Frédéric Vasseur azt mondja, neki egyszerűen ilyen a gondolkodása, hiába kellett sok idő a Ferrarinak a problémák orvoslására.
A Ferrari hamar beismerte, hogy koncepciót kell váltania az autó kialakításával, mivel az új SF-23 modell nagyon kiszámíthatatlanul viselkedik a pályán, ami nagyon zavarta a pilótákat, és többek között a gumikopásban okozott jelentős nehézségeket. Ezen csak mostanában, az új elemekkel lettek úrrá, és a csapatfőnök szerint nem tudtak volna gyorsabban reagálni.
„Tavaly meghoztak bizonyos döntéseket. A Fioranóban [a tesztpályán] megtett első kilométereken, majd a bahreini teszteken rájöttünk, hogy valami nem működik. A szimulációk alábecsülték az autó negatív viselkedésének hatásait, ezért kompromisszumra kényszerültünk a teljesítmény és a vezethetőség között” – mondta Vasseur a Corriere della Serának.
„Meg kellett fordítanunk a hajót, változtatni kellett a fejlesztéseken. Ez hónapokat vett igénybe, ami márciusban kezdődött a problémák azonosítása után.”
Új padlólemezzel megy „filmet forgatni” a Ferrari Spielberg előtt
Megkérdezték a csapatfőnököt, hogy a nagy fejlesztési csomag bevetése után igazából csak most kezdődik-e a bajnokság a Ferrarinak. „Én nem így gondolkodok csapatvezetőként. Egy másodpercre sem adtam fel. A probléma nem az autó potenciáljával volt, hanem azzal, hogyan hozzuk ki belőle. Montrealban tartottuk [Max] Verstappen iramát. Ez persze nem elég, a következő pályák több mindent elárulnak” – jelentette ki Vasseur, aki tehát még mindig hisz a bajnoki címben.
A „következő pályákkal” arra utalt, hogy a kanadai a vonalvezetés sajátossága miatt nem feltétlenül mérvadó a valós erőviszonyok szempontjából. „Ha az élbolyból indulunk Montrealban, nyerhettünk volna. Megnézzük, Ausztriában képesek leszünk-e rá.”
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko úgy látta, Verstappennek szerencséje volt, hogy a Ferrari autói a középmezőnyből rajtoltak, mert ők jobb tempót diktáltak a győztes hollandnál. Igaz, ebben az is szerepet játszott, hogy Verstappen nem tudta megfelelően felmelegíteni a kemény gumikat.
Ami az SF-23 potenciálját illeti, idén csak ezzel tudták legyőzni a Red Bullt időmérőn: Bakuban Charles Leclerc repítette a pole-ba a Ferrarit.