back to top
2025. május 09. 19:01
Kezdőlap Blog

Brutálisan nehéz dolga lesz Sainznak, ha le akarja győzni az FIA elnökét

0

Idősebb Carlos Sainz egyelőre csak mérlegeli, hogy elinduljon-e a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöki pozíciójáért, ám ha úgy dönt, hogy belevág, nagyon nehéz dolga lesz. Mutatjuk, hogy miért.

Nagy port kavart az autósport berkein belül, hogy idősebb Carlos Sainz bejelentette: fontolgatja, hogy elindul a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöki pozíciójáért. A tisztséget 2021 decembere óta Mohammed Ben Sulayem tölti be, ténykedése pedig finoman szólva sem ellentmondásoktól mentes. Az idén decemberben esedékes elnökválasztás toronymagas esélyesének is őt tartották eddig, lévén mostanáig nem akadt kihívója. Ezen változtathat idősebb Sainz fellépése, amennyiben végül úgy dönt, csatába száll az egyesült arab emírségekbeli sportvezetővel.

A Sulayemmel egyidős kétszeres railvilágbajnok attól tette függővé az indulását, hogy képes lesz-e olyan kampányt felépíteni, amely mögé elegendő támogatást tud felsorakoztatni. Azaz mérlegelnie kell, hogy van-e egyáltalán bármi esélye a győzelemre, miután az FIA jelenlegi rendszere a regnáló elnöknek kedvez. Ezt jól mutatja, hogy legutóbb 1993-ban fordult elő olyan, hogy hivatalban levő FIA-elnök elveszített egy választást, akkor Max Mosley győzött Jean-Marie Balestre ellen. A választási szabályzat pedig azóta úgy módosult, hogy még nehezebbé tegye a kihívó dolgát.

Már az induláshoz is elképesztően sok dolog kell

Az FIA belső szabályzata például előírja, hogy a jelöltként fellépő személynek teljes, kizárólag őt támogató csapattal kell indulnia, amelyet „listának” neveznek. Ez a lista a következőkből kell, hogy álljon:

  • az elnökjelölt
  • a szenátus elnöke
  • az autós mobilitásért és turizmusért felelős alelnök
  • a sportért felelős alelnök
  • hét FIA alelnök a Motorsport Világtanácsból, akiket a sporthatóságként elismert tagszervezetek jelölnek

További kritérium, hogy a hét alelnökből egy-egy személynek kell érkeznie az alábbi régiókból: Közel-Kelet és Észak-Afrika (Algéria, Egyiptom, Tunézia stb.); Afrika többi része; Észak-Amerika; Dél-Amerika; Ázsia és Csendes-óceáni térség; valamint kettőnek Európából.

Mindez garantálja, hogy a regnáló elnök kihívója globális támogatottsággal bírjon, és ne csupán egy régió érdekeit képviselje. Emellett az FIA szabályai szerint minden jelölt csak egy listát támogathat, azaz ha például a dél-amerikai klubok beállnak Ben Sulayem mögé, azzal rögtön el is lehetetlenítik bármelyik kihívót, hiszen az nem tudja teljesíteni a lista regionális követelményeit. Ráadásul az FIA az idén júniusban, Makaóban esedékes rendkívüli közgyűlésén akár a választási szabályok módosításáról is dönthet.

Később sem lesz könnyebb Sainz dolga

Tegyük fel, hogy idősebb Sainz megugorja a fentebb taglalt lépcsőfokot és megfelelő listát tud összeállítani. Ezután következik a tagszervezetek szavazatainak elnyerése, a választást ugyanis 149 ország képviseletében összesen 245 tagszervezet bonyolítja le. Minden ország 24 szavazattal rendelkezik: 12 a mobilitási klub, 12 pedig a sportklub révén. Ha egy országban több mobilitási klub is van, megosztják egymás között a 12 szavazatot, azokban az országokban viszont, ahol a sport és mobilitás egyetlen szervezethez tartozik, az automatikusan 24 szavazatot ér, ezért értelemszerűen ezeket az országokat a legfontosabb maga mellé állítania annak, aki nyerni szeretne.

