back to top
KezdőlapFormula 1Alonso nem finomkodott, keményen kiosztott mindenkit

Alonso nem finomkodott, keményen kiosztott mindenkit

-

Komoly kritikát fogalmazott meg a Miami Nagydíj sportfelügyelőivel és Niels Wittich versenyigazgatóval szemben Fernando Alonso. Az Alpine versenyzője szerint előbbiek nem voltak profik, utóbbi pedig nem tud eleget a versenyzésről.

Fernando Alonso nem rejtette véka alá, hogy mennyire nincs megelégedve a Miami Nagydíj sportfelügyelőinek ténykedésével. A kétszeres világbajnok az előző versenyen a 9. helyet veszítette el, amiért másodszor is 5 másodperces büntetést kapott. Először azért szankcionálták, mert nekiment Pierre Gaslynak, amiért rögtön a verseny után elismerte a felelősségét, a második büntetéssel azonban nem értett egyet.

Az történt ugyanis, hogy átvágta a pályát a 15-ös kanyarnál, amivel egy másodpercnél jobban leszakította az őt DRS-távolságon belül követő Mick Schumachert. Ennek az lett az eredménye, hogy a Haas versenyzője nem tudott nyitott DRS-sel védekezni Esteban Oconnal szemben, aki kis híján megelőzte a második DRS-zóna végén. Végül akkor tudott elmenni mellette, amikor a védekezés közben hibázó Schumachert Sebastian Vettel megelőzte, a fiatalabbik német pedig visszatámadva kiütötte honfitársát.

Alonso sikánlevágása tehát kisebbfajta láncreakciót indított el, és többek szerint egyáltalán nem volt véletlen, mert a spanyol így akarta helyzetbe hozni csapattársát. Az Alpine veteránja a Spanyol Nagydíj sajtótájékoztatóján – Laurent Rossi vezérigazgatóhoz hasonlóan – azonban vitatta ezt, és igencsak kiosztotta a Miami Nagydíj sportfelügyelőit.

Fernando Alonso, Alpine, Miami Nagydíj
A második büntetés nélkül pontokat szerzett volna Fotó: Alpine

„Igazságtalan volt [a büntetés] – jelentette ki Alonso. – Egyszerűen csak inkompetens döntés a felügyelők részéről. Szerintem Miami-ban nem voltak valami profik. Elhibáztam egy kanyart, majd visszaadtam a nyert időt abban a körben, de mivel rögtön azután a kanyar után következett a második szektor vége, lila szektoridőt értem el.”

„Ők látták ezt, és bármiféle bizonyíték nélkül hozták meg a döntést. A verseny után vittünk nekik egyéb bizonyítékokat arról, hogy visszaadtuk a szerzett előnyt, de már éppen csomagoltak. Még csak ott sem voltak a szobájukban.”

„Idejöttünk [Barcelonába], megmutattuk nekik az adatokat, mire azt mondták, »adjatok öt percet«, majd valószínűleg rájöttek, hogy meg van kötve a kezük, mert már kiosztották a büntetést, és nem tudják, hogy miként vonják vissza azt. Úgyhogy ez nagyon rossz szituáció volt. Ez már a múlt, de az ilyesminek nem szabadna megtörténnie profikkal a Forma-1-ben a jelenleg a sportágra jellemző sztenderdek mellett.”

Wittich-el is problémája van

Alonso nemcsak a felügyelőknek, hanem az idei évtől kinevezett egyik versenyigazgatónak is nekiment. Miután tavaly is rendszeresen kritizálta az azóta menesztett Michael Masit, az FIA versenyigazgatói szisztémájának jelentős átszervezése után sem elégedett.

„Már eddig is láttunk néhány dolgot, ami azt bizonyítja, hogy még sokat kell fejlődnünk. Mielőtt valakiből versenyigazgató lesz, vagy megpróbál nyomon követni egy versenyt, kell valamiféle tudással rendelkeznie a versenyzésről. Szerintem jelenleg nincs meg ez a tudás” – utalt az első öt futamon szolgálatban levő Niels Wittich-re.

A Spanyol Nagydíjon debütáló Eduardo Freitasról viszont már jobb véleménnyel van. „Tudom, hogy ezen a futamon új versenyigazgató lesz. Freitasnak sokkal több tapasztalata van a WEC-ből és más, a legmagasabb szinten jegyzett sorozatokból, úgyhogy szerintem már ettől javulni fog a helyzet.”

Alonso elmondta a véleményét arról is, hogy az FIA Carlos Sainz és Esteban Ocon balesete ellenére sem volt hajlandó Tecpro védőfalat elhelyezni a miami pálya 14-es kanyarjában. „Senki nem tett semmit. Amikor valakinek nincs meg a kellő tudása a versenyzésről, akkor nehéz mit mondani” – szúrt oda még egyszer Wittichnek.

A biztonságban ezzel együtt nem lát kivetnivalót. „A biztonsággal nincs gond, valószínűleg az ideiek a valaha volt legbiztonságosabb autók és pályák. A Forma-1-ben manapság nagyon biztonságos a környezet, de ettől még folyamatosan fejlődnünk kell. Mi vagyunk azok, akik vezetik az autót és érzik a baleseteket a saját testükön. Ezért, amikor úgy gondoljuk, hogy szükség van valamire, akkor meg kellene hallgatni minket. Miamiban azonban ez nem történt meg, mert a jelek szerint más dolgokra koncentráltak.”

ForrásFIA