A Ferrari maradt az élen az Ausztrál Nagydíj második szabadedzése után is, de az első gyakorlást az élen záró Carlos Sainz helyett ezúttal Charles Leclerc volt a leggyorsabb. A spanyol pilóta végül a második helyről is leszorult, ott ugyanis Max Verstappen végzett. Sebastian Vettel egy kört sem tett meg, a Mercedesek pedig rendkívül lassúak voltak.
A második szabadedzéssel folytatódott az Ausztrál Nagydíj programja. A helyi idő szerint 16-tól 17 óráig tartó tréningen az első edzéssel ellentétben sötét felhők fogadták a pilótákat, az eső esélyét pedig 40%-ra jósolták, de végül nem esett. Ezt ekkor viszont még nem lehetett tudni, így nem is tétlenkedtek sokáig a csapatok, és már az első percektől kezdve nagy volt a forgalom a pályán.
A robogózása miatt vizsgálat alatt állló Sebastian Vettel azonban nyugodtan álldogálhatott a garázsban, az első edzésen elszenvedett motorhibája után az Aston Martin ugyanis kénytelen volt erőforrást cserélni az autójában. A rendelkezésre álló rövid idő alatt – ahogy az várható volt – nem készültek el, így a négyszeres világbajnok egyelőre csak megfigyelt. Mint később kiderült, a teljes 60 perc során legfeljebb ezt tehette, ugyanis az egész második szabadedzést kénytelen volt végül kihagyni.
Our resident fireman watches on in the session 👩🚒
Seb will be receiving a new power unit following the car issues in FP1 #AusGP #F1 pic.twitter.com/DdCHTZOYKc
— Formula 1 (@F1) April 8, 2022
Ami az időket illeti, a két Ferrari ott folytatta, ahol bő két órával azelőtt abbahagyta. A közepes gumikon (a két Alpha Taurin, illetve Oconon és Magnussenen kívül ekkor mindenki ezt a keveréket használta, míg ők keményeken voltak) az első negyed óra végén Sainz vezetett 1:19.979-cel, mögötte Leclerc következett 2 tizedes hátrányban.
A Red Bullok helyett viszont Bottas és Alonso állt ekkor a harmadik és a negyedik helyen, Verstappen és Pérez pedig csak a 7-8. pozíciót foglalta el. A Leclerc-től egy másodperccel elmaradó holland pilóta arra panaszkodott, hogy továbbra is nagyon túlkormányzott az autója a gyors kanyarokban.
Eközben a Mercedes tovább küszködött: Hamilton csak a 9., Russell pedig csupán a 16. helyet foglalta el. Előbbi ráadásul meg is látogatta a kavicságyat a 12-es kanyarban.
Lewis Hamilton goes wide and shows off his gravel rallying skills! 😅#AusGP #F1 pic.twitter.com/RP2xhznYEP
— Formula 1 (@F1) April 8, 2022
Az első időmérő-szimulációs, lágy gumis kört Sainztól láthattuk volna, de Tsunoda már a második kanyarban feltartotta őt. Így Leclerc-től érkezett egy kör C5-ös keveréken: a monacói 1:19.771-re javított, és átvette az első helyet, dee pünkösdi volt a királysága, Sainz a második próbálkozásával ugyanis 1:19.568-at repesztett, és lenyomta a csapattársát. A Ferrari amellett, hogy jól mozgott, eszeveszetten pattogott az egyenesekben, amivel lesz még dolga a csapatnak.
Amikor már úgy tűnt, hogy legfeljebb a két Red Bull szólhat bele a Ferrarik dolgába, jött Alonso, és 1:19.537-tel meglepetésre az élre állt. De akárcsak korábban Leclerc, ő sem foglalta el sokáig ezt a pozíciót, mert a Ferrarik újra próbálkoztak, és visszaállították a korábbi sorrendet. Sainz már 1:19.376-tal vezetett az 1:19.487-re javító monacói előtt. Az Alpine erejét mutatja, hogy közben Ocon feljött Alonso mögé a negyedik helyre.
Not bad says @OscarPiastri on Fernando Alonso's mega-fast lap! 😂#AusGP #F1 @AlpineF1Team pic.twitter.com/UuRVdEEQHu
— Formula 1 (@F1) April 8, 2022
Piastrinak is tetszett Alonso köre
A Ferrari háziversenyének Verstappen vethetett volna véget, de hiába vezetett több mint két tizeddel a második szektor végén, a célvonalig több mint 6 tizedet veszített, és 4 tizedes hátrányának köszönhetően Alonsót sem tudta megelőzni. Perez teljesítménye ennél is haloványabb volt, több mint 7 tizeddel elmaradva Sainztól ő csak a hetedik helyet foglalta el.
