back to top
KezdőlapFormula 1Max nem érti miért örül a Merci, mikor az "ő padlójuk a...

Max nem érti miért örül a Merci, mikor az „ő padlójuk a legrugalmasabb”

-

Max Verstappen nem érti, miért örül annyira a Mercedes a hajlékony padlólemezre vonatkozó szigorításnak, mert szerinte épp az a csapat az egyik legnagyobb szabálysértő.

Az FIA azon törekvésének részeként, hogy mérsékelje az autók delfinezését, a Francia Nagydíjtól egy sor új intézkedést vezet be.

Az aerodinamikai oszcillációs mérőszám (AOM) határértéke mellett, amelyet a csapatok nem léphetnek túl, a sport irányító testülete a hajlékony padlós trükkök ellen is fellép.

Felmerült a gyanú, hogy egyes csapatok okos módszereket találtak ki arra, hogy kijátsszák a jelenlegi 2 mm-es szabályzást, amely szerint a padlók hajlíthatók. Ez az extra mozgás nagy teljesítménybeli előnyökkel járhat, mivel lehetővé teszi, hogy az autók közelebb kerüljenek a talajhoz, ami javítja a leszorítóerőt, anélkül, hogy fennállna a padlólemez elhasználódásának kockázata.

Amikor az F1 Technikai Tanácsadó Bizottságának (TAC) ülésén kiderültek a részletek arról, hogy egyes csapatok mire készültek, több csapat is meglepődött.

Annak ellenére, hogy a Mercedes ennyire üdvözölte az FIA lépését, Verstappen megkérdőjelezte riválisa megközelítését. Úgy véli, a Mercedes az a csapat, amelyik az idei szezonban a leghajlékonyabb padlólemezzel rendelkezik.

„Nos, amit nem egészen értek, hogy ők panaszkodnak a rugalmas padló miatt, miközben az övék a leghajlékonyabb.”

Bár a flexi-padlós módosítások az eddigi információk szerint a Ferrari és a Red Bull autóit érinti, mindkét csapat ragaszkodik ahhoz, hogy az új, rugalmassági korlátozások miatt nem kell változtatniuk autóikon.