Sainznak a mobilitási klubok terén lehet nehezebb dolga, hiszen bár ezen a területen is van tapasztalata (tanácsadóként dolgozik a spanyol közlekedésbiztonsági Ponle Freno platformnál, valamint a családi tulajdonú madridi gokartcentrumban is biztonsági oktatásokat támogat), a motorsportban értelemszerűen ismertebb a neve. A győzelemhez azonban elengedhetetlen a mobilitási klubok meggyőzése is, ami azért nehéz dió, mert ezek érdekei sokszor távol állnak a versenysporttól.

A jelöltállítási határidő 21 nappal a szavazás előtt jár le, azaz mivel utóbbit december 12-én tartják, november 21-ig kell jelezni az indulást. Ez persze csak elméletben van így, hiszen ahhoz, hogy megszerezze a szükséges támogatásokat és olyan kampányt tudjon felépíteni, amivel esélye lesz a győzelemre, Sainznak sokkal korábban meg kell nyomnia az általa is emlegetett gombot.

Ha idősebb Sainz elindul az FIA elnöki posztjáért, annak a fiával való viszonya látja a kárát

Titkosnak szánt Ferrari-teszten tűnt fel a nevet változtató Max Verstappen

Ezen a hétvégén ugyan nincs Forma–1-es forduló, Max Verstappen ennek ellenére versenyautóba pattant.

A Miami Nagydíjat a pole-ból rajtolva is csak a 4. helyen befejező holland a németországi Nürburgringen tűnt fel, hogy részt vegyen az NLS-széria hivatalos tesztjén egy Ferrari 296 GT3-mal. A teszten a hírhedt, az F1-ben utoljára 1976-ban, Niki Lauda kis híján végzetes balesetének évében használt Nordschleifén köröznek a pilóták, Max Verstappen pedig szerette volna kerülni a felhajtást, ezért nem saját nevét használva vett részt a gyakorláson, az autóján ugyanis a Franz Hermann név volt olvasható a holland zászló mellett. A sisakján és overalján azonban már Verstappen saját neve szerepelt.

A négyszeres világbajnokhoz közel áll a GT-versenyzés, hiszen otthoni szimulátorában is a legtöbbször GT-autókkal versenyez, illetve saját GT3-as csapatot üzemeltet a GT World Challenge (GTWC) sorozatban. Emellett privát teszteken is rendszeresen feltűnik a holland, ahol zárt ajtók mögött tud gyakorolni, ezúttal viszont meglepő módon egy nyilvános tesztre is kimerészkedett, hogy az Emil Frey Racing 600 lóerős Ferrariját terelgesse.

A csapattal a kötődés adott, hiszen a DTM-ben és a GTWC-ben is autót indító istállónál versenyez Thierry Vermeulen, a Verstappent menedzselő Raymond Vermeulen fia, akit a Red Bull pilótája korábban több alkalommal is segített vezetéstechnikai is beállítási tanácsokkal.

Hogy minél zavartalanabb körülmények között élvezhesse a világ egyik legjobb pályáján töltött napot, az Auto Motor und Sport beszámolója szerint a kíváncsiskodókat Verstappen saját biztonsági emberei tartották távol a pilótától, a versenysorozat fotósai pedig nem mehettek be a csapat garázsába. A német szaklap úgy tudja, hogy Verstappen az idén szeretné megszerezni az úgynevezett Nordschleife-engedélyt, ami ahhoz szükséges, hogy versenyzőként részt vehessen az NLS fordulóin és a legendás Nürbugringi 24 órás versenyen. „A Nürburgring Nordschleife az egyik kedvenc pályám, és remélem, hogy néhány éven belül versenyezhetek rajta egy igazi GT3-as autóval” – nyilatkozta tavaly Verstappen.

Verstappen nem földi halandó – bizarr dolgot árult el róla az egyik csapattársa

Mick Schumacher csapattársával ütközött, a Ferrarik kettesével törtek Spában (videó)

0

Mozgalmasan alakult a hosszú távú sportautó-világbajnokság (WEC) spái fordulójának nyitánya, amelyen az egyik Ferrari nagyon, a másik kicsit tört össze, de balesetet szenvedett egy Mercedes és egy Aston Martin is, Mick Schumacher pedig összeütközött a csapattársával.

Megtartották az első két szabadedzést a WEC idei harmadik fordulója, a spái 6 órás verseny előtt. Az első tréninget az 50-es Ferrari, a másodikat pedig a 6-os számú Porsche zárta az első helyen, ám az eredményeknél egyelőre izgalmasabb dolgok is történtek. Persze mindez nézőpont kérdése, hiszen a maranellóiak alighanem ellettek volna anélkül is, hogy két autójuk is sérüléseket szenved a második gyakoráson (az elsőn Sebastien Bourdais kicsúszása borzolta a kedélyeket a Cadillac-kel). Előbb Antonio Giovinazzi vágta falhoz az Eau Rouge kijáratán, a Raidillon kanyarban az 51-es rajtszámú 499P-t, amikor a kivezető körén megtréfálták a hideg abroncsok. A korábbi F1-es pilóta sértetlenül megúszta a becsapódást, az autójáról azonban ez nem volt elmondható.

Videón a baleset:

A második, az elsőhöz hasonlóan 90 perces szabadedzés folytatása sem volt zökkenőmentes, hiszen nem sokkal a Ferrari balesete miatti megszakítást követő újraindítás után teljes pályás sárga zászlós szakasz következett azért, mert a két Alpine ért össze, törmeléket szórva a pályára. Az egyiket Charles Milesi, a másikat az Imolában harmadik helyen végző Mick Schumacher vezette.

Hamarosan azonban ismét meg kellett szakítani az edzést, amikor a WEC-újonc Stephen Grove dobta el a 60-as rajtszámú Iron Lynx Mercedes-AMG GT3 Evot az Eau Rouge-ban, csúnyán lebontva a kocsi elejét. Grove-t a pálya orvosi központjába szállították, de kivizsgálás után kiengedték.

Ennyi maradt a Mercedesből:

A két megszakítás miatt ezután fél órával megtoldották az így 2 órás időtartamúra változó szabadedzést, ám mindez nem akadályozta meg Tom Gamble-t abban, hogy előidézze a harmadik piros zászlós megszakítást, amikor a Pouhon kanyarban kicsúszott és háttal a védőfalnak csapta a 7-es rajtszámú Aston Martin Valkyrie-t.

Itt állt meg a V12-es Aston:

A tréning 24 perccel annak lejárta előtt folytatódott, tovább pedig nem hosszabbították. Ennyi idő is elegendő volt azonban ahhoz, hogy újabb kicsúszást és csattanást lássunk, az edzést Antonio Fuoco révén második idővel záró 50-es Ferrariban ugyanis Miguel Molina is megtörte a 499P-t, jóllehet, ő a saját kerekein vitte vissza a kocsit a bokszba.

Videón Molina balesete:

A spái hat órás pénteken 11 órától folytatódik az utolsó szabadedzéssel, majd 14 óra 40 perctől következnek az időmérők, szombaton délután 14 órától pedig a futam.

Spában csap össze a WEC mezőnye – hétvégi autósport-ajánló

Váratlan fordulat – jön a bombameglepetés az idei F1-es pilótapiacon?

0

Miután csapatfőnökének lemondásával, illetve Jack Doohan Franco Colapintóra cserélésével az F1-es híradások középpontjába került, jöhet az újabb fordulat az Alpine istálló háza táján.

