A Formula 2-ben vitézkedő Arden csapat pilótája Maximilian Günther lehet a német autosport következő tehetsége.
A most 21 éves oberstdorfi születésű versenyző 2007-ben kezdett el gokartozni, majd négy évvel később váltott forma autókra. Első évében rögtön második is lett a Formula BMW-ben, majd az ADAC Formel Masters sorozatra váltott, ahol két év alatt két bajnoki második helyet szerzett.
2015-ben mutatkozott be a Forma-3-as Európa Bajnokságban, ahol egy évvel később egy újabb második helyett szerzett, Lance Stroll mögött. Tavaly pedig a bajnokság harmadik helyén végzett.
2018-ra leigazolta őt a Formula 2-es Arden csapat, ezzel pedig 2016 után ő lett az első német pilóta a Forma-1 előszobájában, és Silverstone-ban megszerezte az első sikerét a sorozatban.
Ezenkívül pedig még az idei év elején részt vehetett a Formula E újonc tesztjén a Dragon csapat jóvoltából.
Günther még a Hungaroringen állt a rendelkezésünkre, akivel beszéltünk többek között a német utánpótlásól, magáról a német autósport helyzetéről, a példaképéről és a Formula E-ről is.
A Formula 3-ból érkeztél a Formula 2-be. Mi a különbség a két sorozat között?
Maximilian Günther: A Formula 3 is egy elég izgalmas sorozat, nagy leszorító erő jellemző az autókra, míg a Formula 2-es autók sokkal nagyobbak, a fékek sokkal erősebbek, emiatt jóval később tudunk fékezni. A versenyek ugyanolyak, itt is iszonyatosan oda kell figyelned, ráadásul az F2-es autók sokkal de sokkal nagyobb teljesítményre is képesek, a 620 lóerőnek köszönhetően. Ugyan egy F1-es autó közelébe se érhetnek, de így is nagyon élvezetes ezeket vezetni.
2016-ban Lance Stroll ellen harcoltál. Mit gondolsz, jó az, ha egy versenyző kihagyja a Formula 2-t, vagy ez a sorozat mindenképp szükséges a fejlődéshez?
M.G.: A Formula 2 mindenképpen egy jó felkészülést jelent a Forma-1-re, így az én esetemben természetesen az F2 volt a megfelelő lépés, ezt a lehetőséget a BWT teremtette meg nekem. Tehát mindenképp fontos a Forma-2, mert enélkül sokkal kevésbé felkészültebben lehet bekerülni a Forma-1-be.
Két év után te vagy az első német pilóta az F2\GP2-ben. Hogy látod most a német utánpótlást?
M.G.: Nehéz azt látni, hogy egyetlen versenyző van a Formula 2-ben, illetve a GP3-ban és az F3-ban is kevés versenyző van. A német, mint motorsport nemzet soha nem volt még ilyen mélyen, tehát eléggé elszomorító a helyzet. Saját magunkra kell koncentrálnunk.
Gyerekként ki volt a példaképed?
M.G.: Fernando Alonso
Miért?
M.G.: Ő egy nagyon komplett autóversenyző, nagyon nagyon jó képességekkel rendelkezik, piszkosul gyors. A versenyeken rendkívül intelligens, nem ismer kompromisszumot és remek előzéseket szokott bemutatni. Mindig pontosa tudja mit kell csinálni.
A Forma-1-es Német Nagydíj jövője eléggé bizonytalan. Mit jelent a Forma-1 a német embereknek?
M.G.: Németországban a labdarúgás teljes mértékben az első számú sport. Hosszú ideje nem volt ilyen csekély érdeklődés a Forma-1 meg a motorsport iránt. Remélem, hogy Hockenheimet vagy a Német Nagydíjat sikerül megtartani, mert ez nagyon fontos lenne a német motorsportnak, de ez most nem túl valószínű és ez szomorú.
Melyik pályákon tudnád elképzelni a Forma-1-es Német Nagydíjat?
M.G.: Hockenheimring, Nürburgring. Természetesen vannak még kiváló pályák, de csak ezen a kettőn van lehetőség F1-es versenyeket rendezni, így ezeket mondanám.
Van már tapasztalatod Formula E autóval is. Mit gondolsz, a jövőben a Formula E legyőzheti a Forma-1-et?
M.G.: Szerintem igen, ez megtörténhet. A Forma-1 még jelenleg a királykategória komoly vetélytárs nélkül, de a Formula E folyamatosan növekszik, teljes mértékben ezé a sorozaté a jövő. Egy nagyon modern versenysorozatról van szó, ezért nagyon izgalmas volt, hogy ott lehettem, büszke vagyok erre. Szerintem az elektromos motoroké a jövő, amit az emberek nem igazán szeretnek, de mégis a legtöbb széria az elkövetkezendő években efelé indulhat el.