A Magyar Nagydíjat követő teszten a Williams és a Force India is felpakolta a prototípus 2019-es első szárnyat.
Előzéskönnyítési célból új kialakítású első szárnyak kerülnek az F1-es autókra jövőre, a hungaroringi tesztre kilátogatók azonban már most megtekinthették, nagyjából mire is kell számítanunk 2019-ben, miután a Williams és a Force India is bemutatta az első verziót. A szárnyak 200 mm-rel szélesebbek és 25 mm-rel mélyebbek lesznek az ideieknél, illetve eltűnnek az autó mögötti turbulens levegőt okozó apró terelőelemecskék és flikflakok.
„Szerintem nagyjából mindenki hasonlóan fog gondolkozni, mint mi” – magyarázta Paddy Lowe, a Williams technikai igazgatója. „Teszünk néhány kísérletet a jövő évi szabályokkal kapcsolatosan. Ez az utolsó esélyünk erre, mert péntekenként nem tesztelhetsz az aktuálistól eltérő szabályok alapján épült alkatrészeket.”
Ami a Force Indiát illeti, a csapat már Hockenheimban tudta, hogy az új szárnyat tesztelni fogják a Hungaroringen.
„A hungaroringi teszten kipróbálunk majd néhány új elemet annak megerősítésére, hogy jó irányba halad-e a fejlesztés és hogy milyen kihatással lesznek a szabályváltozások az autóra” – mondta akkor Andrew Green, a Force India technikai igazgatója. „Az első szárny kulcsfontosságú az autó többi részének a beállításaihoz, a módosítás így komolyan befolyásolja az egész autót. Biztosra akarunk menni, hogy a jó irányba fejlesztünk.”
Azonban nem mindenki készült el időben (vagy nem akart) a 2019-es prototípusokkal.
„Javában zajlanak a kutatások, néhány verzió már a szélcsatornát is megjárta” – nyilatkozta Nick Chester, a Renault kasztniért felelős technikai igazgatója. „A fizikai példánytól viszont még messze vagyunk. Túl gyorsan változnak a koncepciók ahhoz, hogy már most elkezdjük élesben tesztelni.”
[Best_Wordpress_Gallery id=”138″ gal_title=”2018 Williams szárny teszt”]