A Red Bull eleve szenvedős silverstone-i időmérőjét csak tovább nehezítette, hogy Daniel Ricciardo autóján a Q3-ban elment a DRS.
A legújabb generációs F1-es autóknak köszönhetően a tempós silverstone-i pálya több kanyarja is lényegében egyenesnek minősül, amivel hangsúlyozottabbá válik a Mercedes és a Ferrari motorerőbeli fölénye. A Renault-erőforrással hajtott Red Bull még egy gyomrost kapott, amikor első Q3-as körén Ricciardo DRS-e felmondta a szolgálatot, habár második (gyengébb) próbálkozásánál legalább manuálisan tudta aktiválni.
„A négyes és hatos kanyarok között ment el” – magyarázta az ausztrál. „A második körre sikerült megoldani a problémát, de a legjobb, első körömben nem tudtam használni. Nem olyan nagy baj azért, csak kicsit frusztráló. Nem tudom, miért történt, de elég kényelmetlen időpontban vesztettem el. Néhány tized benne maradt így, de ezen nem múlik semmi, az egyenesekben eleve lassúak vagyunk. Amikor megpróbáltam aktiválni a DRS-t és láttam, hogy nem működik, inkább csak frusztráltságot éreztem.”
A Red Bull már az időmérő előtt sejtette, hogy Ricciardo és Max Verstappen csak a harmadik sorba tud majd kvalifikálni, így ezzel a tudattal alakították ki versenystratégiájukat. A holland pilóta szerint a taktika az egyetlen esélyük az előrelépésre, nyers tempóból képtelenek lennének felvenni a tempót a Mercedesszel és a Ferrarival.
„Több mint egy másodpercet hagyunk ott az egyenesekben, ez a pálya egyre kevésbé fekszik nekünk” – vonta le a nap tanulságát Verstappen. „Elég nagy kár, de jól éreztem magam az autóban, különösen a Q3-ban; kicsit belenyúltunk az első szárnyba, azt pedig mindig is tudtuk, hogy erős az autónk. Meleg időre számítunk, de szerintem még ígysem lesz sok esélyünk az előttünk lévőkkel szemben. Lényegében ingyen időt nyernek az egyenesekben, amit ha vissza akarunk hozni, jobban kell nyúznunk a gumikat, ami ebben a hőségben nem a legideálisabb. Majd kiderül, mi lesz.”
A Pirelli szerint a Brit Nagydíj az előző versenyek tendenciáját követve egykiállásos futam lesz, a hólyagosodás azonban felkavarhatja kicsit a taktikai állóvizet.
„Szinte biztos vagyok benne, hogy nem egy unalmas egykiállásos futamnak nézünk elébe” – vette elő optimistább énjét Ricciardo. „Amennyire én tudom, elég meleg lesz, így remélhetőleg kétszer is kiállunk majd. A Q2-ben kicsit előregondolkodtunk, megspóroltunk egy friss szett lágyat, hátha szükség lesz rá a futamon. Nem volt nagy meglepetés, hogy az ötödik és hatodik helyeket szereztük meg az időmérőn, szóval muszáj így kihoznunk a legtöbbet a versenyből.”