back to top
KezdőlapFormula SportFormula 3Colapinto utolsó körös előzéssel nyert Imolában

Colapinto utolsó körös előzéssel nyert Imolában

-

Franco Colapinto győzelmével kezdődött a szombati nap Imolában, az argentin versenyző az utolsó körben nyerte meg az F3-asok sprintjét.

Az F3 történetének első imolai versenyhétvégéjének fordított rajtrácsos futamát Franco Colapinto kezdhette az élről, mellőle Ido Cohennel. A második sorban pedig Kush Maini és Caio Collet várta a piros lámpák kialvását.

A rajtot Colapinto elég jól kapta el ahhoz, hogy maradjon az élen, azonban a második helyre feljövő Collet rögtön komolyan elkezdte támadni. Cohen vesztett sokat a rajtnál, a második helyről a hatodikra esett vissza az első kör végére, míg a bajnoki éllovas Martins két helyet javítva a negyedik helyen találta magát.

Collet a negyedik körre sem szakadt le az élen álló Colapintótól, a DRS segítségével pedig könnyedén kikerülte a célegyenesben, ezzel átvéve a vezetést. A következő körben kicsit hátrébb történt előzés, Hadjar előzte Martins-t a negyedik helyért.

A versenytáv negyedének elteltével az első ötös össze tudott szedni egy jelentősebb előnyt, 4-5 másodpercre elhúzva a hatodik Cohentől. De továbbra is történtek köztük pozícióváltások, Hadjar ugyanis Mainit is megelőzte a harmadik helyért, Crawfrod pedig Cohenen kerekedett felül.

A 8. kör végén előbb a Williams junior O’Sullivan, majd Pepe Marti esett ki a Rivazza 2 bukóterébe, az autók eltávolításának idejére pedig érkezett a pályára a safety car. Eközben a negyedik helyezett Mainit egy boxutca áthajtásos büntetéssel sújtották, mert nem a vonal mentén állt fel a rajtrácsra.

A verseny a 11. kör végén folytatódhatott, Martins pedig rögtön előzött és feljött negyediknek, de hátrébb is rengeteg oda-vissza előzés történt, egészen a következő biztonsági autós megszakításig, melyet Ushijima és Malvestiti koccanása idézett elő a 13. kör elején. Újabb 3 kör telt el, mire ismét lengethették a zöld zászlót. Az élen maradt a sorrend, ám Saucy és Leclerc is hátrébb esett, utóbbi el is talált egy hungarocell táblát, emiatt jöhetett egy vsc fázis.

Az újraindítás után Crawford próbálta meg támadni Martins-t, de nem sikerült az előzés, sőt a bukóteret is megjárta, de maradt ötödik. Az utolsó körben viszont jött a dráma, Colapinto elment Collet mellett és Hadjar is megpróbált beférni mellé, de összeértek, Collet pedig kiesett, viszont Hadjar így is be tudott érni az ötödik helyen. A dobogón Colapinto mögött Martins és Crawford végzett, a negyedik pedig Stanek lett.

Helyezés Versenyző Csapat Különbség
1 Franco Colapinto Van Amersfoort Racing
2 Victor Martins ART Grand Prix 2.600
3 Jak Crawford Prema Powerteam 2.700
4 Roman Staněk Trident 3.600
5 Isack Hadjar HitechGP 4.000
6 Zane Maloney Trident 4.600
7 Oliver Rasmussen Trident 5.100
8 Kaylen Frederick HitechGP 5.500
9 Alexander Smolyar MP Motorsport 5.800
10 Rafael Villagomez Van Amersfoort Racing 6.400
11 Francesco Pizzi Charouz Racing System 6.600
12 David Vidales Campos Racing 6.900
13 Oliver Bearman Prema Powerteam 7.100
14 Arthur Leclerc Prema Powerteam 7.600
15 Brad Benavides Carlin 9.300
16 William Alatalo Jenzer Motorsport 10.200
17 Hunter Yeany Campos Racing 10.900
18 David Schumacher Charouz Racing System 11.300
19 László Tóth Charouz Racing System 13.900
20 Kush Maini MP Motorsport 15.000
21 Enzo Trulli Carlin 15.900
22 Nazim Azman HitechGP 16.200
23 Ido Cohen Jenzer Motorsport 21.100
kiesett Caio Collet MP Motorsport
kiesett Gregoire Saucy ART Grand Prix
kiesett Federico Malvestiti Jenzer Motorsport
kiesett Reece Ushijima Van Amersfoort Racing
kiesett Zak O’Sullivan Carlin
kiesett Pepe Martí Campos Racing