back to top
2025. december 04. 11:25
Kezdőlap Blog

Verstappen „tönkre fogja tenni” a „nagyképű” Norris álmait

0

A Forma–1 egykori mindenható ura, a sportágat 40 éven át irányító Bernie Ecclestone már most ott van az Egyesült Arab Emírségekben, ahol a hétvégén az Abu-dzabi Nagydíjon eldől, hogy ki nyeri az idei világbajnoki címet. A 95 esztendős üzletember pedig elmondta, hogy hiába a 12 pontos előnye, szerinte nem Lando Norris lesz az.

„Még mindig hiszem, hogy Max [Verstappen] megcsinálja. Megérdemli. Régen azt mondtam, Alain Prost volt minden idők legjobb versenyzője, aki rádió nélkül, egyedül oldotta meg a dolgokat, de azt hiszem, Max a legjobb, akit valaha ismertem. Egyedülálló” – nyilatkozta Ecclestone a Daily Mailnek.

„Lando rendben van, nagyon jó pilóta, de túlságosan magabiztos, túl nagyképű, elhiszi a saját hírnevét. De amikor igazán számít, ideges lesz, és nem tud úgy teljesíteni, mint Max, aki nyomás alatt is képes hozni, amit kell. A szezon eleje óta azt mondom, hogy Max lesz a végén a befutó, és még mindig így gondolom” – folytatta.

Hiába nagy Norris előnye, az ő helyzetében a legtöbben elbukták a bajnoki finálét

Az F1 egykori vezére ezután kifejtette azt is, hogy a McLaren helyében nem támogatta volna Norrist – hogy a wokingiak ezt tették, az is Ecclestone véleménye –, Verstappen pedig olyan pilóta, aki ellen semmilyen helyzetben nem érdemes fogadni.

„A McLaren nagyon sokat tett Landóért Oscarral szemben, támogatták őt a másik srác helyett, például Monzában is, amikor Landónak rossz volt a kerékcseréje, és ezért cserélték meg őket. Lehet, hogy ez a hozzáállás még működni fog számukra, nem tudom. Én nem ezt tettem volna. Egy rossz kerékcsere a verseny része, el kell fogadni, nem pedig manipulálni. De Max ellen sosem lehet fogadni. Valami egyedi. Egyszeri tehetség és ráadásul szuper kedves srác, remélem, sikerül neki. Nincs vesztenivalója, ez is előny.”

Hamilton szavai ellenére már nem a sajtó tehet arról, hogy rossz a Ferrari?

0

Frédérlc Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke mintha másként állna a sajtó olasz istállóra gyakorolt hatásaihoz, miután kiderült, hogy nem zárnak sikeres évet. 

Júniusban az olasz sajtó összehangolt támadást indított Frédéric Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke ellen, ám a maranellói istálló végül meghosszabbította a francia szakember idei év végén lejáró szerződését. Vasseur akkor élesen bírálta a sajtó képviselőit, mondván amikor mindenféle pletykát terjesztenek a Ferrariról, nem gondolnak bele, hogy itt is emberek dolgoznak.

„Nyugodtnak kell maradnom, mert a végén még a felügyelőkhöz kerülök. Ez az olasz sajtó egy része, nem az egész. Ez nem rólam szól, mert én megbirkózom vele, sokkal inkább a csapatban dolgozó emberekről. Hogy így dobálózzanak a nevükkel, az egyszerűen tiszteletlen velük és a családjukkal szemben. Tavaly ott volt az ügy az aerodinamikai főnökkel, az idén pedig előkerültek más nevek. Nem tudom, hogy mi a cél, nem értem, hogy mi a cél. Talán az, hogy besározzák a csapatot. De ebben az esetben nem látom az értelmét [annak, hogy újságírók ilyen történeteket írnak.] Talán csak így tudnak létezni. Valószínűleg inkább ez az oka” – forrongott a csapatfőnök.

Vasseur ezután azt ecsetelte, hogy az ilyen dolgok „egyértelműen rosszat tesznek a csapatnak; egy ponton hatással vannak a koncentrációra, és amikor a bajnoki címért küzdesz, minden egyes részlet jelentheti a különbséget”, majd kijelentette: „Nem így leszünk képesek megnyerni a világbajnoki címet, legalábbis nem ilyen újságírókkal körülöttünk.”