Aki eddig kételkedett volna a Ferrari gyorsaságában, annak 25 perccel a vége előtt Leclerc megerősítést adott. Nyolc körös lágy gumikon elment egy újabb körre, és 1:18.978-ra javított, amivel 4 tizeddel döntötte meg Sainz addig legjobbját, és átvette a vezetést.
Mögötte Verstappen is érkezett, és szintén javított, de 408 ezredes hátránnyal így is csak a harmadik helyre ugrott előre. Pérez is gyorsult a másik Red Bull-lal, és felzárkózott Alonsóra az ötödik helyen.
A csattanó viszont a végén így is Verstappené lehetett volna. A holland végre futhatott egy tiszta kört, amiben a második szektorig gyorsabb volt Leclerc idejénél, az utolsó előtti kanyart viszont csúnyán elfékezte, így végül nem javított. Ezután viszont még egyszer próbálkozott, és sikerült is előrelépnie, amivel Sainzot megelőzte, Leclerc-től viszont 245 ezreddel elmaradt.
Max goes wide as he finds the limit! 😅
It's a Ferrari 1-2 with Max in P3 with just under 20 minutes remaining of FP2 👀#AusGP #F1 pic.twitter.com/MXRztqgBvI
— Formula 1 (@F1) April 8, 2022
És hogy hol voltak eközben a Mercedesek? Sehol. Miután Hamilton és Russell is letudta a lágy gumis etapját, előbbi 1,5 másodperces hátrányban a 13., utóbbi 1,2 másodperces lemaradásban a 11. helyen állt. Ha a holnapi időmérőn is ilyen hátul lesznek, egyikük sem jut be a Q3-ba.
Ellenben a két McLarennel, akik biztató tempót mutattak: Norris a 8., Ricciardo a 10. helyen végzett. Az első tízbe a Ferrarikon, Alpine-okon, Red Bullokon és McLareneken kívül Bottas (7.) és Gasly (9.) fért még be.
Az utolsó szűk negyed órában szokás szerint a megtankolt autós etapoké volt a főszerep, a körözést viszont piros zászló rövidítette le: Lance Stroll autójáról a 12-es kanyarban lerepült a kerék fölötti légterelő egyik része, néhány perces megszakítást idézve elő.
Több mint 6 perce indult végül újra az edzés, javítani viszont már senki nem tudott. Így maradt a Leclerc, Verstappen, Sainz, Alonso, Pérez, Ocon sorrend az elejében.
Az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésének végeredménye
Versenyző | Csapat | Köridő | Lemaradás | Körszám | |
1 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:18.978 | 27 | |
2 | Max Verstappen | Red Bull | 1:19.223 | 0.245 | 22 |
3 | Carlos Sainz | Ferrari | 1:19.376 | 0.398 | 27 |
4 | Fernando Alonso | Alpine | 1:19.537 | 0.559 | 22 |
5 | Sergio Perez | Red Bull | 1:19.658 | 0.680 | 20 |
6 | Esteban Ocon | Alpine | 1:19.842 | 0.864 | 25 |
7 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | 1:20.055 | 1.077 | 25 |
8 | Lando Norris | McLaren | 1:20.100 | 1.122 | 24 |
9 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 1:20.142 | 1.164 | 27 |
10 | Daniel Ricciardo | McLaren | 1:20.203 | 1.225 | 24 |
11 | George Russell | Mercedes | 1:20.212 | 1.234 | 25 |
12 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 1:20.424 | 1.446 | 30 |
13 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:20.521 | 1.543 | 23 |
14 | Lance Stroll | Aston Martin | 1:20.611 | 1.633 | 28 |
15 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo | 1:21.063 | 2.085 | 23 |
16 | Kevin Magnussen | Haas | 1:21.191 | 2.213 | 23 |
17 | Alex Albon | Williams | 1:21.912 | 2.934 | 28 |
18 | Mick Schumacher | Haas | 1:21.974 | 2.996 | 22 |
19 | Nichola Latifi | Williams | 1:22.307 | 3.329 | 24 |
20 | Sebastian Vettel | Aston Martin | 0 |