A Kanadai Nagydíj második szabadedzése után eldőlt, hogy Charles Leclerc nem ússza meg büntetés nélkül a montreali hétvégét, és 10 helyes hátrasorolást kapott a futamra.
Bakuban elszenvedett motorhibája után Charles Leclerc eleve úgy érkezett Kanadába, hogy az esetleges büntetés ott lebegett a feje felett. Miután a Ferrari közölte, hogy az Azerbajdzsáni Nagydíjon használt, idei második számú belső égésű motorja javíthatatlan károkat szenvedett, az FIA megerősítette, hogy Leclerc új V6-os egységet, valamint MGU-K-t és MGU-K-t kapott az első szabadedzésre.
Mivel egyelőre egyik elemből sem lépte át a megengedett mennyiséget, ez még nem vont büntetést maga után, ám így is kérdéses volt, hogy kell-e új turbót beszerelni a Ferrariba, a Bakuban használt ugyanis szintén megadta magát, Leclerc így az idei első számú, igen sok km-t futott turbójával kezdte a hétvégét.
Végül azonban nem annak, hanem a vezérlőelektronikának a cseréje eredményezett számára tíz helyes hátrasorolást a versenyre, a második szabadedzés után az FIA dokumentuma ugyanis megerősítette, hogy a Ferrari egy új, az idén már a harmadik egység bevetése mellett döntött, átlépve ezzel az egy szezonban megengedett mennyiséget.
„Ez egyike azon pályáknak, amelyen elég könnyű előzni, de a következő három-négy versenyhétvége során is jönnek ilyen helyszínek” – nyilatkozta Leclerc még a büntetés tényének megerősítése előtt, utalva arra, hogy lényegében mindegy, melyik versenyen vállalják be az elkerülhetetlent.
A monacói pilóta tehát jelen állás szerint a legjobb esetben is a 11. pozícióból rajtolhat vasárnap, érdemes ugyanakkor megjegyezni, hogy újabb hátrasorolás sem zárható ki, a Ferrari ugyanis dönthet úgy, hogy további erőforrás-elemeket szerel az autójába, amelyeket a szezon későbbi részében aztán büntetlenül felhasználhat. Ebben az esetben Leclerc csak a mezőny végéről kezdheti meg a Kanadai Nagydíjat.