Eddig azt gondolhattuk, hogy az Alpine egyelőre véget vetett a pilótafronton történő machinációnak, és most megvárja, hogy mit nyújt a Jack Doohan helyére előléptetett, egyelőre a következő 5 futamra lehetőséget kapó Franco Colapinto. Ehhez képest sajtóhírek szerint a gárda egyeztetéseket folytat a jövőre érkező Cadillac egyik ülésére komoly esélyesnek tartott Sergio Pérezzel, akinek menedzsmentje már megejtette az első kapcsolatfelvételt az Oliver Oakes lemondása után Flavio Briatore által irányított csapattal arról, hogy a Red Bulltól a tavalyi szezon után elküldött mexikói pilóta az Alpine versenyzője legyen 2026-tól.

A The-Race arról számolt be, hogy a tavalyi idény vége óta ideje nagy részét Guadalajarában, családi körben töltő, az edzéseket ennek ellenére folytató Pérezt új menedzsment képviseli, amely a leginkább előrehaladott tárgyalásokat a Cadillackel folyatja egy esetleges 2026-os visszatérésről, ám nemcsak az amerikai istálló van a radarjukon. A 35 esztendős pilótát régóta támogató Carlos Slim Domit ugyanis feltűnt a Miami Nagydíjon, ahol több találkozón is részt vett Pérez jövője kapcsán, és többek között Flavio Briatoréval is leült, hogy megtudakolja, esetleg lehet-e hely védencének az Alpine-nál. Sajtóhírek szerint az első kapcsolatfelvétel egyébként már tavaly év végén megtörtént a felek között.

NE HASZNÁLD!!!
Carlos Slim Domit (balra) és Sergio Pérez a 2022-es Mexikói Nagydíj dobogóján / Fotó: Florent Gooden / DPPI

A The-Race szerint Pérez nagyon is nyitott lenne arra, hogy a Cadillac helyett az Alpine-hoz menjen, lévén az erősnek ígérkező Mercedes-motorra váltó franciák szinte biztosan versenyképesebb opciót jelentenének neki egy teljesen új csapatnál, a jövő januárban már 36 éves mexikóinak pedig az is fontos, hogy rövid távon sikeres legyen. A szaklap információi szerint az Alpine nem tekint első számú jelöltként Pérezre, ugyanakkor egyelőre nyitottan áll a kérdéshez, míg rövid távon Colapinto kiértékelésére fókuszál.

Slim és Briatore kapcsán pedig egy érdekes szál is felmerült. Nevezetesen az, hogy ők ketten akár úgy is együtt dolgozhatnának, hogy Pérez nem megy az Alpine-hoz, helyette Colapinto csatlakozna azokhoz a pilótákhoz, akiket a mexikói milliárdos támogat, vagy legalább kapcsolatba hozná őt más cégekkel. Tavaly a Red Bull már eljátszott ezzel a gondolattal, amikor megfontolta Colapinto szerződtetését, hiszen a Latin-Amerikában kirobbanó népszerűségnek örvendő versenyző megszerzésével folytathatta volna az együttműködését Carlos Slimmel úgy is, hogy Pérez nincs a fedélzeten.

Az első lépés nyilván az lesz, hogy Colapintónak bizonyítania kell az Alpine-nál, ám ha teljesít, és Briatore benne látja a csapat jövőjét, az megnyithatja az utat a többek között a Telmex, a Telcel és a Ciaro anyacégében igazgatótanácsi elnökként tevékenykedő Slim és Briatore közös üzlete előtt.

Derékba törhette volna pilótája álmát az F1-es csapatfőnök, amikor nem engedte el Hamilton mellé

Derékba törhette volna pilótája álmát az F1-es csapatfőnök, amikor nem engedte el Hamilton mellé

0

Amikor az ember Forma–1-es csapatot irányít, rendszeresen nehéz döntésekkel kell szembenéznie. Amikor pedig az egyik ilyen döntés feldühít egy fiatal versenyzőt, aki úgy érzi, éppen megfosztják őt élete álmától, az különösen nehéz lehet. A Williams-istálló korábbi vezetője elmondta, mennyire.

