René Rast sikerével zárult a német túraautó bajnokság (DTM) első nürburgringi futama, Paul Di Resta nullázása miatt pedig Gary Paffett átvette a vezetést a pontversenyben.
Rast a rajtot követően remekül védekezett és tartotta maga mögött Gary Paffettet, majd ezt követően szépen fokozatosan növelte az előnyét. Mögötte azonban komoly csatába bonyolódott a Meredeses Paffett és a BMW-es Bruno Spengler.
Kettejük csatározása még tovább segített a címvédőnek, végül a 40 körös verseny 14.körében Spengler maga mögé tudta utasítani a Mercedest.
Két körrel később érkezett kerékcserére az éllovas valamint Paffett, ám az Audis simán visszatért a riválisa elé, még ha közel egy másodpercet hoztak is rajta. Spengler pedig két körrel később állt ki a kötelező boxkiállásra, ami kifizetődött és a brit elé tudott visszajönni. Rövid ideig még tudta támadni a BMW pilótáját, aki viszont remekül védekezett és hamar ellépett üldözőjétől, és a leintésig már nem is veszélyeztette őt.
Az első három sorrendje nem változott, igaz Spengler a végére megközelítette Rastot, de előzés már nem történt. Ez a dobogós helyezés is elég volt arra, hogy Gary Paffett átvegye a vezetést az összetettben. Előnye nyolc pont lett Paul Di Resta előtt, akit a verseny során forgatott meg Phillip Eng.
A skót ekkor az ötödik helyen haladt, az incidens miatt visszaesett a 11.helyre, de a kiállása után már a mezőny végén találta magát. Enget találta vétkesnek a versenyirányítás, és baleset okozás miatt boxutca áthajtásos büntetést kapott.
A BMW-s Marco Wittmann a negyedik helyen haladt sokáig, azt követően, hogy kezdetben beszorult Auer mögé, akit végül a remek stratégiai húzással sikerült átugrani. Az utolsó körökben azonban utolérte és megelőzte őt a márkatársa Timo Glock.
Az egykori F1-es pilóta versenye majdnem kieséssel végződött a Juncadellaval való kemény csatározás miatt. A szenzációs rajtja miatt került a Mercedes spanyolja mögé, akit a 2-es és 3-as kanyarban elég keményen megelőzött. A találkozó miatt Juncadella a 15.helyig esett vissza, Glock pedig szerencsésen tovább tudott menni.
A BMW pilótája a kiállás után a hatodik helyre tért vissza, ezután pedig megcélozta a negyedik helyet. A futam legvégén már Paffettet is komoly nyomás alá helyezte, de a Coca Cola kanyart szélesen vette, amiatt pedig elszálltak a dobogós reményei.
A két BMW-s mögött Mike Rockenfeller végzett a hatodik pozícióban. Pascal Wehrlein egy rossz rajt után, remek versenyzéssel a hetedik helyen látta meg a kockás zászlót, Luic Duvalt megelőzve. Az első tízet Agusto Farfus és Nico Müller zárta.
DTM, Nürburgring, 1.futam végeredménye
POZ | PILÓTA | CSAPAT | AUTÓ | KÖR | KÜLÖNBSÉG |
1 | Rene Rast | Rosberg | Audi | 40 | 57:14.769 |
2 | Bruno Spengler | RBM | BMW | 40 | +0.862 |
3 | Gary Paffett | HWA | Mercedes | 40 | +6.862 |
4 | Timo Glock | RMR | BMW | 40 | +7.277 |
5 | Marco Wittmann | RMG | BMW | 40 | +10.048 |
6 | Mike Rockenfeller | Phoenix | Audi | 40 | +23.208 |
7 | Pascal Wehrlein | HWA | Mercedes | 40 | +26.827 |
8 | Loic Duval | Phoenix | Audi | 40 | +27.401 |
9 | Augusto Farfus | RMG | BMW | 40 | +35.685 |
10 | Nico Muller | Abt | Audi | 40 | +36.243 |
11 | Lucas Auer | HWA | Mercedes | 40 | +40.143 |
12 | Joel Eriksson | RBM | BMW | 40 | +43.488 |
13 | Edoardo Mortara | HWA | Mercedes | 40 | +43.664 |
14 | Jamie Green | Rosberg | Audi | 40 | +45.384 |
15 | Daniel Juncadella | HWA | Mercedes | 40 | +47.909 |
16 | Philipp Eng | RMR | BMW | 40 | +54.210 |
17 | Robin Frijns | Abt | Audi | 40 | +56.215 |
18 | Paul Di Resta | HWA | Mercedes | 40 | +1:04.040 |