Fernando Alonso szerint az Orosz Nagydíj Forma 2-es főversenye volt „a nap legszórakoztatóbb eseménye” a rajongóknak, miután az F1-es időmérő „nonszensz és unalmas” szakaszokat tartogatott.
Alonso már annak tudatában vágott neki az időmérőnek, hogy a vasárnapi versenyre hátrasorolják az erőforrásegységek cseréje miatt. Ezért egyetlen célt tűzött ki magának: megfutni a 107%-on belüli időt.
Az időmérő második szakaszában 5 autó ki sem jött a pályára, így tulajdonképpen már megvoltak a kiesők. A két Red Bull és Pierre Gasly fölöslegesnek ítélte a körözést, mert rájuk is hátrasorolásos büntetést szabtak ki motorcsere miatt. Ott van még a két Renault, akik stratégiai okok miatt nem hajtottak ki a pályára: a 11. és 12. helyet szabad gumiválasztással jobbnak ítélték, mint egy esetleges Q3-ba jutást.
„Számunkra ez rendben van, hozzá vagyunk ehhez szokva, bármit figyelemmel kísérünk” – válaszolt Alonso a Motorsport.com kérdésére. „A rajongók szemszögéből nézve már problémásabb a dolog. Jobb lenne őket megkérdezni, mit gondolnak egy értelmetlen Q1-ről és egy nem túl fontos Q2-ről. Szerintem legalább az F2-es versenyt élvezték, hiszen az volt a nap leglátványosabb eseménye külső szemlélőként.”
A Renault pilótája, Nico Hülkenberg a versenyen a 12. helyről rajtol, míg riválisai bejutottak a Q3-ba. A német elismerte, hogy frusztrált emiatt, de tudja, ez a legjobb taktika a versenyre.
„Mindennél unalmasabb volt. Nem ezt akarod, amikor megkezded az időmérőt. De néha áldozatot kell hozni, hogy jobb helyzetben legyünk a versenyen és ezt csináltuk ma” – mondta a német.
Daniel Ricciardót is csak a Q1-ben láthattuk, a Q2-ben már nem jött ki a pályára, mert a Red Bull úgy döntött, inkább visszavált egy korábbi specifikációjú Renault motorra és ezért a cseréért is járt a büntetés.
„Furcsa, amikor tudod, hogy nem fogsz kimenni. Felkelsz és tudod, hogy 8 körnél többet nem nagyon fogsz megtenni” – ismerte be az ausztrál.
A Mercedes főnökének, Toto Wolffnak sem tetszett, amit látott. Bizarrnak és nem túl jónak nevezte azt, hogy 5 autó részt sem vett a Q2-ben. Habár csapata azért a végén szolgáltatott egy kis izgalmat azzal, hogy kimentek hiperlágyakon. Egyébként mindkét Ferrari és mindkét Mercedesnek sikerült továbbmennie a Q3-ba ultralágyakon, így el tudják kerülni a hiperlágyas indulást. A második szakasz végén viszont mégis kimentek a pályára a leglágyabb gumikon, hogy fussanak egy amolyan Q3-ra felkészülő kört, ilyet pedig eddig nem nagyon láthattunk tőlük.
A McLaren sportigazgatója, Gil de Ferran szerint teljesen más lesz a verseny, mint amit az időmérőt láthattunk.
„Érdekes verseny lesz ez a különböző gumistratégiák miatt. Egyértelműen lehetett látni, hogy sokan a futamra koncentráltak inkább.”