George Russell regnáló Forma–2-es bajnokként mutatkozott be 2019-ben a Forma–1-ben az akkorra sereghajtóvá visszaeső Williams színeiben, majd két szezont kínlódott végig a csapattal úgy, hogy még pontot sem szerzett. 2020-ban azonban hatalmas lehetőséget kapott, amikor a covidos Lewis Hamilton helyére ugrott be a Szahíri Nagydíjra, amelyen megszerezte a második rajtkockát, másnap pedig élete első F1-es győzelmét arathatta volna, ám a csapat bokszutcai hibája és egy defekt megfosztotta ettől.

Végül még egy évet lehúzott a Williamsnél, mielőtt a 2022-es szezontól átvette Bottas helyét és Hamilton csapattársa lett. A Mercedes azonban már 2021-re ülést adott volna neki, Claire Williams, a Williams-istálló akkori csapatfőnöke, egyben az alapító Frank Williams lánya azonban nem engedte el. „George a Mercedeshez akart menni, én azonban nem engedhettem el, és utáltam [hogy ezt kellett tennem]. Már attól is rosszul érzem magam, hogy erre gondolok – idézte fel a történteket Williams a Beyond the Grid podcastban. – Úgy éreztem, nekem nagyobb szükségem van rá, mint a Mercedesnek, és szerződése volt [a Williamsszel]. Ha elengedem, az milyen üzenetet közvetített volna? Mit tett volna a csapatommal, ha elengedem George-ot?”

Claire Williams szavaiból kiderült, hogy Russell hiába volt a Mercedes juniorja, a brackley-i alakulatnak nem volt opciója arra, hogy bármikor hazahívja, Toto Wolff pedig nem volt hajlandó annyit fizetni Williamsnek, amennyiért ő lemondott volna a csapatot a hátán cipelő versenyzőjéről.

Claire Williams, Williams, 2019, racingline.hu
Claire Williams 2020-ig, a csapat eladásáig irányította a Williams-t / Fotó: Rokit Williams Racing

„Ő volt az egyik legnagyszerűbb dolog a Williamsnél. Amikor tárgyalni kezdesz egy olyan csapattal, mint a Mercedes, és ők nem ajánlják fel azt, amit fel kellene az A-kategóriás pilótádért, akkor miért engednéd csak úgy el? Miféle csapatfőnök lettem volna, ha csak úgy elengedtem volna George-ot, mert a Mercedes azt mondta, hogy »most akarjuk George-ot.« Ez nem így működik, nem igaz?” – mondta Claire, majd elárulta, hogy Russell nehezen nyelte le, hogy saját főnöke az utjába áll.

„Egyértelműen feldúlt volt és igazán nehéz volt. Nagyon nehéz volt kiállni az álláspontom mellett, mert ha valaki odajön hozzám és miattam dühös, mert akadályozom őt, az igazán nehéz, de a csapatot kellett előtérbe helyeznem. Bármennyire is szerettem volna valóra váltani George álmát, akkor ezt nem tehettem meg. Ez volt a csapatfőnöki időszakom egyik legnehezebb döntése. És mindig azt mondtam George-nak, hogy egy nap hálás lesz ezért, mert ellenállóbbá és erősebbé teszi.”

Claire Williams utólag úgy véli, Russell volt a legjobb pilóta, akivel együtt dolgozott, mostanra pedig egyértelműen a legmagasabb szintre jutott. „Szerencsés voltam, hogy ott volt nekem Felipe [Massa], ott volt Valtteri [Bottas] és mindezek a brilliáns pilóták. Amikor a Williamsnél voltak, nagyjából azonos szintre helyeztem őket, de szerintem George-ban volt meg a legnagyobb potenciál, hogy világbajnok legyen, és most is ezt látom benne. Néztem az idei szezon elejét, és George más szinten van. Ezt látni az ilyen versenyzők esetében, ezt látni Max [Verstappen] esetében az utóbbi két-három évben. Bekerülnek ebbe az abszolút szupersztárság zónájába, és George most itt van. Láttam valamelyik nap egy videót róla edzés közben. Úgy néz ki mint a Terminátor. Ez az a szint, amikor feljebb lépsz egyet.”

