George Russel sikerével zárult a Formula 2-esek első osztrák futama. Győzelmével utolérte a pontversenyben a legnagyobb riválisát Lando Norrist.
Az első sorból a két brit Russel és Norris indulhatott. Az ART pilótája a verseny elején hamar kiautózott olyan távolságot, hogy a Carlinos nem nyithatta a DRS-ét.
A hatodik körben pályára hajtott a biztonsági autó, miután Ralph Boschung motor gondok miatt félre állt, majd mérgében még bele is rúgott az autójába.
Nyck de Vries versenye sem tartott sokkal tovább, a hármas kanyarban kapott defektet, de ha most kapott volna egy új szett gumit, akkor ez azt jelentette volna, hogy a sprint versenyre nem maradt volna gumija.
A szuperlágyon rajtolók elkezdték a kerékcseréket. Így ideiglenesen a mezőny végéről, lágy gumikkal indulók, Markelov, Maini és Gelael kerültek az élre.
Pár körrel a futam vége előtt mindenki letudta a kötelező kerékcseréjét, így Russel visszaállt az élre, és úgy nyerte meg a versenyt, hogy a nagy részében nem is ő vezetett.
A mellőle induló McLaren protezsált Lando Norrisnak nem volt ilyen sima futama, hiszen ő neki még a végén nagyot kellett küzdenie a 12.helyről rajtoló Roberto Merhivel a dobogó második fokáért. A spanyol gumijai nagyon elfogytak, így a brit simán megelőzte őt.
Az MP Motorsport versenyzője végül pár kanyarral a leintés előtt vesztette el a dobogós helyét, ekkor ugyanis Fuoco egy remek manőverrel utasította maga mögé. Az olasz remek felzárkózást produkált, hiszen a 13.helyről rajtolhatott csupán.
A DAMS versenyzője Alexander Albon lett az ötödik, akit a verseny során vizsgáltak, veszélyes kiengedés miatt, de végül megúszta.
Több volt Sergio Sette Camara versenyében is, a brazil a harmadik helyen haladt a Safety Car-os fázisig, ám utána sokat küszködött az autóval, és végül csak a hatodik lett.
A hetedik és nyolcadik helyért a két japán Makino és Fukuzumi küzdött. Úgy tűnt, hogy az Arden pilótája szerzi meg a nyolcadik helyet és a fordított rajtrácsos pole-t is, ám nem számolt a hihetetlen tempóban érkező Markelovval.
Az orosz pilóta pár körös, szuperlágy gumikkal valósággal átszáguldott a mezőnyön. Az utolsó kört még a 12.helyen kezdte meg, ám a kettes kanyarban három versenyzőtársát is sikerült megelőznie, majd pár kanyarral később Fukuzumit is elkapta. Így övé a pole a második futamra, valamint a leggyorsabb körért járó plusz pontok is.
A pontszerzők sorát így Nieei Fukuzumi és Santino Ferrucci zárta.
A futam után Gunther 20 másodperces időbüntetést kapott, így elvesztette a 12.helyét is.
A bajnokságban Norris előnye már csak csupán kettő pont Russel előtt.
Formula 2 Osztrák Nagydíj, első futam végeredménye
POZ | PILÓTA | CSAPAT | KÖR | KÜLÖNBSÉG |
1 | George Russell | ART Grand Prix | 40 | 56:16.865 |
2 | Lando Norris | Carlin | 40 | + 5.130 |
3 | Antonio Fuoco | Charouz Racing System | 40 | + 9.633 |
4 | Roberto Merhi | MP Motorsport | 40 | + 11.795 |
5 | Alexander Albon | DAMS | 40 | + 14.642 |
6 | Sergio Sette Camara | Carlin | 40 | + 16.900 |
7 | Tadasuke Makino | RUSSIAN TIME | 40 | + 18.833 |
8 | Artem Markelov | RUSSIAN TIME | 40 | + 24.689 |
9 | Nirei Fukuzumi | BWT Arden | 40 | + 25.527 |
10 | Santino Ferrucci | Trident | 40 | + 26.585 |
11 | Nicholas Latifi | DAMS | 40 | + 27.406 |
12 | Luca Ghiotto | Campos Vexatec Racing | 40 | + 29.484 |
13 | Sean Gelael | Pertamina Prema Theodore Racing | 40 | + 37.135 |
14 | Arjun Maini | Trident | 40 | + 39.354 |
15 | Maximilian Gunther | BWT Arden | 40 | + 49.152 |
– | Louis Deletraz | Charouz Racing System | 32 | Kiesett |
– | Jack Aitken | ART Grand Prix | 19 | Kiesett |
– | Nyck de Vries | Pertamina Prema Theodore Racing | 7 | Kiesett |
– | Ralph Boschung | MP Motorsport | 4 | Kiesett |
– | Roy Nissany | Campos Vexatec Racing | 3 | Kiesett |