A múlt hétvégi magyarországi DTM fordulóban több személyi sérüléssel is járó baleset történt a bokszutcában. Annak érdekében, hogy ez a Forma-1-es futamon ne történhessen meg, az FIA változtatásra kötelezte a Hungaroring fenntartóit.
Mint ismert, a DTM második magyarországi futama káoszba fulladt, miután megérkezett a zápor. Lucas Auer, Bruno Spengler és Edoardo Mortara a bokszutcába hajtott, ám a garázsok előtti betonos rész az eső miatt rendkívül csúszóssá vált, ami miatt egyikük se tudott megállni. Három embert ütöttek el, akiket kórházba kellett szállítani.
A 2016-os újra aszfaltozás után a garázsok előtti területet betonnal burkolták le. Erre azért volt szükség, mert azon a részen rendkívül sok olaj és benzin szokott kifolyni, amikkel a beton kevésbé reagál. Azonban, ha erre nedveség kerül, akkor gyakorlatilag irányíthatatlan rajta egy autó.
Az FIA versenyigazgatója Charlie Whiting a Forma-3 miatt a helyszínen volt így testközelből láthatta a súlyos baleseteket. A történtek után pedig kérte a pálya üzemeltetőit, hogy a Magyar Nagydíjra egy durvább felületet alakítsanak ki a garázsok előtt.
Viszont nem ez az első eset, hogy egy pályát erre kérnek. Korábban a shanghai-i és a szingapúri pályán is hasonló beavatkozásokat kellett elvégezni.
„2004-ben Shanghaiban majd később Szingapúrban is egy hasonló intézkedést kellett kérnünk. Mindkét esetben a bokszgarázsok előtti rész beton volt. Shanghai a kérésünknek eleget téve érdesebbé tette a felületet. Szingapúrban pedig egy speciális színnel kezelték, így biztosítva több tapadást. Ez a megoldás azonban nagyon drága.” – mondta Charlie Whiting.
Ami a többi pályát illeti, Montrealban is hasonló a helyzet, mint nálunk. Ott az a különbség, hogy a zord kanadai tél keményebbé tette a beton felületét. Mexikóban pedig a teljes bokszutcát leaszfaltozták, itt azonban néhány év múlva javításokra lesz szükség a benzin és olaj maradványok miatt.