back to top
KezdőlapFastest SlapÓriási botrányba fulladt a virtuális IndyCar indianapolisi futama

Óriási botrányba fulladt a virtuális IndyCar indianapolisi futama

-

Magyar idő szerint szombat éjjel rendezték meg a virtuális IndyCar sorozat következő fordulóját Indianapolisban. Az iRacingen rendezett viadalon az aktív IndyCaros pilóták mellett Lando Norris is indult, aki egyébként megnyerte az első versenyét Austinban.

Sokáig úgy tűnt, hogy izgalmas, de sportszerű futam lesz ez is, ám az utolsó körökben elszabadult a pokol, amelynek számos vesztese volt, de a legnagyobb talán a sokáig vezető Lando Norris.

A McLaren színeiben induló brit a második helyről kezdhette meg a futamot, és a végig magabiztosan teljesített, vezette is a versenyt, egészen négy körrel a leintés előttig. Ekkor ugyanis az Indy500 tavalyi győztese Simon Pagenaud, aki harcban volt a győzelemért összeütközött Graham Rahallal, így elszálltak az esélyei a győzelemre.

A bokszba visszaérkezve pedig a következő párbeszéd zajlott le közte és a versenymérnök Ben Bretzmen között: „Vegyük ki Norrist a játékból. Csináljuk!”

Ezt követően a francia visszajött a pályára, majd az ideálisan íven haladva drasztikusan lelassított, miközben megérkezett mögé Norris, hogy lekörözze őt, ám akkora lett hirtelen köztük a sebességkülönbség, hogy a McLaren már nem tudta őt kikerülni, és hátulról beleszaladt, ezáltal elvesztette a győzelmi esélyeit.

Az eset komoly port kavart a közösségi médiában, sokan az F1-es pilóta védelmére keltek, és hatalmas gyűlölet cunamit zúdítva Pagenaud-ra, aki egyébként később sima versenybalesetnek titulálta az incidenst.

Érthetően Norris igencsak feldúlt volt a futam után, aminek hangot is adott videós formában.

„Ő egy akkora hazug. Igen, megcsináltad haver. Csodálatos. Micsoda egy vesztes.” – reagált, miközben a fentebb említett párbeszédről készített videót nézte.

A fiatal pilóta ezután elmondta, hogy a leintés után Pagenaud bocsánatot kért tőle.

„Bocsánatot kért. Azt mondta, hogy szándékosan le akart lassítani engem a bokszba menet, mert azt szerette volna, hogy ha Oliver Askew nyer [aki egyébként a játékban Norris egyik csapattársa – a szerk.], és semmikép sem akarta, hogy én győzzek újra. Így ő csak megpróbált lelassítani engem, nem figyelt nagyon másra, csak hogy akadályozzon, azzal, a kanyar közepén elveszi a gázt és közvetlenül előttem belelép a fékbe.” – tette hozzá.

„Tudjátok, hogy mennyi órát készültem, mennyi időt öltem bele a tökéletes balra kanyarodásba? Erre meg ezt teszik velem. Összesen 24 órát készültem erre, 24 órát! Erre itt van ez a savanyú srác, aki nem nézi jó szemmel, ha nem egy Indys versenyző nyer.” – zárta gondolatait csalódottan.

Pagenaud és a mérnöke párbeszéde, majd a baleset

Norris szemszögéből a baleset

Ami pedig ezután következett az egy valóságos mészárlással ért fel, főleg az utolsó fél kör. Az utolsó körben számtalanszor változott az élen álló személye, köszönhetően annak, hogy több ütközés után is néhányan a falban kötöttek ki, vagy éppen a levegőbe repültek fel. Mégis a másik nagy port kavaró incidensig az utolsó 10-20 méterig kellett várni. Ekkor ugyanis a számtalan balesetet kihasználó, és Pagenaud által is „támogatott” Askew került az élre, csak hogy jött Santinoo Ferrucci – aki már a Formula 2-ben is okozott nem egy balhét – a cél előtt pár méterrel belefordult az élen haladó hátuljába, így mindketten kipördültek és a győzelmet végül a Supercars-ban versenyző Scott McLaughlin kaparintotta meg.

Természetesen ez utóbbi eset sem maradt vélemények nélkül, de már nem csak a rajongók, hanem a versenytársak is kikeltek Ferrucci manővere ellen, és többen a játékból való kizárását követelték.

A fiatal amerikai a verseny után megbánást tanúsított, elmondta, hogy nagyon sajnálja a történteket, elismerte a hibáját, de azt is elmondta, hogy nem így tervezte azt a megmozdulását.

McLaughlin után egyébként Conor Daly lett a második, Ferrucci pedig a célvonalon átsodródva lett harmadik.

A verseny utolsó fél köre