Russel az eddigi 6 nagydíjból 4-szer dobogóra állt az idén, aminek köszönhetően a 4. helyet foglalja el a pontversenyben.

A Red Bull megpróbálta utólag elvenni a Mercedes 3. helyét Miamiban, de nem járt sikerrel

Spában csap össze a WEC mezőnye – hétvégi autósport-ajánló

0

Az eddig a Ferrari sikereit hozó WEC, vagyis a Hosszútávú Világbajnokság következő versenyét a spái pályán tartják, míg az IndyCar versenye pedig Indianapolisban lesz, de ez még nem az Indy 500 az oválon.

WEC, Spa

  • május 9. péntek: időmérő 14:40-
  • május 10. szombat: futam 14:00-20:00, közvetítés: Eurosport 2

IndyCar, Indianapolis

  • május 9. péntek: időmérő 22:35-
  • május 10. szombat: futam 22:52-

BTCC, Brands Hatch

NASCAR, Kansas

Cup Series

  • május 11. vasárnap: futam 21:00-, közvetítés: ARENA4

Truck Series

  • május 11. vasárnap: futam 1:30-, közvetítés: ARENA4

Megint lyukra futott a Red Bull, miközben a McLarent próbálta bemószerolni

Leclerc extrém dologról vallott, hogy jobb teljesítményt nyújtson

0

A Ferrari idei autójával nehéz zöld ágra vergődni, és Charles Leclerc azt mondta, a volán mögött ő is változtatott néhány szokásán.

„Elég extrém irányba indultunk el a beállításokkal, hogy többet hozzak ki az autóból. Ennek eredményeként sokat változtattam a vezetési stílusomon, hogy igazodjak hozzá” – idézte a GPblog a Ferrari monacói versenyzőjét, aki alapvetően azt szereti, hogy a kanyarok bejáratánál nagyon reaktív a kocsi.

„Ez már a hetedik évem a Ferrarinál, így vannak dolgok, amik nagyon természetesek számomra. De úgy érzem, idén kicsit másképp vezetek, mert ez az autó más beállításokat, más vezetési stílust igényel.”

Leclerc tehát mindent megtesz, amit tud, hogy előrébb lendítse a Ferrarit, ám ennek eddig kevés a foganatja: a hat nagydíj alatt csak egyszer tudott dobogóra állni, és csapata csupán a negyedik helyet foglalja el a konstruktőri tabellán. Az autó egyik legfőbb problémája az instabilitás, de az is baj vele, hogy viszonylag magasra kell emelni a padlólemezét, nehogy túlságosan leradírozza a kopólemezt, ami viszont az aerodinamikai teljesítmény romlásával jár együtt.

„Ha füstöt látsz, gyere értem!” – szabadulószobába dugták Leclerc-t és Hamiltont

Bűncselekménnyel szerzett pénz, letartóztatás és egy út Dubajba – ijesztő sztori szövődik a lemondott F1-es csapatfőnök körül

0

Váratlan fejlemény került nyilvánosságra az Alpine csapatvezetői posztjáról a napokban távozott Oliver Oakes ügyében, miután kiderült, hogy a testvérét az Egyesült Királyságban a rendőrség előzetes letartóztatásba helyezte, ő maga viszont a hírek szerint Miamiból nem oda, hanem Dubajba repült.

Az Alpine a Miami Nagydíjat követő kedd este jelentette be a csapatvezető azonnali hatályú lemondását, akinek helyét és feladatköreit Flavio Briatore vette át. Bár először adta magát a feltételezés, hogy a vezetőcsere a 12 órával később megerősített pilótacserével van összefüggésben, Jack Doohan ugyanis Imolától kénytelen átadni versenyzői ülését Franco Colapintónak, ám egy újabb, Briatore és Oakes szavait is tartalmazó közlemény ezt cáfolta: a felek ebben baráti viszonyról és Oakes magánéleti okokból fakadó döntéséről beszéltek.

