Tizenhét napon át, többek között a Magyar Nagydíj után is teszteli 2023-ra szánt száraz pályás gumijait a Pirelli.
Noha a 18 colos felnikre szerelt gumik az idén bemutatkoztak, ez nem jelenti azt, hogy itt véget ért a Pirelli munkája, hiszen akárcsak a korábbi abroncsokat, ezeket is folyamatosan fejleszteni kell. Az olasz gyártó ezért az idei évben is intenzív tesztprogramot bonyolít a csapatokkal, amelynek első felvonása az Emilia Romagna Nagydíj után, Imolában lesz.
Egy évben 25 tesztnap áll a Pirelli rendelkezésére, ám az idei, minden eddiginél zsúfoltabb versenynaptár nagyon megnehezítette a dolgukat a napok elosztásában. Sok ugyanis az olyan versenyhétvége, amelyet egy héten belül követ egy másik, így ezeken a helyszíneken nem tudnak ott maradni az általában kedden és szerdán zajló kétnapos gyakorlásra. Ugyanígy kiesnek az utcai pályák és a tengerentúli futamok is.
A Pirellinek egyelőre 18 napot sikerült lefixálni, az elsőt a soron következő imolai futam utáni keddre, majd a másodikat szerdára. Ezen kívül az Osztrák, a Magyar és az Olasz Nagydíj után lesz még gumiteszt; utóbbi után csak egy nap, mivel Mugellóban is lesz majd egy felvonás, így a két helyszín osztozik a két napon.
A csapatok a korábbiakkal ellentétben az aktuális autójukat fogják használni a gumiteszteken (tavaly átalakított korábbi modellekkel tesztelték a 18 colos felnire szerelt abroncsokat). Bár nagyon szigorúan meg van határozva, hogy min változtathatnak, új elemeket pedig nem tesztelhetnek, így is hasznos extra kilométereket tehetnek meg a 2022-es versenygéppel.
A 18 tesztnapon 9 istálló osztozik, egyedül a Haas nem fog tesztelni. Tavaly a Williams maradt távol a gumitesztektől, az idén viszont ők ott lesznek. A 9-ből 6 csapat ugyanazon a helyszínen fogja letudni a rá eső két napot, a Red Bull, a Ferrari és az Alpine viszont úgy döntött, hogy két pálya között osztja meg a feladatait.
A Hungaroringen ketten tesztelnek
Jövő héten kedden, Imolában az Alpha Tauri, az Alfa Romeo, az Alpine és a Ferrari lesz szolgálatban, de utóbbi kettő csak egy-egy napot köröz. A Ferrari a második tesztnapját majd június 24-én, Mugellóban, a Kanadai Nagydíj utáni héten teljesíti.
A Magyar Nagydíjat követően a Mercedes és az Aston Martin marad majd itt tesztelni, így akik ellátogatnak a Hungaroring valamelyik bejáratához, a távolból a W13-as és az AMR22-es versenyautót is megfigyelhetik.
Hogy mi lesz a maradék 7 rendelkezésre álló tesztnappal, arról a Pirelli egyelőre nem közölt semmit, de mivel a 18 lefixált nap egyaránt a száraz gumik tesztelésére szolgál, vélhetően a vizes abroncsok prototípusainak fejlesztésére is elkülönítenek majd néhány napot. Ezen kívül tervben van, hogy két idei versenyhétvége második szabadedzésén a csapatoknak kötelező jelleggel részt kell venniük a 2023-as prototípus gumik tesztelésében. Ez az év második felében várható.
A Pirelli idei száraz gumis tesztnapjainak beosztása
Helyszín | Dátum | Csapat | ||
Imola
|
április 26. | Apha Tauri | Alfa Romeo | Alpine |
április 27. | Apha Tauri | Alfa Romeo | Ferrari | |
Mugello | június 24. | Ferrari | – | – |
Red Bull Ring
|
július 12. | McLaren | Williams | Red Bull |
július 13. | McLaren | Williams | Alpine | |
Hungaroring
|
augusztus 2. | Mercedes | Aston Martin | – |
augusztus 3. | Mercedes | Aston Martin | – | |
Monza | szeptember 13. | Red Bull | – | – |