Az FIA új szabályozást vezetett be, amely megakadályozza, hogy az irányító testület vezetőinek hirtelen F1-es csapathoz igazolását, FIA-s információival előnyhöz juttatva azokat.
A Nemzetközi Sportkódex új, 9.17-es cikkelye megakadályozza, hogy az egyének tisztségükből való távozásuk után nem sokkal máris a Forma-1-ben vagy más sorozatokban működő csapatokhoz csatlakozzanak.
A szabály célja, hogy megakadályozza, hogy bármely csapat hasznot húzzon azokból a bizalmas információkból, amelyekhez az ilyen személyek a sportág irányító testületénél töltött idejük alatt hozzájutottak. Az FIA magasabb tisztségviselői ugyanis be vannak avatva a csapatok tevékenységére vonatkozó érzékeny részletekbe is, így például a költségvetési sapkák beadásában tett közzétételekbe.
„Aki az FIA bajnokságaiban indul, nem veheti igénybe az FIA korábbi elnökének vagy az FIA korábbi sportért felelős elnökhelyettesének a szolgáltatásait (sem alkalmazottként, sem független vállalkozóként, sem tanácsadóként, sem más módon), amíg hat hónap el nem telik attól a naptól számítva, amikor megszűnt az elnöki vagy sportért felelős elnökhelyettesi tisztségük (adott esetben), és a fent említett résztvevő semmiképpen sem szerezhet, élvezhet vagy használhat fel határidő nélkül olyan bizalmas információkat, amelyekhez az FIA korábbi elnöke vagy az FIA korábbi sportért felelős elnökhelyettese megbízatása alatt jutott hozzá” – közli a friss szabály.
A Nemzetközi Sportkódex szerint bővült az F1-es csapat az FIA-nál regisztrálandó személyzetének listája is. A csapatok dolgozóinak regisztrációs rendszerét 2010-ben vezették be, hogy a Crashgate-ügy miatt kiszabott szankciókat követően az irányító testületnek jogában álljon kizárni a versenyekről azokat a személyeket, akik súlyosan megsértik a kódexet.
A csapatoknak tehát már eddig is regisztrálniuk kellett az FIA-nál a versenymérnöki, sportigazgatói, csapatvezetői, csapatfőnöki és technikai igazgatói pozíciót betöltő munkatársakat. Ez a lista kiegészült most a pénzügyi vezetői és a vezérigazgatói pozíciók bejelentésével.
Marko szerint a Mercedes FIA-s beépített embere borította a bilit