A paddockban örömmel fogadták a versenyzők minimális súlyát 80 kg-ban meghatározó 2019-es szabálymódosítást.
Jövőre minden versenyzőnek az üléssel, vezetői felszerelésekkel és a szükséges ballasztokkal együtt minimum 80 kg-ot kell nyomnia. Az új szabály az alacsonyabb és ezáltal könnyebb pilóták súlyelőnyét igyekszik kiküszöbölni, mindenki legnagyobb örömére.
„Eddig sem tetszett, hogy koplalnunk kellett és nem ehettük azt, amit akartunk, szóval ez a néhány kiló plusz nagyszerű” – mondta a szakácskönyveiről is híres Romain Grosjean. „Kihívás lesz a csapat számára, mert nem lesz könnyű elérni a minimum 80 kg-os pilóta-és-ülés súlyt, de másfelől az életvitelünk jelentősen feljavul majd.”
Daniel Ricciardo is alátámasztotta, hogy a versenyzők nagy része a határokig fogyasztotta magát, akkora teljesítményelőnnyel jár az alacsonyabb súly.
„A versenyhétvégéken nagyon sokan szinte koplalunk” – magyarázta az ausztrál. „Edzés közben is nagyon koncentrálnunk kell, mire is edzünk, nehogy túl sok izomsúlyt tegyünk magunkra. De [a szabálynak köszönhetően] keményebben edzhetünk és többet ehetünk majd. Természetesen nem növesztünk hirtelen sörhasat, viszont erősebbek leszünk, ami csak jó lehet.”
Habár Fernando Alonso idén év végén távozik a mezőnyből, egyéb versenykategóriákban már megtapasztalta a szabály lehetséges előnyeit.
„Nem tartozom a magasabbak közé, szóval ez inkább a magas srácoknak fontos, de legalább kiegyenlítődik a mezőny” – kezdte a spanyol. „Más sorozatokban, mint például a WEC-ben, nincsen súlyminimum és ezáltal a könnyebb pilóták előnyhöz jutnak, ami valamilyen szinten nem korrekt a többiekkel szemben. Az F1 jól tette, hogy meghozta ezt a szabályt.”