Az idei év során a Forma–1 rajongói már elkezdhettek ismerkedni néhány új technikai kifejezéssel, amelyek a 2026-os szabályrendszerrel érkeznek a sportba. Nos, ha mostanra sikerült megjegyezni, mi a DRS utódjának a neve, akkor most el is lehet felejteni, mert mégsem az lesz.
Az Abu-dzabi Nagydíj leintése után az F1-es mezőny tagjai sorban mentek oda gratulálni a vb-címért a végsőkig harcban álló három pilótához, a legtöbb különféle érzelem viszont mind közül Max Verstappen és Kimi Antonelli ölelkezésében és rövid párbeszédében volt.
A friss világbajnok Lando Norrisban nem dúlt a magabiztosság, amikor a Holland Nagydíjon elkönyvelt kiesése után 34 pontra nőtt a hátránya Oscar Piastri mögött, de azt ezt követő visszazárkózását nagyrészt annak tudja be, hogy nem változtatott a hozzáállásán, sőt, még nagyobb erőket mozgósított a háttérben.
A Ferrari versenyzőjeként eltöltött hét szezonja során már nem először kénytelen csalódottan értékelni egy évet Charles Leclerc. A monacói utolsó reményét abba helyezi, hogy a csapat jól ráérez az új szabályrendszer kihívásaira – és szerinte nagyon gyorsan ki fog derülni, hogy ez megtörténik-e.
Lewis Hamilton az idei szezon végeztével be is fejezheti a karrierjét? Az Abu-dzabi Nagydíj után újra ezek a hangok lepték el a paddockot. Nico Rosberg szerint lehetetlen helyzetben van a brit, aki viszont azzal az indokkal nem kommentálja korábbi csapattársa véleményét, hogy ő „nem csinálta meg azt, amit én”.
Az Abi-dzabi Nagydíj után megjelenő sajtóhírek szerint a 82 esztendős tanácsadó távozhat, Gianpiero Lambiase pedig magánéleti okok miatt más szerepkört kaphat.
Több körülmény is közrejátszott abban, hogy Max Verstappen számára szinte lehetetlen küldetésnek bizonyult úgy megnyerni az Abu-dzabi Nagydíjat, ahogyan Lewis Hamilton tette 2016-ban – melyek közül a legfőbb az, hogy ezúttal a McLaren remekül sáfárkodott a taktikai lehetőségeivel.