Bár eddig sem a botladozó Glickenhaus, sem a kezdő Peugeot nem tudta megszorongatni őket, a Toyota máris új autóval készülhet az LMDh autók érkezésével párhuzamosan.
Tavaly fölényesen lettek bajnokok, idén pedig egy-két hiba miatt pedig az LMP1-es Alpine szorongatja meg őket az Endurance Világbajnokság pontversenyében. A franciák jövőre még indulhatnak a régi konstrukcióval.
Az új, Hypercar szabályrendszer szerint épített autók közül azonban senki nem jár a Toyota nyomában.
Már ami a jelenlegi gyártókat illeti. 2023-ban ugyanis az Endurance Világbajnokság mezőnyébe érkezik a Ferrari, talán a Vanwall és az LMDh gyártók közül a Porsche és a Cadillac.
Utóbbiak helyzete azért is érdekes, mert a hibrid rendszert közösen fejlesztik. Így összességében több pénzt fektetnek bele, mint az „önálló” márkaként induló LMH gyártók.
A legutóbbi versenyen, Fujiban felröppent a pletyka, hogy a Toyota leváltaná a jelenlegi típust, és – a beszállítói nehézségek ellenére – vadonatúj géppel érkeznének meg a jövő évi idénynyitóra, Sebringbe.
A dailysportscar.com szerint valószínűleg az eddigi autó fejlesztéséből levont következtetéseket szeretnék kamatoztatni, főleg aerodinamikai területen, a jármű elején.
A Toyota a Hypercar kategória bevezetése óta mindkét Le Mans-i 24 órást az élen zárta. Rajtuk kívül pedig nem nyert futamot másik LMH autó.
Egy másik változás lehet a japánoknál, hogy – amennyiben az F1-ben nem kap lehetőséget – Nyck de Vries csatlakozhat hozzájuk, méghozzá José María López helyén.