Két hazai versenyző is képviselte hazánkat az idei legnagyobb Gran Turismo eseményen. Tápai Ádám Manufacturer Series-ben és Nations Cup-ban, illetve a szolnoki ROH-SZASE Esport versenyzője Blazsán Patrik, aki szintén a Nations Cup nagydöntőjében vágott neki vérmes reményekkel a mindent eldöntő két futamnak.
A hétvégi finálé magyar érdekeltségű programját Tápai nyitotta meg a Jaguár gyári pilótájaként, ahol is a japán Soma Iseri és a kanadai Andrew Brooks voltak a márkatársai. A három futamból álló döntő nem indult túlságosan jól Jaguár szempontból, ugyanis Iseri nem ment jól a Lago Maggiore – GP II-es pályán és így a 10. helyen végezve csupán 1 pontot szerzett az első fordulóban. A második futamban a kanadai Brooks következett, aki viszont nagyon imponáló versenyzést bemutatva egészen a negyedik helyig jött fel a Tokyo Expressway – East Outer Loop-on megrendezett városi pályán. Ezzel a kanadai klasszis pilóta életben tartotta a márka, dobogós esélyeit. A mindent eldöntő harmadik – duplapontot érő – Nürburgring 24 nyomvonalon rendezett futamon érkezett Tápai Ádám, aki egy kiváló időmérőt teljesítve a 4. helyről várta a rajtot. A lámpák kialvása után azonnal szorongatni kezdte a francia Beauvois-t és a stadion résznél külső íven majdnem előznie is sikerült. Ezután a szélárnyékból való lemaradása miatt folyamatosan leszakadt az élen álló három versenyzőtől, és a futam derekán már a mögötte érkező Belic, majd Hafidi is megelőzte a szemmel láthatóan tempóhátrányban köröző Jaguár pilótát. Az utolsó kör is tartogatott izgalmat, hiszen Tápait a chilei Inostroza is utolérte a Porsche-val és a pálya középső szekciójában meg is előzte. Tápai megpróbált tapadni, de a Jaguárban nem volt több ezen az estén, mint amit a magyar kiautózott belőle. A futam leintése előtt a chilei egy időbüntetést kapott, amivel Tápai visszavette a nemsokkal korábban elvesztett pozíciót, és a 6. helyen zárta a kaotikus futamot. A Toyota szerezte meg a gyártói VB. címet, a Jaguár pedig 7. helyen zárta a küzdelmeket.
A gyártók versenye után következett a számunkra igazán fontos egyéni verseny a Nations Cup, ahol a világklasszis, olimpiai 4. helyezett Blazsán Patrik is rajthoz állt. Blazsán az éves pontversenyben elért 6. helyről kezdte meg a döntő futamokat és azonnal a pole-ba kvalifikálta magát az EMEA elődöntőben. Ebben a futamban indult Tápai Ádám is aki hibázott az időmérőn és csak a rajtrács végéről tudott elrajtolni. A lámpák kialvása után a második helyről induló spanyol Serrano azonnal támadni kezdte Blazsánt és előzni is tudott a sikán nélküli Monza nyomvonalú pályán, ahol az igen trükkös F1500T-A forma autóval köröztek a pilóták. Közben hátul Tápai elképesztő nagyot rajtolva – négy helyet javítva – a 9. helyre jött fel. Sajnos egy sikán levágás miatt Blazsán büntetést kapott és ezzel visszaesett a 7. helyre az egyébként is igen sűrű mezőnyben. A leintésnél egy pozíciót javítva végül a 6. helyen ért célba, amivel kvalifikálta magát a „Grand Final”-ba. Sajnos Tápainak nem sikerült ugyanez a bravúr és a csoportban elért 12. helyével elbúcsúzott a további küzdelmektől.
A „Grand Final” futamot a hírhedt és igen népszerű Dragon Trail – Seaside fikciós pályán teljesítették a döntős versenyzők. A pálya hátsó részén található un. „Halál sikán” a legnagyobb kihívás a virtuális pilóták számára, ugyanis ezen a részen igen nagy tempót lehet átvinni a falakkal szegélyezett szűk „folyosóban”, ami viszont óriási rizikót is magában hordoz hibázás esetén. Többen kockáztattak az időmérőn, hogy a lehető legjobb pozícióból vághassanak neki a mindent eldöntő futamnak. Egymás után „véreztek el” és „vágták a falba” a nagy nevek a sikánban, mint például 2018 világbajnoka Igor Fraga, vagy Baptiste Beauvois és nagy sajnálatunkra az addig a pontig elképesztő szektoridőket futó Blazsán Patrik is.
Ezzel a hibával a magyar klasszis az utolsóelőtti 15. pozícióból volt kénytelen elrajtolni, ami egy ilyen mezőnyben nem sok jóval kecsegtet.
A rajt után Blazsán visszaesett az utolsó pozícióba és onnan kezdte meg a hihetetlen felzárkózását. A tőle megszokott taktikai húzásaival a futam felénél már a 6. helyre is feljött, amit az utolsó kerékcseréknél a 8. pozícióra váltott. Ezt a helyezését már a leintésig tartani tudta, amivel az összesített pontversenyben a 10. helyen zárt.
A VB címet az olasz Valerio Gallo szerezte meg a spanyol Serrano és a japán Miyazono előtt.