Marcus Ericsson túlélte a verseny elején történt „repülését”, majd megnyerte az utcai versenyt Nashville-ben, ahol a 80 kör alatt kilenc alkalommal volt teljes pályás sárga zászló.
A rajtnál sikerült baleset nélkül eljönnie a mezőnynek. A pole-pozícióból rajtoló Colton Herta kitűnő érzékkel kapta el a startot, és őt andrettis csapattársa, Alexander Rossi követte, akinek sikerült lerajtolnia Scott Dixont. Romain Grosejan Felix Rosenqvistet tudta maga mögé utasítani és a kemény keveréken rajtoló Pato O’Wardnak is sikerült pozíciókat fognia. A rajt legnagyobb vesztese Josef Newgarden volt, akinek egy Graham Rahallal találkozás következtében megsérülhetett a kormányműje és emiatt visszaesett a 17. helyre.
Az első sárga már az első kör végén előkerült, miután Dalton Kellett megforgatta az AJ Foyt Racing Chevroletjét. Az újraindítást követően Ericsson csúnyán eltalálta Sebastien Bourdais autóját hátulról, ami miatt a svéd autója el is emelkedett az aszfalttól egy rövid időre. A négyszeres Champ Car bajnok francia hátsó felfüggesztését már nem tudták megjavítani, amíg a svéd ex-F1-es pilótának mindössze egy új első szárnyra volt szüksége a verseny folytatásához.
A következő dráma a 20. körben történt, amikor egy újraindítást követően két Penske pilóta, Simon Pagenaud és Will Power ütközött össze egymással. Power hibázott, ami miatt falba rakta Pagenaud-t és a szűk utcai pálya miatt a mezőny feltorlódott a francia Menards Chevrolet-ja mögött. Jimmie Johnson és Takuma Sato is kénytelen voltak idő előtt kiszállni az autójukból.
Azonban a szűk utcai pálya még tovább szedte áldozatait. A 32. körben Reenus VeeKay hajtott a falba, majd pár körrel később Power egy újabb csapattársának intézte el a versenyét. Pagenaud után ugyanis Scott McLaughlint is falba tette az ausztrál. Az 52. és 55. kör sem múlt el baleset nélkül: előbb O’Ward ütközött Rossival, majd Cody Ware megpörgése miatt kellett elővenni a teljes pályás sárgát. Ebből látszik, hogy az újraindítások mindig nagyon nehezek egy olyan karakterisztikájú pályán, mint a nafhville-i.
A folyamatos incidensek miatt ugyan lassan teltek a körök, de a bokszkiállásokat mindenki letudta. Ericsson került az élre, Herta pedig majdnem húzott egy olyan mutatványt a bokszban, mint azt Lucas di Grassi tette Berlinben. Az amerikai fiatal – aki rendkívül domináns volt a hétvége során – Dixon mögé jött vissza a harmadik helyre. Herta nem sokat teketóriázott az újraindítás után és kifékezte az 51-szeres futamgyőztes új-zélandit az egyes kanyarban.
Az Andretti fiatal titánja Ericsson nyomába eredt ezt követően, azonban több hibát is vétett és a 75. körben a falhoz is csapta az autóját, miután túl nagy sebességgel hajtott be az egyes kanyarba. A második piros zászlós megszakítás után még két kör erejéig újra ellőtték a futamot és végül Ericssont intették le elsőként, aki ezzel megszerezte a második győzelmét a tengerentúli sorozatban. A svéd mellett még Dixon és James Hinchcliffe fért fel a dobogóra.
Folytatás ezen a héten a második IndyGP-n!
Végeredmény:
1 |
|
|
80 |
|
2 |
|
|
80 |
1.559 |
3 |
|
|
80 |
2.391 |
4 |
|
|
80 |
2.801 |
5 |
|
Rahal Letterman Lanigan Racing |
|
80 |
4.083 |
6 |
|
|
80 |
4.771 |
7 |
|
|
80 |
5.533 |
8 |
|
|
80 |
5.966 |
9 |
|
|
80 |
6.787 |
10 |
|
|
80 |
7.528 |
11 |
|
Rahal Letterman Lanigan Racing |
|
80 |
8.492 |
12 |
|
|
80 |
8.832 |
13 |
|
|
80 |
9.120 |
14 |
|
|
80 |
9.595 |
15 |
|
|
80 |
11.091 |
16 |
|
|
80 |
12.276 |
17 |
|
|
80 |
16.529 |
18 |
|
|
80 |
24.845 |
19 |
|
|
74 |
6 kör |
20 |
|
|
70 |
10 kör |
21 |
|
|
68 |
12 kör |
22 |
|
|
67 |
13 kör |
23 |
|
|
37 |
43 kör |
24 |
|
|
24 |
56 kör |
25 |
|
Rahal Letterman Lanigan Racing |
|
19 |
61 kör |
26 |
|
|
18 |
62 kör |
27 |
|
|
5 |
75 kör |