A Ferrari egy egyedi kipufogórendszerrel rukkolt elő a Német Nagydíjra. A Ferrari nem mutatja jelét annak, hogy leengedne a fejlesztési versenyben, hanem folyamatosan fejleszti autóját, és minden egyes versenyen felfedezhetünk egy kisebb újítást az autón.
A csapat mind a két turbócsövön megkülönböztető szerelést hajtott végre, amelyek közvetlenül a fő kipufogócsövön helyezkednek el. Az újítást Sebastian Vettel autóján láthattuk az első szabadedzésen, míg Kimi Räikkönen még a régebbi verzióval körözött a Hockenheimringen.
Ezek a változtatások a Ferrari kipufogóján egy vadonatúj hátsó szárny mellett lesznek majd használva. A párhuzamos változtatások képesek lehetnek arra, hogy a kipufogó gáza a hátsó szárnyon távozzon az autóról.
Az FIA az előző években szabályozta az aerodinamikai előnyök határait, amit akár a kipufogóból is nyerhetnek a csapatok.
A csapatok mindig meg szeretnék ragadni az alkalmat, hogy a kipufogó gázokat megfelelően használva növeljék az aerodinamikai teljesítményt az autón, különösen akkor, ha a szabályok lehetővé teszik, hogy a kipufogó és a csővezeték a karosszéria közelében legyen. A Ferrari kipufogó változtatása előnyös lesz, mert ez lehetővé teszi majd, hogy a motorborításuk szűkebb legyen, és a karosszéria körül áramló levegő is jó hatással lesz az autóra.
Azok a csapatok, akiknek a kipufogóján csupán egy pillér van, nehezebben kivitelezhetik majd a Ferrari megoldását.
(Boa Bence)