Fred Vasseur, Ferrari
Fotó: Ferrari

„Egy ponton figyelembe kell vennünk, hogy minden egyes csapat tagjai nagyon keményen dolgoznak – folytatta. – Minden energiájukat beleteszik, olykor áldozatot hoznak a családjukkal, úgyhogy ilyen módon nyomtatásba tenni a nevüket nagyon-nagyon kemény. Meg kell érteni, hogy amikor egy újságíró azt írja, hogy a Ferrari ezt vagy azt az embert fogja szerződtetni az adott pozícióba, akkor az éppen abban a pozícióban levő ember vasárnap este azt mondja, »rendben, holnap reggel már nem lesz állásom, ha igaz, amit az újságban írnak.« Napi szinten írnak ilyeneket Olaszországban, és ez már túl sok. Ha sikeresek akarnak lenni, képesnek kell lennünk tiszta környezetben dolgozni, de jelenleg nem ez a helyzet” – jelentette ki a csapatfőnök.

Azóta kiderült, hogy a Ferrari nem lett sikeres az idén, hiszen már biztos, hogy csak a konstruktőri negyedik helyen zárja a szezont, és az is elég valószínű, hogy 2021 óta először ismét nem nyer futamot. Mindezt az újságírókra fogni nyilván nem lehet, ezért érthető, hogy Lewis Hamilton szavaira reagálva Vasseur már egészen másként beszélt a sajtó csapatra gyakorolt hatásáról. A hétszeres világbajnok Katarban azt mondta: „A médiában folyamatosan jelen lévő negativitás hatással van rájuk (a Ferrari tagjaira). Hazamennek a feleségükhöz, akik azt mondják: »ezt mondták arról, ahol dolgozol«, és biztos vagyok benne, hogy ez nehéz. A gyerekekkel együtt, mindenütt – sok emberre hatalmas teher nehezedik emiatt.”

Hamilton szavaival ezután szembesítették a főnökét, ő azonban most kijelentette, az ilyesmivel együtt kell tudni élniük. „Természetesen nem segít, de ez a munkánk: ha jó eredményeket érsz el, akkor… gyakran előfordul, hogy világbajnok vagy, aztán egy nehéz időszak jön, és sehol sem vagy. De csapatként a saját buborékunkban kell maradnunk, és kihozni a legtöbbet abból, amink van” – mondta.

Norris a lázadó, Verstappen a sötét lovag – libabőrös kedvcsináló Abu-Dzabi előtt (videó)

0

A Star Warsból merített ihletett a Canal+, amikor megalkotta az idei szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj promóvideóját. Max Verstappen az erő sötét oldalát, Lando Norris pedig a lázadókat képviseli.

Egy Forma–1-es bajnoki finálé mindig különleges, hiszen nem minden évben adatik meg, hogy az utolsó versenyen dőljön el a világbajnoki cím sorsa (legutóbb 2021-ben volt ilyen). Az pedig még különlegesebbé teszi, ha kettőnél több versenyző is matematikai eséllyel vág neki az utolsó csatának.

A francia Canal+ promóvideójából ez mondjuk nem tűnik ki, hiszen Oscar Piastri nem kapott szerepet benne – vélhetően azért, mert az ő bajnoki esélyei a legcsekélyebbek –, de ettől még zseniális lett a Star Wars-tematikájú alkotás, amelyben Lando Norris lázadóként menekül a Sith-lovagként ábrázolt, őt üldöző Max Verstappen elől.

Íme:

A legjobb helyzetből a Verstappen előtt 12, Piastrival szemben 16 ponttal vezető Norris várhatja a hétvégét, hiszen amennyiben dobogón végez, biztosan világbajnok. Ezzel együtt hiba lenne odaadni neki előre a vb-trófeát, hiszen a történelmi példák is mutatják, hogy innen is el lehet bukni egy vb-címet. Ezekről alábbi cikkünkben írtunk:

Hiába nagy Norris előnye, az ő helyzetében a legtöbben elbukták a bajnoki finálét

Utolsó futamára készül jelenlegi nevén az F1-es csapat, jövőre máshogy fogják hívni

0

Jövőre nemcsak az Audivá váló Sauber nem a jelenlegi nevén fog versenyezni, ugyanus utolsó versenyére készül a MoneyGram Haas F1 Team ezen a néven, az abu-dzabi szezonzárót a konstruktőri tabella 8. helyéről váró, már eddig megszerzett 73 pontjával is a csapat történetének második legmagasabb ponttermését elérő istálló ugyanis szakít a főszponzorával.

