Brendon Hartley barcelonai balesetét követően a Hondának nagyon okosan kell beosztania az új-zélandi hátralévő motorkomponenseit, egyensúlyban tartva az elkerülhetetlen rajtbüntetéseket és az új specifikációs fejlesztéseket.
Hartley a Spanyol Nagydíj harmadik szabadedzésén csapta falba a Toro Rossót, aminek következtében a váltót és a teljes Honda-egységet ki kellett cserélni. Ausztráliai problémái után az új-zélandi ezzel az ötödik versenyen már a harmadik MGU-H-ját és turbóját fogyasztotta, vagyis a következő cserénél a rettegett rajtbüntetés mumusa vár rá.
„Többféle opció áll előttünk” – mondta Tojoharu Tanabe, a Honda technikai igazgatója. „Kivizsgáljuk a baleset után kicserélt erőforrást, de úgy fest, nagy károkat szenvedett. A Hondának így döntéseket kell hoznia az erőforrásokat illetően, majd a csapattal együtt dolgozva igyekszünk megfelelően kezelni a kialakult szituációt. Habár egyelőre még azt sem tudjuk, a következő versenyen mi fog történni!”
A Honda első nagyobb fejlesztéscsomagja valószínűleg a Kanadai Nagydíjra érkezik, és miután a hangsúly az energiavisszanyerő-rendszer feljavításán van, ez friss MGU-H-t is jelent, valamint optimalizálási céllal ilyenkor a turbót is cserélni szokták. A szabályok értelmében ez utolsósoros indulással járna Hartley esetében, a Toro Rossónak és a Hondának így azt kell mérlegelnie, származna-e akkora előny az új specifikációs motorból, hogy az első adandó alkalommal bevessék Hartley autójában is, vagy inkább megpróbálják kihúzni a jelenlegi szettel, hogy a második és harmadik specifikációnak minél kevesebb futamot kelljen teljesítenie. Ha Hartleynak sikerülne eljutnia a nyári szünetig csere nélkül – ami még hét versenyhétvége –, a büntetést lehetne Spára időzíteni, ahol közismerten könnyebb előzni, mint a pályák legnagyobb részén, ám ezzel az elméletileg gyengébben teljesítő motor használatára lenne ’kárhoztatva’.
„Őszintén szólva még nem gondolkoztam ennyire előre” – ismerte el Hartley. „Nem tudom, ez pontosan mit is jelent majd a bevethető motorelemek szempontjából.”