2019 óta először rendeztek Ausztrál Nagydíjat, miután a világjárvány miatt 2020-ban és 2021-ben is törölték az eseményt.
Idén azonban, immáron az új éra keretében, visszatért a mezőny az Albert Parkba.
Az élről a ferraris Charles Leclerc indulhatott, mellőle pedig idei nagy riválisa, a regnáló bajnok Max Verstappen. Mögöttük Pérez és Norris foglalt helyet, míg a harmadik sort a két Mercedes, Hamilton és Russell foglalták el. A hazai pályán versenyző Ricciardo a 7. helyről várta a rajtot.
Alex Albon pedig csak a mezőny végéről indulhatott, miután kizárták az időmérő edzésről utólag, mert a leintés után autóját le kellett állítania a pálya szélén és a csapat nem tudott elegendő üzemanyagmintát szolgáltatni az FIA-nak.
Rajt, és szinte rögtön biztonsági autó
Az 58 körös verseny rajtja egészen zökkenőmentes volt. Hamilton feljött a harmadik helyre, míg Norris a 6. pozícióba esett vissza.
A 9. helyről induló Sainz rajtja nem sikerült jól, további pozíciókat veszített, majd a második körben egy előzési kísérlet közben ki is csúszott a kavicságyba és ott ragadt. Véget ért a versenye, a pályára pedig megérkezett a biztonsági autó.
LAP 3/58 ⚠️ Virtual Safety Car ⚠️
SAINZ IS OUT!
The Ferrari driver is in the gravel, driver is OK #AusGP #F1 pic.twitter.com/FOBd484hAU
— Formula 1 (@F1) April 10, 2022
A 7. körben kapcsolhatott ismét versenytempóra a mezőny. Pérez pedig hamarosan támadni kezdte Hamiltont, a 10. körben pedig meg is előzte a hétszeres világbajnokot. Mindeközben Vettel látogatta meg a kavicságyat, de vissza tudott térni a pályára.
Kerékcserék
Verstappen a 19. körben állt ki kereket cserélni, és a 7. helyre tért vissza. Két körrel később Pérez is így tett, így ideiglenesen Leclerc-Hamilton-Russell sorrend alakult az élen.
Ricciardo kerékcseréje után Stroll és Albon elé került, és hajszál híján össze is ütköztek, végül azonban előttük tudott maradni. A helyzet azonban segített Strollnak Albon megelőzésében.
A 23. körben Hamilton is cserélt és Pérez elé, az 5. helyre tért vissza. A mexikói azonban rögtön támadni kezdte őt. Meg is előzte, majd rögtön mindenki lelassított. A lassítás oka az volt, hogy ismét szerephez jutott a safety car, miután Vettel elvesztette az uralmat autója felett, orral levette a falat és kiesett a versenyből.
Replays show us Vettel lost the car out of Turn 4, demolishing his front wing. Certainly a weekend for Aston Martin to forget 😬 #AusGP #WTF1 pic.twitter.com/66n517rTrh
— WTF1 (@wtf1official) April 10, 2022
Újabb rajt
A 26. kör végén távozott a biztonsági autó. Ekkor Leclerc, Verstappen, Russell, Alonso, Pérez, Hamilton volt a sorrend, közülük egyedül Alonso nem cserélt még kereket.
Az indítás után Leclerc lendületet vesztett, amire Verstappen azonnal reagált és támadni kezdte, de a monacói meg tudta tartani a vezető pozíciót.
A 31. körben Hamiltonnak sikerült megelőznie Alonsót. Mindeközben a 16. helyről rajtoló Magnussen a Haasszal már a 7. helyen haladt és egyre közelebb került Alonsóhoz. Hamarosan azonban Norris megelőzte őt, és hamarosan Ricciardo is így tett.
A 36. körben Pérez megelőzte Russellt, és bár a brit próbált visszatámadni, nem járt sikerrel.
Verstappen drámája
A 39. körben műszaki okokból Verstappen feladni kényszerült a versenyt. Virtuális biztonsági autós fázis (VSC) lépett életbe, miután a Red Bull leparkolt.
Háromból 2 kiesés Verstappennek… pic.twitter.com/8jqsVhHBoQ
— Racingline.hu (@Racingline_hu) April 10, 2022
A 40. körben folytatódott is a tempózás, a sorrend pedig a következőképpen festett: Leclerc, Pérez, Russell, Hamilton.
Az újraindítás után Stroll szorította le a pályáról Bottast, szerencsére nem ütköztek össze.
Az 51. körben a leghátulról induló Albon, kerékcsere nélkül a 7. helyen haladt a kemény keverékű Pirelliken, azonban egy kötelező csere még mindenképp várt rá.
Itt a vége, fuss el véle!
Albon az utolsó körben ejtette meg a kötelező kerékcserét, és a 10. hellyel még elcsípett egy pontot a Williamsnek.
A versenyt végül kényelmes előnnyel Leclerc nyerte, a Red Bull becsületét pedig Pérez mentette meg egy második hellyel. A harmadik helyet pedig Russell szerezte meg, aki a tavalyi, két körös belga „versenytől” eltekintve első alkalommal állhat dobogóra, és abszolút először Mercedes színekben.
Végeredmény:
# | Versenyző | Csapat | Diff. |
1 | Charles Leclerc | Ferrari | |
2 | Sergio Perez | Red Bull | 20.524 |
3 | George Russell | Mercedes | 5.069 |
4 | Lewis Hamilton | Mercedes | 2.950 |
5 | Lando Norris | McLaren | 24.760 |
6 | Daniel Ricciardo | McLaren | 0.434 |
7 | Esteban Ocon | Alpine | 7.946 |
8 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | 6.756 |
9 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 7.782 |
10 | Alex Albon | Williams | 3.161 |
11 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo | 2.313 |
12 | Lance Stroll | Aston Martin | 6.903 |
13 | Mick Schumacher | Haas | 1 kör |
14 | Kevin Magnussen | Haas | 1 kör |
15 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 1 kör |
16 | Nicholas Latifi | Williams | 1 kör |
17 | Fernando Alonso | Alpine | 1 kör |
Max Verstappen | Red Bull | kiesett | |
Sebastian Vettel | Aston Martin | kiesett | |
Carlos Sainz Jr. | Ferrari | kiesett |