Ki rajtol a legjobban? Ki semmisíti meg csapattársát egy körön? Hoztunk néhány statisztikai adatot az idei szezonból, hogy hogyan is teljesítenek a versenyzők.
Lewis Hamilton
„Hogy elsőként érj célba, először érj célba”: Lewis Hamilton is bizonyítja ezt a mondást. A világbajnoki éllovas teljesítette idén a legtöbb versenykört, az összes lehetséges 747 közül 738-at.
Valtteri Bottas
Bottas idén átlagosan 0,9 hellyel végzett hátrébb, mint ahonnan indult. Ez a legrosszabb mindenki közül, azonban ehhez nagyban hozzájárul a bakui defektje, ahol emiatt 14. lett. Ha ezt nem számolnánk, akkor 0,1 hellyel végezne előrébb átlagosan.
Sebastian Vettel
Hiába ő vezette a legtöbb kört, összesen 297-et, így is kevesebbszer nyert, mint Hamilton.
Kimi Räikkönen
A Ferrari remekül rajtol mostanság, ezért is olyan megdöbbentő, hogy a finn nem tudott javítani rajtpozícióján a futamok első körében – még Ausztriában sem, ahol a 3. helyről majdnem rögtön átvette a vezetést.
Daniel Ricciardo
Az ausztrál futotta idén a legtöbb leggyorsabb kört, összesen négyet.
Max Verstappen
Általában ugyanaz a hat autó harcol az első hat helyért és meglepő, hogy Max Verstappen kilencszer rajtolhatott a TOP 5-ből, ez több mint kétszer annyi, mint ahányszor csapattársa.
Sergio Perez
A mexikói az egyetlen a mezőnyben, akinek több pontja van a csapattársánál, úgy hogy eddig kollégája, Ocon, többször végzett előtte időmérőn és futamon is, mint mögötte és több kört tett meg úgy, hogy ő volt előrébb.
Esteban Ocon
Tavaly a nyári szünetig Ocont Perez 9-2 arányban verte az időmérőkön, 8-2-re a futamokon. Idén ez 9-3 és 7-2 a francia javára – ez a legnagyobb javulás azok közül, akiknek ugyanaz a csapattársa, mint tavaly.
Lance Stroll
Ahogy Paddy Lowe ki is emelte a szezon előtt, 2017-ben Stroll javította a legtöbb pozíciót az első körben. Ez eddig idén is így van, viszont az nagyban segíti, hogy átlagosan ő végzett leghátrébb az időmérőkön.
Szergej Szirotkin
Nem csak hogy az orosz az egyedüli, akinek még nincs pontja, még egy kör erejéig sem volt a TOP 10-ben.
Nico Hülkenberg
Habár ő teljesítette a legkevesebb versenykört – 578-at – ő volt legtöbbször az első a nagycsapatok után, összesen négyszer.
Carlos Sainz Jr.
Egy másik statisztikában Carlos Sainz a legjobb a középmezőnyben: a lehetséges 12 alkalomból 11-szer szerepelt a Q3-ban.
Pierre Gasly
Pierre Gasly 4. helye Bahreinben a legjobb eredménye egy Hondával hajtott autónak, mióta 2015-ben visszatértek a japánok.
Brendon Hartley
Úgy tűnik, Gasly a vezető pilóta a Toro Rossónál. Brendon Hartley teljesítette a legkevesebb kört csapattársa előtt, összesen 90-et.
Romain Grosjean
Nincs jó szezonja a franciának, aki a legtöbbször esett ki ütközés miatt, összesen három alkalommal.
Kevin Magnussen
Eközben Kevin Magnussen hétszer is pontot érő helyen futott be, több mint kétszer annyiszor, mint Grosjean.
Fernando Alonso
Alonso dominál a csapaton belül, mint általában. Ő az egyetlen, akit még nem győzte le a csapattársa időmérőn és ő teljesítette a legtöbb kört kollégája előtt, 544-et.
Stoffel Vandoorne
Az egyetlen pilóta, aki Renault motorokkal felszerelt kocsit hajt és nem jutott be a Q3-ba.
Marcus Ericsson
A svéd javította a legtöbbet rajtpozíciójához képest, átlagban 4,4 pozíciót. Azonban ő az egyetlen Ferrari motort használó, aki még nem érte el a Q3-at.
Charles Leclerc
Azokat az időmérőket figyelmen kívül hagyva, ahol volt valami incidensük, Charles Leclerc rendelkezik a legnagyobb tempóelőnnyel a csapattársával szemben: átlagosan 0,489 másodperccel fut jobb időt.