Egy év késéssel bemutatkozhat az Albert Park új vonalvezetése, mivel a mezőny két év kihagyás után idén visszatér Ausztráliába.
Miután 2017-ben csak egy előzés történt a pályán, 2018-ban egy harmadik DRS zónával próbálták orvosolni az Ausztrál Nagydíj előzési gondjait. A verseny szervezői azonban hozzáláttak a probléma megoldásának.
Azóta az újraaszfaltozás és a boxutca módosítása mellett kicsit átalakították a vonalvezetést is, de járvány és az F1 kimaradása miatt nem siették el a dolgot. Eredetileg 2021 elején debütált volna az új pálya, de végül a nagydíjat áthelyezték év végére, majd törölték is.
Továbbra is kérdések merültek a versennyel kapcsolatban, mivel nemrég Novak Djokovictól is megtagadták a belépést az Australian Open előtt. Amennyiben tényleg lesz Ausztrál Nagydíj az Albert Parkban, teljesen más élményre számíthatunk, mint eddig.
A változtatások arra szolgáltak, hogy az autók jobban tudják majd követni egymást, ezt a hatást erősítik majd a 2022-es új aerodinamikai szabályok is. Az újraaszfaltozás és a nagyobb felnik miatt pedig a gumik is teljesen máshogy viselkednek majd, mint eddig.
„Most már jobban tudják majd követni egymást a pilóták, könnyebben lehet majd előzni, és jobb helyzetbe kerülni.” – kezdte a magyarázatot Andrew Westacott, az Ausztrál Nagydíjért felelős cég elnöke a motorsport.com-nak. – „Főleg a 11-es kanyarban számítunk több előzésre.”
„További öt kanyart szélesítettünk ki, a sebességnövekedés a 6-os kanyarban lesz a legnagyobb, 90-ről 150 km/h-ra. Emiatt nagyobb sebességgel mehetnek majd végig a tó partja mentén, négy és fél G-s erőhatás mellett.”
„A versenyzést szeretnénk jobbá tenni, az F1 is ezért változtatta meg az autók kinézetét, és emiatt aszfaltoztunk le a pályát 25 év óta először.”
A full 5️⃣ seconds off the lap time ⏱
Albert Park is getting a facelift!#F1 @ausgrandprix https://t.co/jvOprLWsNM
— Formula 1 (@F1) April 1, 2021