Az amerikai istálló és a nemzetközi pénzküldési szolgáltatást nyújtó MoneyGram 2022 októberében jelentette be, hogy partnerségre lép, ám az együtműködés valamivel több mint három évvel később véget ér.  „Három és fél évnyi sikeres partnerség után elérkezünk az utolsó nagydíjhétvégéhez, amelyen MoneyGram Haas F1 Teamként versenyzünk. Köszönünk mindent a MoneyGram teljes csapatának a hihetetlen támogatásért és a valódi együttműködésért — fantasztikus utazás volt” – olvasható az istálló közleményében.

A MoneyGram Haas F1 Team a 2025-ös szezon utolsó nagydíjára a konstruktőri bajnokság nyolcadik helyén érkezik, 73 ponttal – ez már most a csapat történetének második legmagasabb szezonbeli pontszáma. Esteban Ocon és Oliver Bearman összesen 19 top 10-es helyezést szereztek a nagydíjakon és a sprintfutamokon, melyek csúcspontja Bearman mexikóvárosi negyedik helye volt – ez beállította a MoneyGram Haas F1 Team valaha elért legjobb eredményét.

A Haasnak az előrelépésre is megvan a lehetősége, hiszen az Aston Martin csak 7 ponttal áll előtte, míg matematikailag a Racing Bulls is fogható, de ehhez már 20 ponttal kellene többet szerezniük, mint a Red Bull testvéristállójának. Ugyanakkor pozíciót is bukhatnak, hiszen a Sauber csupán 5 ponttal lemaradva követi őket a 9. helyen.

Jön a Toyota

A főszponzorral való szakítás után a Haas bejelentette, hogy 2026-tól kiterjeszti a Toyotával meglévő technikai együttműködését – az idén korábbi autós tesztprogramot bonyolítottak és elindult a Haas első saját F1-es szimulátorának építése – és a japán gyártó névadó partner lesz, az istállót pedig TGR Haas F1 Teamnek fogják hívni a Toyota Gazoo Racing rövidítése alapján. Ezzel a Toyota a 2009-es gyári kiszállása óta először lesz jelen egy csapat nevében, ami várhatóan a január 23-án érkező TGR Haas VF-26-os dizájnjában is erőteljesebben visszaköszön majd.

Fotó: Haas – X

„A 2025-ös szezon kihívásai során tanúja voltam annak, ahogy a fiatal TGR-pilóták és mérnökök elkezdtek hinni a saját képességeikben, és még nagyobb álmokat tűztek ki maguk elé – nyilatkozta Akio Toyoda, a Toyota elnöke. – Mélységesen megérintett ez az átalakulás, és ma már magabiztosan mondhatom: a Toyota végre megindult – valóban megindult. Azáltal, hogy jövőre tovább visszük a Haas-szal való partnerségünket, a TGR ‘People, Product, Pipeline’ (Emberek, Termék, Utánpótlás) alapelve minden eddiginél gyorsabban fog fejlődni. Eljött az idő, hogy a következő generáció megtegye első lépéseit a világ színpada felé. Gene Haasszal, Ayaóval és a teljes TGR Haas F1 Team csapatával együtt egy olyan kultúrát és csapatot fogunk építeni, amely a jövőt szolgálja.”

Az együttműködés kiterjesztése csak erősíteni fogja azokat a pletykákat, amelyek szerint a Toyota idővel a Haas megvásárlásával térne vissza gyári csapatként az F1-be, egyelőre azonban Gene Haas nem tett olyan kijelentést, ami arra utalna, hogy a csapata eladását fontolgatná.

Ez a menetrend az F1 elképesztő izgalmakat ígérő szezonzárójára

0

Az F1 utolsó állomása az Abu-dzabi Nagydíj, ahová Lando Norris utazik favoritként, és egy 3. hely már automatikusan az ő vb-címét jelentené, de 2010 óta először összesen három pilótának van esélye a bajnoki címre a szezonzárón. Közben egy másik kiemelt bajnokság, a Formula E idénye elrajtol Brazíliában.

