Hibátlan hétvégével Mikel Azcona vitte el a prímet az ETCR vallelungai fordulójában, míg a gumiproblémák miatt Bruno Spengler kórházban fejezte be a hétvégét.
Időmérő
Egy ízben Azcona szerzett pole-t, míg Michelisz negyedik lett, másrészben pedig Maxime Martin folytatta jó formáját zolderi győzelme után. A belga a szintén magára találó Tom Blomqvist előtt végzett, míg Ekström második körében kisodródott, és nem tudott javítani.
Giovanni Venturini nevéhez fűződik a kör leglátványosabb megmozdulása, ugyanis az olasz előbb egyik, majd másik irányban is megpördítette autóját.
Negyeddöntők
Az egyik csoportban a Hyundai vitte el mindkét futamot. Előbb Azcona győzte le Spenglert és a bajnoki éllovas Tambayt, majd Michelisz esélyt sem adott Filippinek és Genének a továbbjutásra. A gumigondok mindhármukat utolérték, de a sorrend nem változott.
Martin továbbra is megállíthatatlan volt, a tavalyi bajnok Ekström és Blomqvist összedolgozva sem bírtak vele. Blomqvist korai, Ekström késői energiahasználat mellett döntött, de egyik stratégia sem vált be.
A negyedik futam szintén a koreai márka győzelmét hozta, a beugró Catsburg Vernay és Venturini előtt aratott magabiztos győzelmet.
Elődöntők
Az Azcona-Spengler csata második felvonását ismét a spanyol nyerte. A kanadai vetélytársat Michelisz sem hagyta nyugodni, de egy késői hiba a magyartól eldöntötte a párharcot.
Tambay éllovashoz méltóan megnyerte saját futamát, míg Filippi és Gené ismét csak asszisztáltak.
Martin továbbra is bombaformában volt, kihasználta, hogy Catsburg és Ekström csatáztak mögötte, és ellógott.
Az előző körben szoros csatában alulmaradó Blomqvist igazolta jó formáját egy újabb futamgyőzelemmel, Vernay és Venturini nem tudtak hozzászólni a dologhoz.
Döntők
Spengler harmadjára sem tudta legyőzni Azconát a rajtnál, majd a harmadik körben pedig kisodródott és a korlátnak ütközött. Kórházba is szállították, de szerencsére nagyobb baja nem esett. A Romeo Ferraris azonban visszavonta autóit a második döntőtől.
Ezzel Michelisz került a második helyre, de az utolsó körben ő és Filippi is ugyanúgy gumiproblémába ütközött és becsurgott a célba. Azcona ezzel Tambay és Gené előtt nyert.
A másik döntőben a négy autó közül Catsburg dominált, de pár kanyarral a vége előtt defektet kapott, ezzel Ekström nyerte a futamot.
A hétvége királya így Azcona lett, ezzel a harmadik gyártó is győzelmet tudhat magáénak.
A bajnokság állása:
# | Pilóta | Márka | Pont |
27 | 🇫🇷 Adrien Tambay | Cupra | 435 |
1 | 🇸🇪 Mattias Ekström | Cupra | 421 |
96 | 🇪🇸 Mikel Azcona | Hyundai | 368 |
36 | 🇧🇪 Maxime Martin | Alfa Romeo | 360 |
10 | 🇬🇧 Tom Blomqvist | Cupra | 334 |
7 | 🇨🇦 Bruno Spengler | Alfa Romeo | 267 |
69 | 🇫🇷 Jean-Karl Vernay | Hyundai | 219 |
5 | 🇭🇺 Michelisz Norbert | Hyundai | 216 |
28 | 🇪🇸 Jordi Gené | Cupra | 200 |
21 | 🇮🇹 Giovanni Venturini | Alfa Romeo | 170 |
88 | 🇳🇱 Nicky Catsburg | Hyundai | 150 |
40 | 🇮🇹 Luca Filippi | Alfa Romeo | 140 |
31 | 🇮🇹 Kevin Ceccon | Hyundai | 72 |