A Goodyear bemutatta a prémium szegmens díjnyertes, ultra-nagy teljesítményű (UHP) abroncsainak, az Eagle F1 Asymmetric családjának legújabb generációját. Az Eagle F1 Asymmetric 6-ot úgy tervezték meg, hogy a sportos ferdehátúaktól a kompaktokig, a családi autóktól a luxusszedánokig és a sportkupékig a lehető legtöbb modellre megfelelő választás legyen.
Az új generáció számos olyan újítást tartalmaz, amelyek a díjnyertes Eagle F1 Asymmetric 5 megoldásaira építenek. Az abroncsot úgy tervezték meg, hogy a kitűnő féktávnak és kezelhetőségének köszönhetően magabiztos és nyugodt utazást tegyen lehetővé nedves úton, ugyanakkor a száraz útfelületen nyújtott teljesítményével és sportos tulajdonságaival a dinamikus vezetés izgalmát is magában hordozza.
Egy gumi, ami alkalmazkodik a vezetési stílushoz
A száraz felületen nyújtott jobb teljesítmény *(1) érdekében az Eagle F1 Asymmetric 6 adaptív érintkezési felülettel és optimalizált szerkezettel rendelkezik, hogy alkalmazkodjon az intenzív terhelésváltozásokhoz. Míg normál vezetési körülmények között az abroncs érintkezési felülete normális, extrém manőver végrehajtásakor, vagy hirtelen irányváltáskor az érintkezési felület megnő, ezzel jobb tapadást nyújt.
Nedves időjárási körülmények között az abroncs futófelületi keverékének innovatív gyanta komponense lehetővé teszi, hogy az abroncs nagyobb felületen alakítson ki mikrokontaktot az útfelülettel, ami jobb tapadást eredményez *(2). Ezzel a magasabb szegmensben lévő, UUHP (ultra ultra-nagy teljesítményű) abroncsok számára kifejlesztett technológiát – amelyet a közúti használat mellett a versenypályára is terveztek – alkalmazták az Eagle F1 Asymmetric 6 fejlesztése során is.
A komfortot sem kell feláldozni a teljesítmény oltárán
Az Eagle F1 Asymmetric 6-nál alkalmazott technológiák lehetővé teszik, hogy a futófelület rugalmasabb legyen, így jobban ellenálljon az útfelület egyenetlenségének és érdességének. A gyanta összetételének köszönhetően az abroncs minden útfelületen jobban tapad *(3).
A Goodyear kínálatában minden abroncs alkalmas elektromos járművekre, de az Eagle F1 Asymmetric 6 kifejezetten az elektromos autók követelményeit szem előtt tartva készült. Zajszintet csökkentő mintázata 1 dB-lel alacsonyabb zajszintet eredményez, míg az új gyanta technológia csökkenti a gördülési ellenállást, növelve az elektromos hatótávolságot.* (4)
Készen az elektromos közlekedés térnyerésére
Laurent Colantonio, a Goodyear EMEA regionális technikai igazgatója elmondta: „Az Eagle F1 Asymmetric 6 a legújabb tagja a díjnyertes Eagle F1 gumiabroncs-kínálatnak. A száraz úton nyújtott teljesítmény, a nedves úton mért rövid féktáv és a jobb kezelhetőség révén a gumi kiemelkedően teljesít – akár megnyugtató utazásra, akár dinamikus vezetésre használjuk. Büszkék vagyunk rá, hogy vezető autógyártókkal dolgozhatunk együtt az új generációs mobilitási megoldások fejlesztésén; ezért felel meg az Eagle F1 Asymmetric 6 az elektromos járművek követelményeinek, és áll készen az elektromos autózás további térnyerésére.”
Az Eagle F1 Asymmetric 6 2022 első negyedévétől érhető el összesen 28 méretben, ezután pedig folyamatosan jelennek meg az új méretek. 2023-ra az Eagle F1 Asymmetric 6 összesen 65 méretben, 17” és 22” között lesz elérhető. 2022 januárjában a kínálat bevezetése a népszerű 17” és 18”-os méretekkel indult, februárban és márciusban további 17”, 18” és 19”-os méretekkel bővül, áprilisban pedig a 21”-os méretek is elérhetők lesznek.
Jól szerepel az abroncsteszteken is
A Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 a közelmúltban számos abroncsteszten győzedelmeskedett, így a német Auto Bild magazin tesztjén is, amely a BMW 5-ös sorozat tesztautóján hasonlította össze a 245/40R19 méretű népszerű nyári abroncsokat *(5). A lap végül a rangos „vorbildlich” (példás) besorolást adta az abroncsnak. A tesztelők az Eagle F1 Asymmetric 6 „legmagasabb szintű, kiegyensúlyozott teljesítményét, vízen felúszás tekintetében mutatott tartalékait, rövid féktávját, pontos kezelhetőségét [és] alacsony gördülési ellenállását” dicsérték.
Márciusban az Auto Motor und Sport minősítette „überragend”-nek, azaz „kiváló”-nak az Eagle F1 Asymmetric 6-ot *(6), kiemelve az ultra nagy teljesítményű (UHP) abroncs univerzális teljesítményét és biztonságosságát. Az Aftonbladet svéd magazin tesztjén az Eagle F1 Asymmetric 6 holtversenyben győzött a 17″ méretű nyári abroncsok tesztjén. A lap különösen az abroncs „nedves és száraz útfelületeken egyaránt tapasztalható tapadását és kormányozhatósági jellemzőit” emelte ki *(7).
Eközben a Tyre Reviews brit tesztelő szintén megosztott első helyezettként nevezte meg az Eagle F1 Asymmetric 6-ot legújabb UHP-tesztjén, amelynek keretében ugyancsak a kedvelt 225/45R17 méretet vizsgálták9, hangsúlyozva az abroncs „sportosan dinamikus kezelhetőségét”, nedves és száraz útviszonyok között mutatott meggyőző univerzális teljesítményét, valamint alacsony zajkibocsátását és gördülési ellenállását *(8).
*(1) (2) (3) Az elődmodell Eagle F1 Asymmetric 5-höz hatonlítva. Belső teszt, 225/45R17 méretben, tesztautó: Volkswagen Golf 8, teszt helyszín: Mireval Tesztpálya.
*(4) A gördülési ellenállás és a zajszint az elődmodell Eagle F1 Asymmetric 5-höz hasonlítva
*(5) Tesztelt méret: 245/40R19. Tesztautó: BMW 5-ös sorozat. Kiadás: Auto Bild magazin, 2022/13. szám. Tesztelt abroncsok: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, Bridgestone Potenza Sport, Hankook Ventus S1 evo3, Continental SportContact 7, Nexen N’Fera Sport, Michelin Pilot Sport 4, Falken Azenis FK510, Star Performer UHP-3, Maxxis Victra Sport 5, Vredestein Ultrac Vorti+.
*(6) Auto Motor und Sport 2022/7. szám. Tesztelt méret: 245/45R19. Tesztautó: Audi A6.
*(7) Aftonbladet 2022.03.13. Tesztelt méret: 225/45R17. Tesztautó: Audi A3. Megosztott tesztgyőztes. Idézetek fordítása az eredeti svéd szövegből.
*(8) Tyre Reviews videó: https://youtu.be/yqXQgBdqVqI. Tesztelt méret: 225/45R17. Tesztautó: Volkswagen Golf GTI. Megosztott tesztgyőztes.