A The Telegraph által megszerzett információ pedig most elég jó valószínűséggel felfedi, hogy mi lehet az a bizonyos magánéleti ok. A volt csapatvezető öccsét, a 31 éves William Oakest egy rendőrségi akció során elfogták a silverstone-i versenypálya közelében, ahol a két testvér által igazgatott, a formaautós juniorszériákban aktív versenycsapat, a Hitech GP bázisa is található.

„William Oakest, a 31 éves rugby-i lakost bűncselekményből eredő vagyon átadásával vádolták meg 2025. május 2-án, pénteken, miután 2025. május 1-jén, csütörtökön nagy mennyiségű készpénzzel a birtokában megállították a northamptonshire-i Silverstone Park területén. 2025. május 3-án, szombaton megjelent a Northamptonshire-i Bíróság előtt, majd előzetes letartóztatásba helyezték” – idézik a rendőrség egy szóvivőjét.

A lap tudomása szerint Oliver Oakes az F1-es versenyhétvégét követően Miamiból Dubajba repült, tartózkodási helye azóta ismeretlen. Arról, hogy bármilyen szerepe lenne a bűncselekményben, amivel testvérét gyanúsítják, egyelőre nem esett szó.

A háttérben meghúzódó Putyin-szál

A Hitech GP az egyik legnagyobb presztízsű utánpótláscsapatnak számít a formaautózásban, s nemrég nagy lépésre vállalkoztak vele Oakesék, amikor benyújtották nevezésüket az FIA által a Forma-1-es mezőnyben megnyitott 11. csapat helyére – amit végül nem ők, hanem a Cadillac kapott meg.

A csapat tulajdonosi viszonyaira ugyanakkor fokozott figyelem szegeződött az elmúlt években. 2016-ban az orosz üzletember, Dmitrij Mazepin csatlakozott a Hitech GP tulajdonosi köréhez, s hozta magával kemikáliacégét, az Uralkalit, valamint fiát, a juniorsorozatokban szárnyait bontogató Nikitát – aki végül 2021-ben az F1-es ülésig is eljutott a Haasszal.

Idővel Mazepin cége többségi, 75%-os részesedést szerzett a Hitech GP-ben, ami viszont 2022-ben, kilenc nappal az oroszok által indított ukrajnai háború kezdete előtt visszakerült Oakes tulajdonába. Mazepin az orosz elnök, Vlagyimir Putyin bizalmasainak körébe tartozik, s állítólag az offenzíva megindítása előtti órákban is a Kremlben tartózkodott.

Oliver Oakes akkoriban úgy nyilatkozott, mindig is az volt a terv, hogy az év elején Mazepin kiszáll az istállóból. Ennek nyomán egy új holdingcég létrehozásával növelte saját irányítói jogkörét a Hitech GP-ben, amelynek igazgatójaként ő és testvére, William vannak megnevezve – írja a The Telegraph.

Idén februárban, az F1-es mezőny szahíri tesztjén Mazepin váratlanul felbukkant a paddokban, ahol a tavaly nyáron az Alpine vezetői székébe került Oakesnál tett látogatást. Hogy Mazepinnek bármi köze van-e William Oakes előzetes letartóztatásához és a nála talált pénzhez, az egyelőre nem tisztázott.

Korábban az olasz sajtó azt taglalta, Oliver Oakes lemondása egy nagyobb horderejű helycsere első lépése lehet az F1-ben, ugyanis a csapatfőnök veheti át a Red Bullt 20 éve irányító Christian Horner helyét. A legújabb fejlemények viszont mindezt zárójelbe teszik, hiszen ha a testvérével történtek közrejátszottak Oakes távozásában, akkor jelenleg aligha azt mérlegeli, hogyan legyen mihamarabb újra csapatfőnök az autóversenyzés csúcskategóriájában.

