Charles Leclerc számára közel nem úgy alakult az Osztrák Nagydíj sprintfutama, mint ahogyan azt eltervezte. A Ferrari monacói pilótája szenvedett a változó körülmények miatt, ami miatt folyamatosan hátrébb került a mezőnyben.
Leclerc – aki egy 3 rajthelyes rajtbüntetés miatt csak a 9. helyről várhatta a piros lámpák kialvását – a már a 24 körös futam kezdet fázisában beragadt Esteban Ocon Alpine-ja mögé. Az ötszörös futamgyőztes monacói az erőfeszítései ellenére is a francia mögött ragadt, majd a hibáját követően pozíciót veszített Lando Norrisszal szemben.
Interek és slickek csatája a száradó pályán, szárnyalt a Haas a sprintversenyen
Az előbb leírtak még akkor történtek, amikor a Red Bull Ring aszfaltja még nedves volt, de Leclerc helyzete a pálya felszáradását követően sem javult, sőt, még tovább romlott. A Ferrari monacói kiválósága ezúttal Alex Albonnal került csatába, és az oda vissza előzgetések közben Oscar Piastri mindkettőjüket átugrotta.
Leclerc így csak a 12. helyen zárta a sprintkvalifikációt, és a futam utáni interjújában megjegyezte, hogy valamiért a változó körülmények közepette nem képes jó teljesítményt nyújtani.
„Nem a Ferrari tempójában, magamban csalódtam a mai nap folyamán” – kezdte a gondolatmenetet Leclerc. – Egyáltalán nem voltam erős, és ez már a legutóbbi 3 futam során is hasonlóan volt, amikor száraz pályás gumikon voltam kint a pályán változó körülmények között.”
„Sehol nem voltam, ami miatt meg szeretném érteni ennek az okát, mert száraz és nedves körülménye között nincsenek ehhez hasonló problémáim. A kettő között pedig sehol nem vagyok. Minden a barcelonai időmérőn kezdődött, ahol azt gondoltam, hogy valami baj van az autóval, de aztán kiderült, hogy mégsem. Ez Kanadában és most sem volt másképp, és emiatt sürgősen javítanunk kell, mert ez jelentősen befolyásolja az idei teljesítményünket.”
Leclerc azt is hozzátette, hogy „ugyan szorosan együttműködik a csapattal a probléma feltárásában”, ha valamit változtat az autó beállításán, akkor „abból eddig semmi jó nem származott”.