F1, Abu-dzabi Nagydíj

  • december 5. péntek: edzés 10:30-11:30, közvetítés: M4 Sport
  • december 5. péntek: edzés 14:00-15:00, közvetítés: M4 Sport
  • december 6. szombat: edzés 11:30-12:30, közvetítés: M4 Sport
  • december 6. szombat: időmérő 15:00-, közvetítés: M4 Sport
  • december 7. vasárnap: futam 14:00-, közvetítés: M4 Sport

F2, Yas Marina

  • december 5. péntek: időmérő 17:10-, közvetítés: M4 Sport
  • december 6. szombat: futam 13:15-, közvetítés: M4 Sport
  • december 7. vasárnap: futam 10:15-, közvetítés: M4 Sport

Formula E,  Sao Paulo

  • december 6. szombat: időmérő 13:40-
  • december 6. szombat: futam 18:05-, közvetítés felvételről 23:00-tól: Eurosport 2

Alamizsna vagy sem, de a Ferrari idén megnyert egy bajnokságot az F1-ben

0

Immáron biztos, hogy a Ferrari nyerte meg a 2025-ös kerékcsere-bajnokságot, hiszen a maranellóiak matematikailag is behozhatatlan előnnyel rendelkeznek. Ezzel letaszították a trónról a hosszú ideje uralkodó Red Bullt.

A Ferrari finoman szólva sem története legszebb szezonját produkálja 2025-ben. Azok után, hogy tavaly az utolsó futamig harcoltak a konstruktőri világbajnoki címért, idén jó eséllyel a negyedik hely jut nekik. Ráadásul Lewis Hamilton kifejezetten csalódáskeltő teljesítményt nyújt, és egyébként is van feszültség a csapat körül, hiszen John Elkann, a vállalat elnöke nemrég odaszúrt a versenyzőknek.

Nagyon sovány vigasz, de a Ferrari egy díjat azért már biztosan hazavihet az idei szezonból. A RacingNews365.com hívta fel rá a figyelmet, hogy a Scuderiának matematikailag is behozhatatlan előnye van egy pontversenyben. Természetesen nem valamelyik világbajnoki összetettről van szó, csupán a kerékcsere-bajnokságról.

Ennek lényege, hogy az istállók minden hétvégén, pontosabban minden főfutamon versenyeznek, hogy ki tudja a leggyorsabban végrehajtani a bokszkiállást. Amelyik versenyzőnél a leggyorsabbak voltak (több csere esetén a leggyorsabb számít), annak az alakulata a „futamgyőztes”, vagyis 25 pontot kap, majd a valós pontszámítás szerint megyünk lefelé. Egyéni bajnokság természetesen nincs, ez nem a pilótákon múlik – vagy legfeljebb annyiban, hogy sikerül-e jól beállni a bokszba.

Nos, az idei pontverseny már korábban eldőlt: a maranellóiak már 522 ponttal rendelkeznek még úgy is, hogy Katarban nulláztak; 137 egységgel előzik meg a McLarent, akiket viszonylag szorosan követ a Red Bull és a Racing Bulls.

A Ferrari ezzel egy hosszú, Max Verstappen egyeduralmánál is hosszabb dominanciának vetett véget. A Red Bull ugyanis 2018 óta minden évben elvitte ezt a díjat, és egy időben tényleg kiemelkedtek a bokszutcai munka terén. Az olasz alakulat egyébként tíz év után ismétel, hiszen utoljára 2015-ben, az első alkalommal kiírt kerékcsere-bajnokságot nyerték meg – igaz, akkor még csak az számított, hogy melyik csapat volt a leggyorsabb az adott nagydíjon.

Érdekesség, hogy hiába a rendkívül nagy pontelőny, a Ferrari nincs benne az első hatban, ami az év leggyorsabb kerékcseréit illeti. Az első három pozíciót egyelőre a McLaren sajátítja ki: Monzában 1,91 másodperc alatt cserélték ki Oscar Piastri kerekeit, míg a Hungaroringen mindkét versenyző esetében 1,94 szekundum alatt végeztek. A következő három helyet a Red Bull foglalja el, rendre Tsunodával, és csak a hetedik helyen jön a Ferrari, egészen pontosan Charles Leclerc kereken 2 másodperc alatt végrehajtott monacói kiállásával.

