A rengeteg meghibásodást hozó első szabadedzés után a mezőny immár sötétben a második gyakorlást is lezavarta Katarban. Ezen Bottas zárt az élen.
Verstappen kifejezetten nagy, majdnem négy tizedes fölénnyel végzett az első szabadedzés élén. Ezen a tréningen kimondottan sok műszaki hibát láthattunk, megállt többek között még a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton autója is.
A Mercedes tehát nem állt jól adatokkal, másrészt pedig Bottas hátránya is nagy volt, így a finn volt az első aki kigurult a bokszból, kezdésként egy rajtgyakorlatra. Az első percekben többször láthattunk tumultuózus jeleneteket melyek közül egyiknek még az emlegetett Bottas is kárvallottja volt. A tapogatózó manőverek után az első értelmezhető kört Fernando Alonso futotta 1:24.723-mal.
A két Red Bull közül Pérez az ötödik helyen nyitott. Nem sokkal később még az első 10 percen belül Verstappen már 1:24.285-tel vette át a vezetést. Az időmérő és a futam szempontjából jóval relevánsabb körülmények között folyamatosan óriási volt a forgalom. Az első negyed óra végén a két Mercedest láthattuk az élen Bottas-Hamilton sorrendben. A második edzésen is folytatta jó teljesítményét Yuki Tsunoda, akit ekkor az első edzéshez hasonlóan ugyanúgy az ötödik helyen láthattunk.
A Mercedes-Red Bull duó versenyzői folyamatosan adogatták egymásnak a jobbnál jobb köröket és féltávnál már 1:23 eleji köröknél jártunk a továbbra is főleg Bottas által diktált tempóval. Az élmenők mögötti pozíciókért az Aston Martin és az Alpine harcoltak még Tsunodával. Tsunoda csapattársa, Pierre Gasly kifejezetten sokára tudott összerakni egy jó kört és ilyenkor még bőven a mezőny végén szerénykedett.
Amint Gasly be tudott fejezni egy kört hiba nélkül, az edzés második felében be is ékelődött az egymástól egyébként időben kifejezetten távol lévő két Mercedes közé a második helyre. Verstappen (egyébként Hamiltonhoz hasonlóan) sokáig nem találta Bottas tempóját és a két vb-aspiráns három-négy tizednyi hátrányból követte a finnt.
Az utolsó öt percre fordulva is Valtteri Bottas állt az élen 1:23.148-as idővel, a top 5-ben ekkor Gaslyt, Verstappent, Hamiltont és Norrist találtuk. Ez egyébként végül a végeredmény is lett. Sergio Perez a másik Red Bullban csak nyolcadikként zárt Vettel és Sainz előtt. Gasly hátránya a második helyen már 209 ezredmásodperc volt. Az első tizennégy helyzett Daniel Ricciardóval bezárólag egy másodpercen belül zárt egymáshoz képest.
1 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:23.148 | 27 | |
2 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 1:23.357 | + 0.209 | 27 |
3 | Max Verstappen | Red Bull | 1:23.498 | + 0.350 | 20 |
4 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:23.570 | + 0.422 | 25 |
5 | Lando Norris | McLaren | 1:23.632 | + 0.484 | 24 |
6 | Lance Stroll | Aston Martin | 1:23.705 | + 0.557 | 26 |
7 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 1:23.735 | + 0.587 | 28 |
8 | Sergio Pérez | Red Bull | 1:23.787 | + 0.639 | 20 |
9 | Sebastian Vettel | Aston Martin | 1:24.020 | + 0.872 | 27 |
10 | Carlos Sainz | Ferrari | 1:24.033 | + 0.885 | 28 |
11 | Esteban Ocon | Alpine | 1:24.041 | + 0.893 | 29 |
12 | Fernando Alonso | Alpine | 1:24.056 | + 0.908 | 25 |
13 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:24.095 | + 0.947 | 23 |
14 | Daniel Ricciardo | McLaren | 1:24.135 | + 0.987 | 24 |
15 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | 1:24.631 | + 1.483 | 26 |
16 | George Russell | Williams | 1:24.954 | + 1.806 | 27 |
17 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 1:25.072 | + 1.924 | 23 |
18 | Nicholas Latifi | Williams | 1:25.209 | + 2.061 | 28 |
19 | Mick Schumacher | Haas | 1:25.575 | + 2.427 | 27 |