A furcsa váltás csak egy még nagyobb szenzáció előszele a Red Bullnál?

A Hungaroring felújításának fontos fejleményéről érkeztek képek

0

A Hungaroring Facebook-oldalán friss képeket tettek közzé a felújításról, amiben naponta 1200 ember vesz részt.

Az idei évre nagyon megújul az immár 40. Magyar Nagydíjra a Hungaroring, felújított infrastruktúrával, új bokszépülettel és lelátókkal várja a Forma–1 mezőnyét. A munkálatok a tervek szerint haladnak, a legfrissebb fejlemény az, hogy a célegyenes és a környéke már közel olyan állapotban van, mint ahogyan augusztusban látni fogjuk.

„A célegyenes autóversenyzésre kész (lekerült róla a védőborítás, amely hónapokig elcsúfította), a bokszokba szinte már most beköltözhetnének a csapatok, a főlelátó pedig hamarosan megtelhet nézőkkel” – írták a legfrissebb képekhez a pálya Facebook-oldalán.

A Hungaroring felújításáról szóló beszámolónk a legutóbbi látogatásunkról itt olvasható. Idén augusztus 1–3. között rendezik a Magyar Nagydíjat, az F1 mezőnye ismét innen vonul a nyári szünetre.

Mintha egy új F1-es pálya lenne, pedig ez bizony a Hungaroring – friss képek a nagy átalakulásról

A furcsa váltás csak egy még nagyobb szenzáció előszele a Red Bullnál?

0

A Red Bull állítólag az Alpine-t váratlanul elhagyó Oliver Oakesra cserélné le Christian Hornert a csapatfőnöki tisztségben.

Ez kétségtelenül elég vad találgatás, az Autosprint írt róla arra hivatkozva, hogy a Red Bull felsővezetése nem elégedett a csapat teljesítményével, és Horner sorsa azon múlhat, hogy a következő versenyen, Imolában bevetendő fejlesztési csomag mennyit javít az autó versenyképességén. Horner a kezdetek óta vezeti a bikások istállóját, és a pozíciója először tavaly év elején ingott meg, a zaklatási botránya idején.

Az olasz FormulaPassion.it cikkében rámutattak, hogy Oakes jó barátságot ápol Helmut Markóval, és többen párhuzamot vontak már az Alpine eddigi és a Red Bull csapatvezetési felállását tekintve Marko = Briatore, Horner = Oakes viszonylatokban.

A GPblog is utánajárt a helyzetnek, és a megkérdezett személyekről azt a választ kapta, hogy Horner helye biztonságban van – simán lehet, hogy valaki részéről a zavarkeltés a cél a leváltására irányuló feltételezéssel és ennek a terjesztésével. Az is furcsa, hogy amennyiben a Red Bull tényleg kiszemelte Oakest a csapatfőnöki pozícióra, de Horner jövőjéről még nem hoztak ítéletet, Oakes miért jött volna el már most az Alpine-tól úgy, hogy még nem erősítették meg pályafutása következő állomáshelyén?

Ő határozottan tagadta, hogy Flavio Briatore túrta volna ki az Alpine-tól, vagy köztük lévő nézeteltérés fenntarthatatlanná válása miatt választotta a távozást, és a „személyes oknak” nevezett magyarázat alapján elképzelhető, hogy egészségügyi vagy családi okból tette ezt, és nem azért, mert már tudja, hogy a Red Bull csapatfőnökeként folytatja az F1-ben.

Frissítés: Csütörtök este kiderült, hogy Oliver Oakes testvérét letartóztatták bűncselekményből eredő vagyon átadása miatt, és a korábbi csapatfőnök sem az Egyesült Királyságba, hanem Dubajba repült a Miamiban rendezett F1-es futam után, így aligha az körvonalazódik, hogy a Red Bull következő csapatfőnöke lesz.

Marko újra beszélt arról, hogy Verstappen hűtlenné válik-e