A 2026-os motorok körül kialakult vita jelen állás szerint könnyen azt eredményezheti, hogy jövőre a Ferrari, a Honda és az Audi motorja is csak bottal üti majd a Mercedes és a Red Bull nyomát.
A szezon zárásaként Charles Leclerc és Lewis Hamilton még kapott egy rangsorolós feladatot a Ferraritól – ezúttal a tíz legjobb karácsonyi filmről kellett megegyezniük.
Eljött az idő a változásra, ezzel indokolta a Red Bull cégcsoport vezérigazgatója, Oliver Mintzlaff, hogy néhány hónapon belül a csapatvezető Christian Horner és a tanácsadó Helmut Marko is távozott az F1-es istállótól, ahol a 2005-ös kezdetek óta őrizték pozíciójukat.
Frédéric Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke elismerte, hogy a szezon előtt alábecsülte, mekkora kihívással is néz szembe Lewis Hamilton a csapatváltással. A francia nem zárja ki annak lehetőségét, hogy 2026-ra lecseréljék a hétszeres világbajnok legközelebbi munkatársát.
Egykor az F1 része volt az is, hogy minden futamo jónéhányan kiestek műszaki probléma miatt. Noha a 2026-os új szabályokkal nem lesz kiesésdömping, nőhet a kiszámíthatatlanság ezen a téren.
Az FIA közzétette a 2026-os F1-es szezon nevezési listáját, amely immár 11 istállót és 22 versenyzőt tartalmaz, és tartalmaz sok év után visszatérő újdonságokat, vagy éppen egy olyasmit, aminek el kellett volna tűnnie róla, ám mégsem tette.
Amikor a júliusi Brit Nagydíj után menesztették Christian Hornert a Red Bull F1-es csapatvezetői posztjáról, úgy tűnhetett, hogy a Verstappen családnak is kedvére való döntés született – a négyszeres világbajnok pilóta azonban most elárulta, azóta is heti, olykor napi kapcsolatban áll korábbi főnökével.