Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke érdeklődve nézte Monacóban a Mercedes fejlesztéseit, és fejben már számolgatni kezdte ellenfele kiadásait.
A hercegségbe érve a csillagosok felpakolták az autóra az újításaikat ezzel kisajátítva a csütörtöki napot. Szinte minden az Ezüst Nyilak új oldalszekrényéről, padlólemezéről és további változtatásaikról szóltak.
Az ellenfelek árgus szemekkel nézték a Mercedest, ami szombaton villantott is Lewis Hamilton jóvoltából. A brit versenyző ugyanis falnak ütközött, így a daru segítségével kellett levinni az autójárt a pályáról. Repült a Mercedes, a fényképezőgépek és telefonok működésbe léptek, és mindenki csinált képeket a németek új padlólemezéről.
Toto Wolff nem is örült annyira a dolognak, ám kárpótlásul ők, és a többiek is megnézhették a Red Bull alsót részét is. Sergio Pérez ugyanis az időmérőn ment falnak, így az ő autója is „szárnyakat kapott”.
Ám a Bikák csapatfőnöke szerint nem kellene annyira örülnie Toto Wolffnak és csapatának. Inkább azzal kellene foglalkozniuk, hogy mennyibe kerültek az újítások, és a további fejlesztéseket hogyan gazdálkodják ki. A költségvetési plafon égisze alatt kétszer meg kell gondolni, hogy mire költenek a csapatok, és Horner szerint a büdzsé nagy részét már elverte a Mercedes.
„Még nem néztem meg alaposan a fejlesztéseiket. Láthatóan különbözik az autó az előző verziótól, de legtöbbször a vizuális változtatásoknak a legkisebb a teljesítményre gyakorolt hatása. Általában ami a szemnek láthatatlan, annak van a legnagyobb értéke. Úgy tűnik a költségvetési korlát összegének jelentős részét erre a csomagra költötték. Az a csapaton múlik, hogy mennyire jól tudják kiaknázni ezt a csomagot” – idézi Hornert a Formula1news.co.uk.
A Red Bull 2021-ben átlépte a keretösszeget, így tavaly büntetést kaptak. A pénzbírság mellett a szélcsatornában eltőlhető idejüket is csökkentették, ám a szankció nem vetette vissza a csapatot.