Egy repülő autó prototípusa 35 perces repülést teljesített a szlovákiai Nyitra és Pozsony nemzetközi repülőterei között.
Az AirCar nevű hibrid autó-légijárművet BMW motorral szerelték fel, és normál benzinszivattyús üzemanyaggal működik.
Készítője, Stefan Klein elmondta, hogy a jármű körülbelül 1000 km-t tud repülni, 2 500 méteres magasságban, és eddig 40 órát töltött a levegőben.
A jármű 2 perc 15 másodperc alatt alakul át autóból repülőgéppé. A keskeny szárnyak az autó oldalai mentén lehajthatók.
Klein professzor megérkezésekor egyenesen a kifutópályáról a városba hajtott vele.
A levegőben a jármű 170 km/órás utazósebességet ért el.
Két személy szállítására alkalmas, akik együttes maximális súlya 200 kg lehet.
A dróntaxi prototípusokkal ellentétben azonban nem tud függőlegesen fel- és leszállni, ezért kifutópályára van szüksége.
Nagy várakozásokkal tekintenek a repülő autók kialakulóban lévő piacára.
A Morgan Stanley tanácsadó cég 2019-ben azt jósolta, hogy az ágazat 2040-re 1,5 billió dollárt érhet.
A Hyundai Motors Europe vezérigazgatója, Michael Cole pedig egy keddi iparági rendezvényen a „jövőnk részének” nevezte a koncepciót.
A jelenlegi közlekedési infrastruktúrára nehezedő terheltség lehetséges megoldásának is tartják a repülni képes autókat.
Az AirCar mögött álló Klein Vision vállalat szerint a prototípus kifejlesztése körülbelül két évig tartott, és „kevesebb mint 2 millió euróba” került.
Anton Rajac, a Klein Vision tanácsadója és befektetője szerint, ha a vállalat a globális légitársaságok vagy taxik forgalmának akár csak egy kis százalékát is magához tudná vonzani, akkor hatalmas sikert érne el.
„Csak az Egyesült Államokban körülbelül 40 000 repülőgépre van megrendelés” – mondta.
„És ha ezek 5%-át átalakítjuk, hogy a repülőgépet repülő autóra cseréljük – máris hatalmas piacunk van”.”
Dr. Stephen Wright, a Nyugat-Angliai Egyetem repüléstechnikai és repülőgép-szakértője úgy jellemezte az AirCar-t, mint „egy Bugatti Veyron és egy Cesna 172 szerelemgyerekét”.
„El kell ismernem, hogy ez nagyon menőnek tűnik – de száz kérdésem van a tanúsítványokkal kapcsolatban” – mondta Dr. Wright.
„Bárki készíthet repülőgépet, de a trükk az, hogy olyat kell készíti, amely repül és repül és repül és repül, egymillió órán keresztül, egy emberrel a fedélzeten, anélkül, hogy baleset történne.”
„Alig várom, hogy lássam azt a papírt, amely azt állítja, hogy ez biztonságosan repülhető és biztonságosan eladható”.
Korábban már írtunk egy holland repülő autóról és egy elektromos repülő autóról is.