Az FIA legújabb ülésén nyilvánosságra hozták a Formula E jövő évi, előzetes versenynaptárát. Nagyobb az átalakulás, mint eddig: több új pálya és kimaradó verseny is van.
Ahogy arra számítani lehetett, az idén beugró állandó pályák (Valencia, Puebla) nem térnek vissza. A tavalyi előzetes menetrendhez képest az eddig állandó – de idén elmaradó – Santiago nem szerepel.
A városi versenyzés bölcsője, Monaco állandó jelleggel lesz majd a naptár része, szemben a párizsi versennyel, ami csak a 2022/23-as szezonban tér majd vissza.
Berlin és Róma az idei anomália után visszatér egyfutamos felálláshoz. Eközben Diriyah, New York, London és a végre bemutatkozó Szöul [eredetileg már 2020-ban bemutatkozott volna – a szerk.] pedig két versennyel fogja megörvendeztetni a nagyérdeműt. Utóbbi három ráadásul a szezon utolsó három helyszíne is lesz majd.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Eddig két bizonytalan időpont is van a Formula E naptárában, előbbi biztosan egy kínai helyszín lesz. Tavaly ugyanígy jelezték a Sanya E-Prix utódját, majd közölték, marad ugyanott a verseny, végül azonban törlésre került.
A bizonytalanság ellenére új pályákban nem lesz hiány, a fent említett koreai főváros mellett a jelenlegi tervek szerint két újabb helyszínnel bővül az elektromos versenyek listája.
Bár Kanadában volt korábban verseny, most Montréal után Vancouver lehet – a téli olimpiai játékok után – egy Formula E futam házigazdája is. A város vezetése már a pályáról is döntött: a korábbi IndyCar forduló helyszíne egy átalakított vonalvezetéssel rendezi majd a versenyt.
Ezenkívül az F1 által is hőn áhított afrikai fronton az eddig tartalékos Marrákest a kontinens ellentétes felén elhelyezkedő Fokváros váltja majd.
Ha minden jól megy, ezzel megdől majd az egy szezonon belüli versenyek rekordja, az idei 15 után eggyel növekszik. London pedig a harmadik város lesz – Berlin és Santiago után – amelyik immáron két helyszínen is rendezett futamot.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon