Hivatalosan is megalapította a „CLASS 1” szabályrendszert a DTM és a japán Super GT bajnoksága. Erre a szerződésre a DTM nagy hagyományokkal rendelkező norisringi futamán került sor. Masaaki Bandoh a Super GT elnöke és Gerhard Berger, a DTM elnökeként bemutatták az új technikai szabályzatot, amely már jövőre életbe lép. Berger így jellemezte a két promóter, tehát az ITR és a GTA közös munkájának a gyümölcsét:
„Ez mérföldköve lesz a nemzetközi autóversenyzésnek. Ezek a szabályok lehetővé teszik a gyártóknak és a csapatoknak azt, hogy részt vehetnek látványos versenyeken, alacsony költségek mellett, két kontinensen is, és több embert érnek is el így.”
Két közös versenyt terveznek 2019-ben, egyet Európában, és egyet Ázsiában, azzal a formátummal, hogy két sprint futam lesz, és egy kötelező kiállással kerékcserére. Ezen futamokon alkalmazzák majd a Balance of Performance teljesítmény kiegyenlítő rendszert is, mivel 2020-ig a Super GT autók még nem teljesen felelnek meg majd a Class One specifikációinak.
Bandoh hozzátette:
„Szeretnénk megköszönni Berger úrnak a DTM részéről, valamint a Super GT gyártóinak, és mindenkinek, aki elhivatott a project iránt. Ahogy az már látható volt a remek tavalyi bemutatók után Németországban és Japánban, az együttműködésünk újabb szintre ér..”
A jelenlegi karbonszálas DTM autók sziluettjei maradhatnak, de a motorokban komoly változás lesz: 620 lóerős, négy hengeres, turbó feltöltős motorok lesznek majd, ami vagy 100 lóerővel erősebbek, mint a jelenleg használt német túraautók. Az autók aerodinamikája is tovább változik majd, főleg a hűtését kell majd megoldani a megnövekedett teljesítmény miatt.
A Super GT autóinak minimálisan kell változtatniuk a technikai szabályzatukon, az ottani endurance versenyek miatt, de egyelőre ennek a részleteiről nem árultak el többet.