Théo Pourchaire és Oliver Rowland szenvedett sodródott ki nagy sebességgel a Formula E Gen3 autójával.
Az első baleset még februárban, a Spark Racing Technology – a Gen3 gyártója – tesztjén került sor az elektromos széria által kedvelt Calafat tesztpályán. Ekkor még csak fejlesztették az autót, hogy átadják őket a Formula E gyártóinak.
A baleset körülményeiről nem sokat tudni, ám egy kiszivárgott kép alapján az autó a pálya körüli egyik alacsonyabb dombon kötött ki.
En los tests de la @fia al Gen3 de la @FIAFormulaE el auto sufrió un despiste, afortunadamente sin consecuencias #FormulaE pic.twitter.com/lg1K0GBi0v
— Yhacbec López ™ (@Yhacbec) August 3, 2022
A The Race ezzel kapcsolatban megszólaltatta az FIA-t is, és a következő választ kapták:
„Az incidens 2022 február elején történt, a Gen3-as autó fejlesztésének korai szakaszában, amikor még nem értékeltük ki az összes alkatrészt. Azóta egy új alkalmassági tesztet vezettünk be, ami eddig hatékony megoldásnak bizonyult.
A gyártóknak kiküldött csomagok hardveres és szoftveres fejlesztéseken is átestek, és azóta mindegyik megfelelően üzemel. A fejlesztés erről is szól, hogy az alkatrészeket próbáljuk és értékeljük ki, főleg egy olyan összetett autónál, mint a Gen3-as.”
Oliver Rowland esete július végi, de annak nincs köze az egységes részekhez, a Mahindra saját rendszerei mondtak csődöt. A brit Mallory Parkban sodródott le az útról és okozott nagyobb kárt az indiaiak tesztautójában.
„Nagy ütközés volt, de jól vagyok. A bokám és a hátam fáj egy kicsit, de minden rendben.” – fejtette ki a még a londoni Formula E hétvégén az érintett.
„A probléma tőlünk jött, a bejáratáson is előjött az Abingdon reptéren. Azóta megpróbáltuk javítani, mert többszöri esetről volt szó.”
Kiemelte, nem mentek még teljes gőzzel, de így is a pálya leggyorsabb szakaszán történt az eset. A gyártóknak éppen sikerült kiküszöbölniük a közös energiatároló rendszer problémáit, amiken több elektromosság megy majd át, mint eddig.
A Gen3-as autók nagyobb sebessége elvileg nagyobb veszélyt is jelent, főleg a városi pályákon, Rowland azonban nem aggódott emiatt.
„Tudom, hogy sokan aggódnak a sebesség és a pályák miatt, de engem izgat az új helyzet. Persze, a biztonság oldaláról is érdeme s megvizsgálni a dolgot, hogy ne tegyük ki magunkat szükségtelen kockázatnak, de én bízom a Formula E-ben és az FIA-ban.
Szerintem hihetetlen lesz majd vezetni az autókat, és hatalmas kihívás lesz. A mögöttünk lévő erő és az új gumik jó móka lesznek, amint minden biztonságos.”
A Mahindra mellett a DS, a Nissan és a Porsche is problémákba ütközött, de az első igazi összehasonlításra majd augusztus végén kerül sor, egy közös teszten.