back to top
KezdőlapFormula 1McLaren: Tudunk az autóproblémákról, csak nem találjuk őket...

McLaren: Tudunk az autóproblémákról, csak nem találjuk őket…

-

A McLaren nem látja az aerodinamikai problémák forrását a szélcsatornában, így a versenyhétvégék alatt kénytelenek véletlenszerű megoldásokkal kísérletezni.

A McLaren az előszezoni tesztek óta aerodinamikai gondokkal küszködik, ami a Paul Ricard-i időmérőn idei legrosszabb időmérős eredményükben is manifesztálódott: egyik MCL33-as sem élte túl a Q1-es szakaszt, Fernando Alonso a 16., Stoffel Vandoorne pedig a 18. helyen végzett. Számos csapattal (például a Force Indiával és a Toyota LMP1-es projektjével) egyetemben a McLaren is a Toyota kölni szélcsatornáját használja, amit a szakma egyik legjobb létesítményének tartanak. A csapat csak saját magát hibáztathatja tehát, amiért képtelenek rájönni, miért ilyen lassú az autó.

„Azt hiszem, sikerült azonosítanunk a területeket, ahol problémák vagy problémáink akadnak” – kezdte Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója. „Aerodinamika a ludas, de olyan gondról van szó, ami nem jelentkezik a szélcsatornában, és mivel nem tudjuk előidézni a problémát vagy problémákat, nem tudunk rá megoldást sem találni. Nem a szélcsatornával van baj, egyszerűen az általunk azonosított gyenge területek nem jelennek meg a szélcsatornában. Nagyvonalakban tudjuk, hol a baj, csak a megoldás nincs meg rá.”

Ennek eredményeképpen a McLarennek, ha előrébb szeretne kecmeregni a mezőnyben, a versenyhétvégék során „sajnos a pályán kell tesztelnünk és kísérleteznünk”, míg a többi csapat „a működőképes alapprogramjuk szerint felvázolt fejlesztési ütemtervét követi, míg mi még mindig az azonosítási fázisban vagyunk”. A Francia Nagydíj alatt a csapat például többféle konfigurációjú szárnyat és padlólemezt is kipróbált. Felmerülhet a kérdés, miért nem hagyják a süllyesztőben az idei évet és kezdenek el inkább 2019-re koncentrálni, de Brown itt egyetért Éric Boullier csapatfőnök véleményével, miszerint a 2018-as autó fejlesztésével biztosíthatják, hogy „a problémát nem visszük át a következő évre”.

Ha már Boullier-nál tartunk, egyre hangosabbak azok a pletykák, miszerint a személyzet elégedetlen a francia vezetési módszereivel és inkompetensnek tartják a rábízott feladat elvégzésére. Brown azonban kiállt Boullier mellett.

„Megerősíthetem, hogy a versenycsapat minden egyes tagja Abu Dhabiban is jelen lesz” – mondta a vezérigazgató. „Éric a csapat értékes tagja. De nyilván rá kell jönnünk, miért tévedtünk el ennyire az idei autó aerodinamikáját és fejlesztését illetően.”

A McLaren két versenyzője egyébiránt semmilyen kiugró problémát nem észlel az autóban ülve. Vandoorne viszonylag kényelmesen érezte magát az időmérő alatt, csak „az összteljesítmény hiányzott”, míg Alonsónál a „tapadás, a tempó és a sebesség” hiányzott, de hogy ez pontosan miből fakadt, ő sem tudta megmondani.