A Pirelli egyébként a Katari Nagydíj után közölte, hogy Piastri egyik kerékcseréjénél ugyan 1,8 másodperces megállást mért a rendszer, ami megjelent a közvetítésben, az utólagos ellenőrzés alapján azonban pontosítottak, és 2,08 másodpercre korrigálták a művelet időtartamát.

Hiába nagy Norris előnye, az ő helyzetében a legtöbben elbukták a bajnoki finálét

0

Háromesélyes világbajnoki döntőre készül a Forma–1 az Abu-dzabi Nagydíjon, ami igazi kuriózum, különösen az utóbbi évtizedeket tekintve. Bár Lando Norrisnak elég a dobogón végeznie ahhoz, hogy Max Verstappennek és Oscar Piastrinak ne legyen esélye befogni őt, a múltbeli végjátékokban ez nagyon ritkán sikerült az éllovasnak.

Az F1 eddigi 76 szezonjából az ideit is beleértve 31-en dőlt el az egyéni bajnokság az utolsó versenyen, és ebből a mostani a 11. olyan eset, amikor legalább három versenyzőnek van még esélye a szezonzárón. Cikkünk ezeket, vagyis az előző tíz legalább háromesélyes végjátékot veszi górcső alá, szigorúan a statisztikák, a múltbeli eredmények és forgatókönyvek alapján próbálja előrevetíteni, mekkora esély mutatkozik Norris, Verstappen és Piastri bajnoki címszerzésére.

Alapozásként kezdjük a száraz tényekkel: következzen alább az a tíz szezon, amelyek utolsó futamán kettőnél több esélyese volt még az egyéni bajnoki címnek, a zárójelben pedig az, hogy ki vezette a tabellát a szezonzáró előtt, és ki lett végül a világbajnok.

1950 (Fangio volt az éllovas→Farina lett a bajnok)
1959 (Brabham→Brabham)
1964 (G. Hill→Surtees)
1968 (G. Hill→G. Hill)
1974 (Fittipaldi→Fittipaldi)
1981 (Reutemann→Piquet)
1983 (Prost→Piquet)
1986 (Mansell→Prost)
2007 (Hamilton→Räikkönen)
2010 (Alonso→Vettel)

A McLaren elbeszélget Norrisszal és Piastrival az abu-dzabi finálé előtt

Arra csak kétszer volt példa, hogy a csapatok között legyen hármas csata a szezonzárón, 1964-ben és 1982-ben. Erről persze idén nincs szó, hiszen a McLaren már Szingapúrban, hat futammal a szezon vége előtt bebiztosította ezt a címet. Ilyen szempontból viszont kijelenthető, hogy az 1964-es idényzáró volt az F1 történetének legizgalmasabbja, az egyetlen olyan év, amelyben az egyéni és a konstruktőri címért is hármas csata folyt az utolsó futamon.

A fenti listából látszik, hogy a hármas egyéni végjátékok az utóbbi négy évtizedben rendkívül ritkák, az F1 elmúlt 38 évében csak két ilyenre akad példa, viszont azok nem voltak annyira régen, így a mai nézők közül is sokan láthatták azokat az egyaránt drámai fordításokat.

Az is szembetűnő és különleges, hogy a tíz esetből mindössze háromszor történt meg, hogy a szezonzáróra a pontverseny első helyén érkező versenyző meg is őrizte a vezetést, és világbajnoki címet ünnepelhetett. 1959-ben Jack Brabham, 1968-ban Graham Hill, és 1974-ben Emerson Fittipaldi – vagyis elképesztően régen, fél évszázada alakult utoljára úgy egy hármas végjáték, mint amire Norris most vágyna.

A másik hét esetben fordítás történt: négyszer a tabella második, háromszor a harmadik helyezettje ugrott az élre. Utóbbira, amire Piastrinak lenne szüksége, a legelső és az utolsó két alkalommal volt példa: 1950-ben Giuseppe Farina, majd 2007-ben Kimi Räikkönen, 2010-ben pedig Sebastian Vettel vitte véghez. A 2010-es volt egyébként az egyetlen olyan végjáték, amikor nem is három, hanem négy versenyzőnek volt még legalább matematikai esélye megnyerni a világbajnokságot.

