back to top
KezdőlapFormula 1Binotto tagadja, hogy a Ferrari kettős győzelmet dobott el Miamiban

Binotto tagadja, hogy a Ferrari kettős győzelmet dobott el Miamiban

-

Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke megvédte a Miami Nagydíjon hozott döntést, ami Christian Horner szerint a maranellóiak győzelmébe került. A svájci olasz elmagyarázta, miért nem álltak ki egy extra kerékcserére a verseny záró szakasza előtt beküldött biztonsági autó alatt.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke már közvetlenül a Miami Nagydíj után utalt rá, hogy szerinte a Ferrari óriási lehetőséget szalasztott el a győzelem megszerzésére akkor, amikor egyik pilótáját sem hívta ki kerékcserére a Pierre Gasly és Lando Norris ütközése miatt életbe léptetett biztonsági autós fázis alatt.

Horner később azt is kifejtette, hogy amennyiben mindkét autóval megtették volna ezt, a Ferrari kettős győzelmet is arathatott volna. „A Ferrari kissé futni hagyott minket, amikor virtuálisról rendes biztonsági autóra váltottak. Max [Verstappen] már elhaladt a bokszbejárat mellett, így a Ferrarinak lett volna egy ingyen kiállása, de egyik autót sem hozták ki. Hálásak vagyunk ezért, mert szerintem, ha felteszik a lágy gumikat, csak a harmadik helyen végeztünk volna ma.”

Christian Horner, Red Bull, Miami Nagydíj
Horner hálás a Ferrarinak Fotó: Jared C. Tilton/Getty Images/Red Bull Content Pool

Ehelyett Verstappenhez hasonlóan Charles Leclerc és Carlos Sainz is maradt a használt kemény keveréken, miközben a negyedik helyen haladó Sergio Pérez már kiállt, és kapott egy új közepes szettet. Ez azonban végül nem bizonyult elegendőnek ahhoz, hogy előrelépjen, a kér Ferrari pedig megtartotta a második és a harmadik helyet.

Mattia Binotto, a Scuderia csapatfőnöke rávilágított arra, hogy miért döntöttek a pályán maradás mellett. „Úgy véljük, hogy a felmelegítés szempontjából egy használt szett jobb volt egy újnál. Egy új kemény gumiszettel jobban küszködtünk volna a felmelegítéssel, a garázsban pedig csak ilyen abroncs állt a rendelkezésünkre. Úgy döntöttünk, hogy kint maradunk, mert úgy gondoltuk, ez a legjobb esélyünk arra, hogy megfelelően fel tudjuk melegíteni az abroncsokat, és megpróbáljunk támadni a biztonsági autó kiállása utáni első körökben, miként azt meg is tettük.”

A Ferrari tehát úgy ítélte meg, hogy mivel mindkét pilótájuknak csak a kemény keverékből állt a rendelkezésére új szett, inkább kint tartja Leclerc-t és Sainzot.

Noha Pérezzel szemben nehéz pillanatokat kellett átélnie, a spanyol pilóta utólag egyetértett a döntéssel. „Tudtam, hogy Checo ki fog állni, mert volt egy új közepes keverékű szettje. A mi alternatívánk egy használt lágy vagy egy új kemény lett volna, de számomra egyik sem lett volna jó 10-12 körre. A helyes döntést hoztuk, mert végül sikerült magunk mögött tartanunk [Pérezt], de szoros volt, hiszen minden a rendelkezésére állt ahhoz, hogy megelőzzön. Kicsit meg is vagyok lepődve, hogy sikerült elöl maradnom, mert nagyon szoros csata volt.”

Charles Leclerc, Ferrari, Miami Nagydíj, kerékcsere
Nem érte volna meg az extra kerékcsere Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

Leclerc-nek így is volt esélye

Horner vélhetően azért gondolta úgy, hogy a Ferrarik még használt lágy szetten is sikerrel támadták volna Verstappent, mert a Safety Car kiállása után Leclerc így sem volt messze attól, hogy elkapja a hollandot. „Charles legjobb esélye a biztonsági autós újraindítás utáni első körben volt, és egyértelműen közel is volt abban a szakaszban. Ami Carlost illeti, neki is segített az új közepeseken támadó Checóval szemben [hogy nem cserélt kereket]” – mondta Binotto.

A monacói pilóta ugyanakkor ismét nem állt messze tőle, hogy eldobjon egy biztos dobgót, Verstappen üldözése közben ugyanis hibázott a lassú 14-es/15-ös sikánban, és rendesen odaverte a Ferrari alját a kerékvetőhöz. Elmondása szerint viszont enélkül a hiba nélkül sem tudott volna előzni.

„Azon a bizonyos körön túlfeszítettem a húrt, de valójában nem veszítettem sokat az előző körömhöz képest. Meglepődtem. Nagy ülést kapott az autó, de elég jól kezeltem a helyzetet, úgyhogy nem volt semmilyen következménye az előzési esélyeimre nézve. Szerintem egy nagyon jó lehetőségem volt az újraindítás utáni második körben, de akkor még nem lehetett nyitni a DRS-t. Ettől függetlenül a Red Bull és Max megérdemelten nyert, egy kicsit gyorsabbak voltak nálunk” – ismerte el Leclerc.

ForrásAutosport