Egy ismert F1-es gumiszakértő „tipikus politikai reakciónak” minősítette a Pirelli magyarázatát a bakui defektekre.
Míg Max Verstappen és a Bridgestone korábbi gumimérnöke, Kees van der Grint műszaki hibára gyanakodott, a Pirelli végül arra a következtetésre jutott, hogy mind a holland pilóta, mind Lance Stroll csapata, nem megfelelően használta a gumikat.
A La Gazzetta dello Sport szerint ennek eredményeképpen a Pirelli és az FIA mostantól új és szigorúbb szabályokat vezet be a gumihőmérséklet és guminyomás ellenőrzésére.
„A gyakorlatban, miután a kvalifikáció előtti és a verseny előtti nyomást megmérték, a szelepeket FIA-plombával fogják védeni, amelyeket nem lehet majd eltávolítani” – számolt be az olasz sportnapilap.
Ellenőrzik majd a gumipaplan hőmérsékletét is hőszkennerrel, valamint a verseny utáni hideg abroncsnyomást is.
„A csapat mindig is a Pirelli által előírt paramétereken belül üzemeltette a gumiabroncsait, és ezután is így fog tenni” – áll az Aston Martin közleményében.
Ami van der Grintet illeti, aki Michael Schumacherrel dolgozott együtt a sikeres Ferrari-Bridgestone korszakban, kétségeit fejezte ki a Pirelli vizsgálatának eredményével kapcsolatban.
„Amikor az ember elolvassa, azt gondolja: ‘Mit is mondanak valójában?’” – mondta a De Telegraaf című holland lapnak.
„Természetesen nem vállalják a felelősséget, és ez nagyon jellemző. A Red Bull azt mondta, hogy nem tettek semmi rosszat, szóval ki beszél itt hülyeségeket?”
„Varázslat” történt?
A 2009-es világbajnok Jenson Button is megszólalt, és megismételve van der Grint felvetését, miszerint a Pirelli vizsgálata lényegében semmit sem bizonyított.
„Mi volt akkor a hibák oka?” – kérdezte. „Az Aston és a Red Bull betartotta a megadott limiteket, nem voltak törmelékből származó vágások a gumikon, és nem volt sem a Pirelli részéről.”
„Akkor azt hiszem, vudu varázslat történt” – tette hozzá Button.
Van der Grint szerint ez az eset semmit sem fog javítani a Forma-1 egyetlen és hivatalos gumiszállítója, valamint a csapatok közötti kapcsolatokon.
„Egyértelmű, hogy sok csapat már nem veszi komolyan a Pirellit” – mondta. „Ha bíznának egymásban, akkor nem lenne szükség ezekre a protokollokra, nem igaz?”
„Ez csak egy újabb példa a Pirelli és a csapatok közötti bizalomhiányra” – tette hozzá a gumimérnök.