Sebastian Vettel részt vett a hétvégi Race of Champions hétvégén Svédországban, és bár a Nations Cupban hamar kiestek a versenyből Mick Schumacherrel, az egyéni versenyben a négyszeres F1-es bajnok a döntőig menetelt.
A ralikirály Sébastien Loeb volt az ellenfele, akitől ki is kapott, de már csak azért is megsüvegelendő Vettel döntős szereplése, mert bár ő is nyert már korábban ROC-ot, az épített, aszfalt pályán történt, míg a hétvégi havas, off-road pálya egyértelműen a ralisoknak kedvezett. Bár a végén Vettelnek jobban meggyűlt a baja a pezsgős üveggel, mint a havas-jeges tereppel.
A német versenyző azonban a vezetésen túl is sok élménnyel gazdagodott, és az sem kizárt, hogy érdeklődni kezdett a ralisport iránt. Nem Oliver Solberg mellé ült be az anyósülésre a Nemzetek Kupája során, de bemutató során az „igazi” Stig mellé is beült egy Audi Quattro S1-be.
A svéd Stig Blomqvist a RoC-on bemutatta azt az Audit, amellyel 1984-ben ralivilágbajnok lett, Vettel pedig utasa volt a demo során.
Arra a kérdésre, hogy ez egy olyan élmény volt-e, amit kipipálhat a bakancslistájáról, Vettel így felelt: „Több annál. Azt hiszem, ez az autó klasszikus, de aztán az, hogy esélyt kaptam arra, hogy a Stiggel mehessek – méghozzá az igazival, nem a kitaláltal* -, nagyon király volt” – idézte Vettelt a The Race.
„Nagyon hálás vagyok, hogy Stig még mindig részt vesz ilyen típusú eseményeken, aztán könyörögtem, hogy beülhessek az autóba, és kihasználtam a lehetőséget, hogy mellette mehessek.”
„Több szempontból is varázslatos volt. Szóval nagyon élveztem.”
Bár ez a bemutató autózás kedvére volt, elhessegette azt a gondolatot, hogy például Monte-Carlóban is beüljön az anyósülésre egy raliautóba.
„Ebben az autóban nem biztos, hogy utas lennék egy olyan ralin, mint akár Monte-Carlo vagy más helyszín, ahol a leghosszabb egyenesek és gyorsabb kanyarok vannak!” – mondta a négyszeres Forma-1-es világbajnok.
„De ez nagyon király volt.”