Néhány héttel Ed Wood távozását követően Dirk de Beer, a Williams aerodinamikai vezetőmérnöke is elhagyja a csapatot.
A Williams botrányos szezonkezdetet produkált: az első hat futam alatt mindössze négy pontot sikerült begyűjteniük, ezzel kényelmesen az utolsó helyet foglalják el a konstruktőri bajnokságban. Az FW41 hírhedten nehezen kezelhető autó, tervezésében pedig nagy szerepet játszott de Beer, aki 2017 elején a Ferraritól csatlakozott a grove-i istállóhoz. Nem tudni pontosan, hogy felsővezetői tisztogatás vagy karrier-megakadás miatti félelem áll a döntés hátterében, de Beer mindenesetre hirtelen búcsút vett a Williamstől.
„A Williams megerősíti, hogy Dirk de Beer azonnali hatállyal lemondott aerodinamikai vezetőmérnöki pozíciójáról” – olvasható a csapat hivatalos sajtóközleményében. „Szeretnénk megköszönni Dirknek elmúlt évi kemény munkáját és a legjobbakat kívánjuk neki a jövőre nézve. Az autó aerodinamikai és fejlesztési irányáért ezentúl az év elején csatlakozott Doug McKiernan tartozik teljes felelősséggel, míg Dave Wheater veszi át az aerodinamikai vezetőmérnök szerepét.”
A Williams tisztában van helyzetének súlyosságával, a Paddy Lowe által lefektetett „rekuperációs programtól” azonban leghamarabb a nyári szünet környékére várnak értékelhető eredményt. Alex Wurz, a csapat tanácsadója szerint a fő probléma a diffúzornál keresendő, ami kanyarokban hirtelen leszorítóerőt veszít, ezzel jelentősen csökkentve a pilóta autóba vetett bizalmát és ebből fakadóan a tempót. Wurz továbbá elárulta, a probléma a szimulátor és a valóság közötti korrelációban gyökerezik, így ennek kiküszöbölése az első és legfontosabb lépés a fejlődés irányába.