Piastri szerint a McLarennek 2026-ban is úgy kell kezelnie őt és Norrist, ahogy az idén tette

Nelson Piquet egyedüliként három hármas bajnoki végjátéknak is részese volt, egyikre sem éllovasként érkezett, viszont kettőről is a trófea birtokosaként távozott (a harmadik év 1986, és talán ott is megcsinálta volna, ha Mansell defektje után elővigyázatosságból nem hívja őt kerékcserére a Williams), így őt lehet nevezni a sokszereplős finálék specialistájának.

Az élen állni nem is előny?

Norris 12 ponttal vezet Verstappen és 16-tal Piastri előtt, ez viszonylag soknak számít, amikor már csak egy futam van hátra: a britnek bőven a saját kezében van a sorsa, és már a dobogó is elég számára a bajnoki címhez: egy harmadik hellyel is csak tíz pontot veszítene a győztessel szemben, vagyis Verstappen sem tudná megelőzni, Piastrival szemben pedig még egy negyedik vagy ötödik hely is beleférne számára.

Hogy Norris mennyire kedvező helyzetben van a korábbi éllovasokhoz képest, azt az bizonyítja, hogy a korábbi tíz ilyen döntőből csak egyetlen egyben volt igaz, hogy a tabella első helyezettjének a harmadik hely is elég a bajnoki címhez: 1986-ban Nigel Mansell esetében volt ez így, és a brit éppen ebben a kényelmes harmadik pozícióban is haladt, míg a 63. körben az a bizonyos eldurranó bal hátsó gumi ki nem ejtette őt a versenyből és az esélyesek közül.

Persze az, hogy kinek elég éppen a dobogó, csak statisztikai véletlenszerűség. Közelítsük meg ezt a kérdést a másik oldalról: hány bajnoki éllovas végzett a dobogón a szezonzáró futamon? A vizsgált tíz évből azt az eléggé döbbenetes eredményt találjuk, hogy ez csak egyetlen egynek sikerült – ami nem jó ómen Norrisnak. 1968-ban Graham Hill listavezetőként érkezett a Mexikói Nagydíjra, majd azt megnyerve kényelmesen húzta be második vb-címét, esélyt sem adva két ellenfelének, Jackie Stewartnak és Denny Hulme-nak, akik egyébként pontot sem szereztek.

De ízlelgessük tovább: a másik kilenc esetben a bajnoki éllovas versenye valamilyen módon mindig félresiklott, és lemaradt a dobogóról. 1959-ben Brabham még betolta az utolsó körben megálló Cooperjét a célba a negyedik helyen (nem volt rá szüksége, enélkül is bajnok lett volna), illetve 1974-ben Fittipaldinak is elég lett a negyedik hely ellenfelei, Clay Regazzoni és Jody Scheckter nullázása mellett, de ennyi az összes pozitív végkifejlet. Mint említettük, minden más bajnoki éllovas elbukta a pontelőnyét az utolsó futamon.

„Igazából nem számít” – Verstappen elmondta, miben lesz más ez a vb-döntő, mint a 2021-es

Két autóval sem könnyebb

Az eddigi tíz esetből ötször három különböző csapat egy-egy pilótája maradt esélyes az utolsó futamig, míg 1950-ben mindhárman az Alfa Romeo pilótái voltak. A maradék négyben egy csapat két pilótája csapott össze egymással és egy (vagy 2010-ben két) másik csapat egy pilótájával, mint ahogy az idén is történni fog. Ebből a négy esetből kétszer lett bajnok a két csapattárs egyike (1959 és 2010), kétszer viszont hoppon maradt a fináléba két autót is delegáló istálló (1986 és 2007). Viszont a négyből háromszor rosszabb összesített bajnoki helyezéssel jött ki a szezonzáróból a két autóval rendelkező csapat, mint amilyennel nekivágott.

