Edoardo Mortara első mercedeses győzelmét aratta a lausitzringi első DTM-futamon, amelyen három Audi-pilóta balesete sárga- és piroszászlós megszakításokat okozott.
Philipp Eng a második helyről kis híján lerajtolta a pole pozíciós Lucas Auert, ám a Mercedes a BMW-t a boxutca fala mellé terelve meghiúsította ezt a kísérletet. Hátrébb komolyabb események zajlottak, Nico Müller autója ugyanis lefulladt a rajtrácson, Jamie Green pedig nem vette észre és teljes gázzal beleütközött csapattársa Audijába. A versenyfelügyelet azonnal a safety car beküldése mellett döntött, a mezőnynek pedig a boxutcán kellett áthaladnia, amíg a pályabírók takarították a célegyenest. Müllert a helyszínen kivizsgálta az orvosi stáb, Green azonban megúszta sérülések nélkül.
„Jó volt a rajtom, de ez okozta a problémát” – magyarázta Green. „Olyan közel voltam René [Rast] mögött, hogy amikor ő félrerántotta a kormányt, hogy kikerülje a megragadt autót, nekem már nem volt időm reagálni.”
A versenyt hat kör után indították újra. Auer megtartotta az első helyet Bruno Spengler és Eng előtt, az Audi-kontingens azonban ismét nem bírt magával. Ezúttal Loic Duval és Rast akadtak össze, a regnáló bajnok autója az ütközés következtében pedig felborult és totálkárosra tört. Rast szerencsére a saját lábán szállt ki a roncsból, a versenyt viszont piros zászlóval meg kellett szakítani, hogy a pályabírók fel tudják takarítani a tetthelyszínt. A versenyirányítás kihasználta az alkalmat és kiosztott két büntetést: Daniel Juncadella áthajtásost kapott, amiért még a célvonal előtt felbontotta az ’Indy-stílusú’ újraindítási formációt, míg Robin Frijnst plusz öt másodperccel sújtották rajtkiugrás miatt.
A boxkiállásokat Spengler és Eng kezdte meg a 11. körben, őket gyors egymásutánban követte Augusto Farfus, Paul di Resta és Mike Rockenfeller. A következő körben Auer és Pascal Wehrlein is meglátogatta a szerelőgárdát; mindketten a Spengler-Eng páros elé értek vissza, Wehrlein azonban a hideg gumikon nem tudta megvédeni pozícióját. Az élmenők közül Timo Glock állt ki utoljára a 13. körben és Auer elé jött ki, de az osztrák pilóta rövid időn belül visszavette az őt megillető helyet.
A jó stratégiának a minél később kiállás bizonyult, így keveredett Mortara az élmezőnybe. Eng időközben elment Spengler mellett és elkezdte lefaragni hátrányát Auerrel szemben, aki Glockkal csatázott, Eng pedig ezt kihasználva egyszerre kettőt előzött és feljött a második helyre Mortara mögé, majd a 17. körben meg is előzte az olaszt. Glock is csatlakozott a bulihoz, feljött Mortara mögé, akinek viszont a 20. körben sikerült visszaelőznie Enget, a németet végül pedig Glock is megelőzte.
A mai volt Mortara kilencedik, a Mercedesszel pedig első futamgyőzelme. A negyedik helyen Glock és Eng mögött Auer végzett, őt Spengler és di Resta követte. A hetedik helyet Marco Wittmann csípte el, a maradék három pontszerző pozíción pedig Wehrlein, Gary Pafett és Farfus osztozkodott.