Nem feltétlenül volt a legizgalmasabb futam idén a Belga Nagydíj, ugyanis az FIA csupán a biztonsági autó mögötti körözést engedte. Több órás várakozás után a pilóták megtettek annyi versenykört, ami után már végeredményt lehetett hirdetni. A Nemzetközi Automobil Szövetség változtatna ezen a jövőben.
Természetesen, ha őszinték vagyunk, akkor azt látnunk kell, hogy nem csak a víz mennyisége, hanem a láthatósági problémák is gátolták a versenyt Belgiumban. Az elképesztően nagy leszorítóerő, és a szélesebb gumik jóval több vizet vernek fel, mint elődjeik, ezzel létrehozva a kegyetlen rossz láthatóságot a pályán. Az FIA elnöke, Jean Todt egy jövőbeli célnak tűzné ki, hogy ezen az új erőforrásszabályokkal együtt változtassanak 2025-ben.
Todt egyébként egyetért a Belga Nagydíjon hozott döntésekkel:
„Sokan kritizálták azt, ami Belgiumban történt, de mi történt volna, ha a rajt után tíz autóval balesetet szenvedünk, sérülésekkel vagy még rosszabbal? Lemészároltak volna minket. És még sérülések nélkül is kritizáltak volna minket.” – mondta az Autosport.com-nak.
Ennek ellenére Todt elkerülné a hasonló eseteket a jövőben:
„A 2025-ös szabályozásnál olyan autókra kell gondolnunk, amelyek esőben is vezethetők. Emlékeznek még Niki Laudára és a történtekre 1976-ból, Fujiból? Ő volt az egyetlen versenyző, aki feladta esőben a versenyzést. Ma már mindenki úgy gondolkodik, mint ő akkor” – zárta.