Olyanra, hogy a McLaren két bajnokesélyes pilótával érkezzen egy ilyen szezonzáróra, ezt megelőzően még csak egyszer, 2007-ben volt példa, az a verseny, és az egész szezon pedig jól dokumentáltan teljes lebőgéssel járt a wokingi csapat számára. A Red Bull F1-es fennállása óta még csak két sokesélyes bajnoki döntőt rendeztek, ebből egyben, a 2010-esben két autóval érdekelt is volt a csapat, és Vettel révén sikerült is címet szerezniük.

Összegezve

  • Az eddigi tíz olyan szezonzáróból, amelyre legalább hárman a bajnoki címre esélyesként érkeztek, csak háromszor tudta megőrizni előnyét az éllovas.
  • A pontversenyt vezető pilóta a tízből csak egyszer végzett dobogón a szezonzárón.
  • Háromszor az lett a bajnok, aki a tabella harmadik helyezettjeként érkezett az utolsó futamra – köztük a legutóbbi két alkalommal is.

A Mercedes nagyra értékeli a Red Bull reakcióját

0

Kimi Antonellire gyűlöletáradat zúdult az interneten, amiért a vádlók szerint szándékosan elengedte maga mellett Lando Norrist a Katari Nagydíj végén, hogy a Mercedes utasítására ezzel ártson Max Verstappennek.

Az olajat még Helmut Marko is öntötte a tűzre a vasárnapi kijelentésével, de a Red Bull hétfőn közleményben jelezte, sajnálják az Antonellit ért támadásokat. A Mercedes részéről a futamértékelő videóban reagáltak a fejleményekre.

„Nagyon komolyan vesszük az online zaklatást, és a kommunikációs stáb sokat foglalkozik azzal, hogy biztonságos felületet teremtsünk ahhoz, hogy a szurkolók kapcsolatba lépjenek a csapattal. Nagyszerű volt látni hétfőn a Red Bull közleményét az álláspontjukról, nagyra értékeltük” – mondta Simone Resta, a csapat helyettes technikai igazgatója.

A közösségi médiában Antonelli apja is megköszönte a támogató üzeneteket, és azt írta, a bántalmazók figyelemre sem méltóak.” Az újonc versenyzőre több mint 1000 bántalmazó megjegyzés érkezett a Mercedes közösségimédia-felületein. A csapat mérnöke nem árult el nagy titkot, mi történt a pályán: Antonelli alatt egyszerűen megingott az autó.

„A határon vezetett. Később járt az etapjában, mint Norris, egyúttal próbált felzárkózni az előtte haladó [Carlos] Sainzra, DRS-távolságra. Nagyon közel járt már hozzá, és sokat vesztett az aerodinamikai teljesítményből a turbulencia miatt. Próbált egyszerre támadni és védekezni, a határon volt, és hirtelen megcsúszott az autója, pont annyira, hogy elveszítse a pozíciót Norrisszal szemben.”

Az F1 egyetlen 2026-os újonca valóra váltotta elképesztő jóslatát

0

Az idei dömping után jövőre Arvid Lindblad lesz az egyetlen újonc a Forma–1 mezőnyében, aki erőt merített Lewis Hamilton tökös ígéretéből, és valóra váltott egy hasonlót.

Egy ideje már sejthettük, hogy Lindblad jövőre a világbajnokság résztvevői közé lép, elvégre a Red Bull kérvényezte számára a szuperlicencet, és a csapatára is jó benyomást tett, amikor F1-es szabadedzésen lehetőséget kapott a vezetésre. Szerdán bejelentették, hogy a Racing Bulls autójával versenyezhet 2026-ban, ennek apropóján felidézte a kezdeteket.

„Ötévesen gokartoztam először, és rögtön beleszerettem. Az első alkalom után tudtam, hogy ezzel akarok foglalkozni. Az első élményeim a versenyzésről négyéves koromból vannak, amikor F1-et néztünk a tévében apámmal, és emlékszem, kérdezgettem tőle, hogy juthatok el ide, lehetséges-e, mit kell tennem” – nyilatkozta az Autosportnak.

„Talán naiv voltam, de legbelül hittem, hogy eljutok ide. Nem beképzelt voltam, inkább csak tudtam, hogy az F1-be akarok jutni, és mindent meg fogok tenni érte. Onnantól nem képzeltem el semmi mást a jövőmről, mindig hittem, hogy eljutok az F1-be.”

