Támadt már valaha olyan őrült gondolatotok, hogy megnéznétek mi történik, ha egy utcai autóra Forma-1-es gumikat szerelnek? Abszurd gondolat, ugye? Szerintünk is, de nem kell tovább kételyek között élnünk, ugyanis a Driven Media YouTuberei kipróbálták!
Egy Toyota MR2 kapott szokatlan „fejlesztési csomagot”, méghozzá egy szett F1-es Pirelli P-Zero Ultra Softs által. Az eredmény látványra meglehetősen vicces, a Toyota hirtelen olyan lett, mint egy animált mesefigura.
Persze nem volt könnyű a felszerelés. Mint az a videón is látható, speciális kerékagy-adaptereket készítettek acélból, hogy centerlock kerékagyra tervezett F1-es kerekeket a Toyota négycsapágyas agyára szerelhessék.
A küzdelem azonban itt nem ért véget. Míg a hátsó kerekek egészen jól illeszkedtek, elöl rengeteget kellett dolgozniuk, hogy az autó a szélesebb gumikkal is kormányozható legyen.
A végeredmény azonban nem lett csodaautó. A hely szűkössége nem az egyetlen gond volt: az F1-es gumik hőtechnikai problémákat okoztak, hiszen ezeket úgy tervezték, hogy versenytempónál érjék el az ideális hőmérsékletet. A szóbanforgó autó azonban csak 130 lóerő, és képtelen üzemmeleggé varázsolni ezeket a gumikat. Így aztán a tapadás meglehetősen ismeretlen fogalommá vált ebben a helyzetben. Próbálkoztak gumimelegítő paplanokkal, mely 100 °C-ra melegíti elő a gumikat, de menet közben ez lecsökkent.
Mindenesetre sikerült azért jobb időt futni, mint az utcai gumikkal, de mindössze 3,2 másodpercet nyertek az F1-es, ultralágy slickekkel.
Ha F1-es gumikat akarnál felszerelni egy utcai autóra, alaposan gondold meg, hiszen át kell „faragni” hozzá az autód, gyorsabb nem lesz, költségesebb azonban igen.
A videóban szereplő srácok költségei a következőképpen alakultak:
- 2000 font (~900 000 forint): gumiszett
- 2000 font (~900 000 forint): kerékagyadapterek megmunkálása
- 5000 font (több, mint 2 millió forint): gumimelegítők
- 1500 font (~700 000 forint): Toyota MR2, mely végül használhatatlan lett az átalakítás miatt.
Mindez 10500 font – plusz az apró -, vagyis nagyjából 4,8 millió forint, ráadásul a használtautó.hu-n nem is találni ilyen olcsó MR2-t.
A Driven Media ezt a „tesztet” korábban egy Caterhammel is elvégezték.