Drámamentesen alakult volna az Olasz Nagydíj végjátéka, ha nincs a McLaren elrontott kerékcseréje Lando Norrisnál, és az ezt követő csapatutasítás. A maga módján mindkét érintett és a győztes Max Verstappen is reagált a történtekre.
Kiszámíthatatlan volt az F1-es Olasz Nagydíj időmérőjének végjátéka, de ha valamit biztosra lehetett venni, akkor azt, hogy a rajtbüntetéssel szembenéző Lewis Hamilton szélárnyékkal segíti majd csapattársát, Charles Leclerc-t a pole-pozíció elérésében. Végül ez mégsem történt meg, Frédéric Vasseur pedig előállt a többrétegű magyarázattal.
Öt év után dőlt meg újra a Forma–1 valaha volt legnagyobb átlagsebességű körének rekordja, természetesen ismét Monzában. Max Verstappen elmondta, szerinte minek köszönhető, hogy túlszárnyalta Lewis Hamilton korábbi etalonját, hozzátéve, hogy szerinte miképpen tudna még ennél is gyorsabb köridőt futni.
Charles Leclerc tavaly a 4. helyről rajtolva váratlan győzelmet szerzett az Olasz Nagydíjon, és a mostani időmérő után is számot vetett arról, lehet-e esélye egy ugyanilyen forgatókönyvre. A Ferrari monzai szombatja után még a 10. pozícióból rajtoló Lewis Hamiltonnal is madarat lehet fogatni.
Az Olasz Nagydíj időmérőjét a 6. helyen záró George Russell szokatlan módon nem a lágy, hanem a közepes keveréken érezte gyorsabbnak a Mercedesét, ami miatt nézeteltérésbe is keveredett a csapatával a kvalifikáció döntő pillanatában. A brit felfedte, mi is állt a háttérben.
Bár az Olasz Nagydíjon pole-t szerző Max Verstappen a versenyen nehezebb feladatra számít, a McLarennél egyáltalán nem biztosak abban, hogy könnyedén átugorhatják majd a Red Bullt, Oscar Piastri szerint ugyanis sok csapat hozzájuk hasonlóan gyors ezen a hétvégén.
Bár az edzéseken a McLaren és a Ferrari tűnt a leggyorsabbnak, a Olasz Nagydíj időmérőjén némi meglepetésre Max Verstappen Red Bullja szerezte meg a rajtelsőséget.