A Brit Nagydíjon ékes példáját adta a Ferrari számára annak, mekkora szerepük is van még napjainkban is a szabadedzéseknek az F1-ben. A csapatvezető szerint ugyanis az egész vasárnapjuk máshogy alakult volna, ha sikerül elegendő adatot gyűjteniük.
Az olasz istálló vasárnapja rövid idő alatt siklott végzetesen félre, hiszen a futam első felében még a 4. és a 6. helyet őrző Charles Leclerc és Carlos Sainz végül csak az utolsó két pontszerző helyen futottak be. A Ferrari történelmi léptékkel is mélypontnak számító 2020-as szezonja óta nem történt olyan a csapattal, hogy ennyire hátul intsék le őket, amikor mindkét autóval célba értek.
Fréderic Vasseur csapatfőnök szerint az istálló felkészületlenül vágott neki a futamnak azt követően, hogy Leclerc elektronikai meghibásodás miatt nem tudott pályára hajtani az adatgyűjtés szempontjából legfontosabbnak számító második szabadedzésen. Emiatt nem ismerték kellően a gumik teherbírását, s döntöttek úgy, hogy a közepes keverék után a keményet adják versenyzőiknek – miközben a Mercedesek és Max Verstappen bizonyították, hogy a közepes-lágy taktika is működőképes.
„Az időmérő után úgy éreztük, hogy ennél sokkal többet érhetünk el. Nem lehetünk elégedettek a 9. és a 10. hellyel, és nemcsak a versenyt, hanem az egész hétvége menetét át kell vizsgálnunk ennek megértéséhez. Miután nem futottunk hosszú etapot pénteken, főként csak a lágy gumikat használtuk, Charles pedig a garázsban ragadt, kissé tartottunk a gumikopástól” – idézi Vasseurt a racingnews365.com.
„Ott volt a fejünkben az is, hogy ne kövessünk el hasonló hibákat, mint a szezon elején, de túlságosan is konzervatívak voltunk a gumikezeléssel, nem tettük oda magunkat eléggé.”
A safety car bejövetele ráadásul egyik pilóta futamát sem segítette, hiszen mindketten már azt megelőzően cseréltek kereket, s Leclerc ekkori, másodszori bokszba hívása is szükségtelennek tűnik utólag.
„Egy kicsit balszerencsések voltunk a biztonsági autóval, de ez nem a mi kezünkben volt, így nem is ezen kell gondolkodnunk, hanem azokon a dolgokon, amelyekre ráhatásunk van. A verseny elején Russell-lel harcoltunk, és azon gondolkodtunk, hogyan győzhetnénk le. A leintés után viszont már könnyű volt azt mondani, hogy megnyújthattuk volna az első etapot, hiszen kihozhattunk volna többet is a gumikból” – folytatta a csapatfőnök.
„Szerintem azonban nem ezzel veszítettünk a legtöbbet, hanem azzal, hogy noha Charles a biztonsági autó előtt már 10-12 kört megtett a kemény gumikon, azok kopásának mértéke szinte nulla volt, szóval sokkal jobban is erőltethette volna őket. Egyszerűen csak félreértettük a pénteki adatokat.”