A Spanyol Nagydíj csütörtöki napján több istálló is megmutatta, hogy milyen fejlesztéssel készült a ebből a szempontból mindig különösen fontos barcelonai futamra. Az Aston Martin szinte teljesen új autót hozott.
A Haast leszámítva az összes csapat kisebb, de inkább nagyobb fejlesztésekkel érkezett a Spanyol Nagydíjra. A leglátványosabb változásokon az Aston Martin ment át, amely már előre beharangozottan tulajdonképpen egy B-autót vitt el a katalán fővárosba. Az AMR22-es első ránézésre is jelentősen eltér a Sebastian Vettel és Lance Stroll által eddig használt versenygéptől, és a pletykákkal ellentétben főként nem a Ferrari, hanem a Red Bull idei megoldásaiból merített ihletet.
A silverstone-i istálló újításairól, vagy legalábbis azok egy részéről már csütörtökön lehullt a lepel: az AMR22-es teljesen átdolgozott oldalszekrényeket és padlólemezt kapott. Előbbi esetében a csapat szakított az eddigi, agresszív megoldással, és egy jóval szokványosabb verzióval rukkolt elő. Az oldalszekrény elülső része mélyen alávágott, ettől leginkább a Red Bull által alkalmazott megoldásra hasonlít, miközben a széles és lapos teteje a hátsó kerekek felé lejt. Ez a rész az Alpine oldaldobozaira hajaz. A változtatás hozományaként a hűtőnyílások az oldalszekrények tetejéről átkerültek a kasztni oldalára és a motorborításra.
The B-version of the Aston Martin AMR22 has left the garage. Looks a bit like a repainted Red Bull. #AMuS #F1 #SpanishGP pic.twitter.com/h42SFJTkC4
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) May 19, 2022
Az Aston Martin B-autója
Ami az új padlólemezt illeti, az átdolgozott középső részt kapott, amitől a csapat azt reméli, hogy megszünteti, vagy legalábbis jelentősen csökkenti az autó delfinezését.
Tobias Grüner, az Auto Motor und Sport információi szerint az előzetes hírekkel ellentétben végül mindkét pilóta megkapja majd az átszabott kocsit.
Többen is komoly újításokkal készülnek
Ahogy említettük, természetesen nem az Aston Martin az egyetlen, amely új fejlesztéseket pakol az autóra. Az Alfa Romeo például új padlólemezzel és új első szárnnyal is készült. Grüner információi szerint náluk csak az egyik pilóta (vélhetően Bottas) kapja majd meg az összes újítást, amelyektől a szélcsatornás adatok alapján „nagy előrelépést” remélnek.
El Alfa Romeo en Barcelona
Alfa Romeo in Barcelona#f1 #f12022 pic.twitter.com/jsxBLMxAZV
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) May 19, 2022
Az Alfa Romeo C42 is megújult
Természetesen hasonlóban bízik a McLaren is, amely új, karbon fékcsatornákkal vértezte fel az MCL36-ost, amely a szezon előtti teszteken tapasztalt problémák óta titániumból készült elemekkel versenyzett. Ezek a túlmelegedési gondokat orvosolták, de értelemszerűen kevésbé voltak hatékonyak.
Hogy mennyire lesz hatékony a Mercedes fejlesztési csomagja, az is kiderül a hétvége során. George Russell W13-asát figyelve már csütörtökön kaphattunk némi képet arról, hogy mivel készült a konstruktőri címvédő, amely a padlólemezének elején az először az Aston Martin által bevetett, majd a Red Bull és a Ferrari által is lemásolt légterelőt helyezett el.
Mercedes has left the garage. Got some nice pics of the new floor from above.#AMuS #F1 #SpanishGP pic.twitter.com/LKJNVlaUCI
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) May 19, 2022
A Mercedes új padlólemeze
A másik komolyabb változtatás a padlólemez szélének módosítása, amivel egyértelműen a pattogást akarja csökkenteni a csapat. Ezen kívül némi festéket is eltávolítottak a W13-asról, amelyről lekerültek a Miami-ban használt minták, de nem váltottak vissza a korábbi festésre, hanem festetlenül hagyták ezeket a területeket. Ebből is látszik, hogy a Mercedes is a továbbra is túlsúlyos autók közé tartozik, amelynél minden gramm fogyás jól jön.
Hogy a Ferrari, a Red Bull, és a most nem említett csapatok pontosan mivel állnak elő, arról is lehetett már látni ezt-azt csütörtökön, de ők azért igyekeztek a lehető legkevesebbet megmutatni a fejlesztéseikből.