2017-ben volt először Hungaroring Classic, amely már akkor is az év egyik meglepetésének bizonyult a magyar gyorsasági autósport szentélyében. Idén sikerült még egy lapáttal rátenniük a szervezőknek, pedig már a két évvel ezelőttiben is nehezen találtunk hibát.
Szalay Balázs lecserélte a sokat megélt overálját. Elegánsba vágva magát és csapatát és immáron másodszor rendezte meg a legnagyobb veterán versenyautós fesztivált. Idén ez 45.000 nézőt vonzott, amivel lehet, hogy ő még mindig elégedetlen, ugyanakkor nagyon is szép szám. Ez azt jelenti ugyanis, hogy a Forma-1 után a második leglátogatottabb rendezvény volt ez Mogyoródon a kamionverseny és a túraautó világkupa futamai után.
Miért olyan nagy dolog az, amit elértek? A veteránautózás világszinten egy feltörekvő dolog, hiszen nagyon sokan nem értenek egyet azzal, hogy az elektromos autózásé a jövő. Egyfajta ellenállásként is felfogható az, hogy komoly kultja lett az elmúlt bő 100 év hagyományos motorral szerelt járműveinek. Eddig Magyarországon is ez a dolog kicsit a szakik játszótere volt. A leglátványosabb ilyen akciók talán konkrét márkákhoz volt köthető, akik olykor szerveztek maguknak pályanapokat is.
Nos, itt kiemelten képviselte magát most a MINI illetve a Porsche Club is, de gyakorlatilag az 50-es évektől felfele érthető módon egy helyre terelve megtalálhattunk itt nyugati és keleti autócsodákat is. Figyelembe véve a kifejezetten a versenyre érkezett szakosztályokat is a Peter Auto versenysorozat jóvoltából, tényleg nagyon nehéz lett volna még több autót idevarázsolni a magyar pályára. Ezt tényleg úgy kell elképzelni, hogy még a fenti médiaparkolóban, a „halszálkában” is sátrak alatt versenyautókat csavarozgattak az arra hivatottak, ennyire telt ház volt.
Két éve úgy láttam, hogy a veterános szakma még kissé távolról figyelte csak, hogy mi történik itt, idén mér levetkőzték a gátlásaikat, és belevetették magukat a szférából ismert arcok is a sűrűjébe. Ez tényleg az a verseny, ahol egyáltalán nem a celeb pilóta számít, ide mindenki az autókért és a programokért érkezik. Mert itt is sikerült rátennie még egy lapáttal a szervezőknek. Kaptunk gyakorlatilag egy street food fesztivált is a rendezvény keretein belül, tényleg magunk is bajban voltunk, hogy akkor most hol együnk, mit is próbáljunk még ki.
Sikerült továbbfejleszteni a „nyári autósportos farsangot is”. Goodwood mintájára Mogyoródon is egyre több néző érkezett a nagyszülők szekrényéből előásott szettekben. Volt azonban már a helyszínen ruhakölcsönző is, így a vállalkozó kedvűek hamar 50 évet visszaugorhattak az időben. Egy sátorral arrébb pedig fodrászok, borbélyok megfelelő hajkoronát vagy szakállat igazítottak az autós időutazás kedvéért.
Mindenfelé szólt a rock and roll. Sütő Enikő modelljei is bemutatták a megfelelő viseleteket a 60-as évektől kezdődően a 80-as évek végéig. Két korszak bemutatása között pedig profi táncosok szórakoztatták a közönséget.
Aki pechére otthon maradt, az sem maradt le semmiről. Idén nem csak online stream formájában, hanem a Spíler TV-n is egész nap váltott műsorvezetőkkel ment az adás, ami példátlan egy ilyen rendezvény esetében.
A jóra azonban információink szerint újabb két évet kell várni, mert legközelebb a tervek szerint 2021-ben lesz Hungaroring Classic ismét.
Amikor volt némi lélegzetvételnyi ideje, Balázs megkérdezte tőlem, – mert állandóan a maximumra törekszik – hogy mit lehetne még szerintem javítani a rendezvényen. Kellett némi gondolkodási idő, de aztán csak rávágtam, hogy pedálos Moszkvics verseny a gyerekeknek a rajt-cél egyenesben! Kiderült, hogy erre ő is gondolt, de nem sikerült épkézláb mennyiségű és állapotú ilyen kis játékautót összeszedniük…