Átesett az F1-es tűzkeresztségen a Red Bull legújabb reménysége

„Az anyukámnak nagyon fontos az oktatás, ezért kezdetben nagyon nehéz volt arra gondolnia, hogy kimaradok az iskolából valamennyit, ezért jelezte apámnak, hogy fejezzük be ezt, ha nincs meg bennem, ami szükséges, mert drága, és mást is kell csinálni. De mindig keményen dolgoztam és jól vezettem, szóval nehéz lett volna befejezni!”

Érdekességképp annak szemléltetésére, hogy repül az idő: Lindblad néhány nappal a 2007-es Magyar Nagydíj időmérője után született, amely Fernando Alonso balhéjáról volt emlékezetes, és jövőre vele, illetve a sértettel, Lewis Hamiltonnal együtt lesz a mezőny tagja. Utóbbi neve is előkerült az interjúban, mivel Lindblad elárulta, hogy Lando Norrisnak mit mondott, amikor 2021-ben ugyanazon a gokartpályán vezetett, ahol a McLaren pilótája nevével fémjelzett kasztnit bemutatták.

„Szóltam a barátomnak, hogy odamegyek Landóhoz, mire ő azt felelte, nincs hozzá merszem. Nem tudtam, mit fogok mondani, és az első, ami eszembe jutott, hogy azt akarom, hogy emlékezz rám, öt év múlva találkozunk. Lewis Hamilton és Ron Dennis sztorijából merítettem ihletet, amikor Hamilton közölte vele, hogy egy napon az ő autóját fogja vezetni” – mondta.

„Gondolom, kicsit meghőkölt, és valami olyasmit válaszolt, hogy szép gondolat. Biztos sokan mondtak neki hasonlókat, szóval akkor nem volt nagy jelentősége. De mint említettem, hittem, hogy eljutok az F1-be. Mókás visszagondolni erre, hogy valóra vált, öt évvel a találkozásunk után.”

Lawson: „Talán túl naiv voltam az év elején”

0

A Red Bull megtartja jövőre is Liam Lawsont a Racing Bulls istállónál, aki elismerte, hogy megkönnyebbült.

A fiatal versenyző a Red Bullnál kezdte az évet, de Max Verstappen csapattársaként csupán két nagydíj jutott neki, utána lefokozták és a helyére ültették Yuki Tsunodát. „Talán túl naiv voltam az év elején. Azt hiszem, ebből is tanulni fogok” – nyilatkozta a The Race-nek ennek kapcsán, de kiemelte, hogy volt mibe kapaszkodnia ekkor is.

„A legtöbbet az a tudat segített, hogy még mindig van ülésem. Igen, örvénybe dobtak az év elején, de maradt egy autó, amit vezethetek. Ez azt jelentette, hogy továbbra is megmutathattam, hogyan vezetek. Ez sokáig hiányzott, amíg tartalék voltam.”

Sokáig rezgett a léc, hogy megy-e a levesbe, vagy kap egy újabb idényt a bizonyításra, és szerda óta tudjuk, hogy utóbbi lett a kimenetel. „Megkönnyebbültem – ismerte el Lawson. – Őrület volt ez az év. Egy bizonyos tervvel vágtam neki az első teljes szezonomnak, de mindannyian tudjuk, hogy az nem úgy alakult, ahogy elképzeltem. Egyértelműen nem arra számítottam, ahogyan alakult. Az első felében próbáltam behozni a lemaradásom a csapatváltás után, megvetni a lábam ismét, és megérteni a dolgokat a csapatnál. Nem teszteltem velük a szezon előtt, szóval kemény volt az eleje, utána viszont jó balanszot találtunk és komfortosan éreztem magam.”

A 38 pontjából 34-et az Osztrák Nagydíjtól kezdve gyűjtött, és a formajavulása összefügg azzal, hogy módosítottak az autóján az első felfüggesztés geometriáján.

„Mindent teljesen másnak éreztem, ahogy először vezettem a kocsit így, sokkal természetesebb vezetési érzetet adott. Utána jó volt végre összerakni egy tiszta hétvégét, jó edzéseket, jó időmérőket. Utána jól teljesítettem a futamon is, ami addig hiányzott, és ez sokat számított” – mondta.