George Russell úgy érzi, hogy csapattársa, Lewis Hamilton a nehéz szezonkezdet után visszatért régi önmagához.
Hiába kezdte a szezont dobogóval Bahreinben, mégis az volt a tendencia a szezon elején Hamiltonnal kapcsolatban, hogy küzd az autóval, a delfinezéssel, és elmarad Russelltől is. Egész pontosan a Bahreint követő hét versenyen folyamatosan a csapattárs mögött végzett.
Újabban viszont egyre jobb eredményeket szállít, Kanadában, Silverstone-ban és Ausztriában is harmadik lett, sőt legutóbb Spielbergben az autótöréséig még a pole pozícióra is esélyesnek tűnt tempója alapján.
„Versenyzőként mindenkit megelőzve akarsz célba érni, beleértve a csapattársadat is” – kezdte csapattársával kapcsolatos nyilatkozatát Russell, még az Osztrák Nagydíj versenynapját megelőzően. „Tudtam, hogy milyen kihívás elé nézek a szezon előtt, amikor Lewis ellen kell versenyeznem, és saját bőrömön tapasztaltam, hogy milyen nagyszerű versenyző. Bármelyik sportágban vagy, gyakran belekerülsz egy hullámba, és a dolgok ezalatt folyton vagy melletted, vagy ellened mennek, és nekem nyilvánvalóan elég jó sorozatom volt. Az első kilenc, vagy talán nyolc futam azt mondanám, hogy elég jó volt. Az utolsó két verseny egy kicsit nehezebb volt számomra. De az utolsó pár versenyen láthattuk, hogy Lewis milyen gyors.”
Russell ugyanakkor nincs elragadtatva a Mercedes tempójától, hiába tudtak harcolni például a két topcsapattal Silverstone-ban: „Nem hiszem, hogy túlságosan elragadtatnánk magunkat, mert Silverstone egy nagyon egyedi pálya abban az értelemben, hogy milyen sebességgel megyünk a kanyarokban. Egyértelműen sok leszorítóerővel és jó potenciállal rendelkezünk egy olyan pályán, mint Silverstone.”
Ahogy Silverstone-ban, Ausztriában sem alakult túl jól Russell számára a verseny, hiszen Pérezzel ütközött, amiért meg is büntették. Végül azonban ezzel együtt is sikerült visszakapaszkodnia a negyedik helyre.
„Igen, kissé frusztráló volt az incidens a négyes kanyarban, és nyilvánvalóan rengeteg köridőt vesztettem a sérülés miatt, valószínűleg egy másodpercet körönként. Aztán kiderült, hogy büntetést kaptam, és ott volt az első szárny cseréje, egy 20 másodperces boxkiállás. Azt hiszem, végül nem volt rossz, hogy ott végeztünk, ahol, és hogy egy perccel az élen állók mögött jártunk, mire átjöttünk a forgalmon – bár ők nyilvánvalóan még egy extra boxkiállást is végrehajtottak” – zárta gondolatát.